Spring naar bijdragen

Melding 'Liftgate Open' op V.I.C


Recommended Posts

Hey allemaal,

Iemand al eens meegemaakt dat de melding 'Liftgate Open' op het scherm komt tijdens het rijden? Vergezeld van een lekkere gong natuurlijk :whistle: Het gebeurt continu; bij kleine hobbels, bij bochten naar rechts (niet naar links) of domweg rechtuit.

Uiteraard de klep al een paar keer opnieuw dichtgedaan (hard en zacht) en soms helpt het even. Uiteindelijk de bekleding eraf gehaald en gezocht naar een schakelaar maar helaas ... niet kunnen vinden :blush:

Iemand een idee waar die schakelaar/sensor zit en of die te fixen is? Het disco-licht tijdens het rijden en het talloze afgaan van het alarm (tuurlijk midden in de nacht) is geen pretje...

Thanks voor de tips!

Mike

GC 5.9 (12/'97)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mike,

Ik had deze namiddag net hetzelfde voor. Bij mij was het zo dat ik de koffer had volgeladen met materiaal, en een plastic hoes zat tussen de koffer gekneld. Ik kreeg de melding Liftgate open, en toch was ie dicht.

Dus waarschijnlijk is het millimeterwerk en zit er ergens een switch die volledig dicht (of open) moet zijn ...

Aan weerszijden heb je die rubber doppen met die veertjes, links en rechts, en misschien zit daar een schakelaartje achter ? Ofwel zit er iets in het slot zelf, want dit is een zeer ingewikkeld ding, heb het gisteren nog open gehad om mijn ruitenwisserunit er uit te halen.

Ben je zeker dat je koffer goed dicht kan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan weerszijden heb je die rubber doppen met die veertjes, links en rechts, en misschien zit daar een schakelaartje achter ? Ofwel zit er iets in het slot zelf, want dit is een zeer ingewikkeld ding, heb het gisteren nog open gehad om mijn ruitenwisserunit er uit te halen.

Ben je zeker dat je koffer goed dicht kan ?

Thanks voor je reply; de klep gaat wel goed dicht. Mischien zelfs iets té goed, want aan één kant ontbreekt de rubber stop waar je het over hebt en aan de andere kant is ie aardig versleten. Ik ga daar maar eens even voor informeren bij de Jeep dealer morgen... Kan de kop niet kosten zou je zeggen...

Ik denk dat de switch/sensor in het handgreepmechanisme zit. Dat wordt leuk om uit elkaar te halen :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achterklep uit elkaar halen valt zeer goed mee.

Doe het al met mijn ogen dicht.

Eerst 5 parker vijzen losdraaien, dan eventjes wrikken met een schroevendraaier en het ganse binnenpaneel valt op je schoot.

Dan de plastic folie lostrekken en heel het binnenwerk kun je makkelijk bereiken.

Heb op 5 minuten de ruitenwissermodule eruit gehaald, en het slot zal niet moeilijker zijn.

Aan een Jeep werken is veeeeeeel makkelijker dan aan een mercedes...

... en aan een polshorloge...

... en aan een gehoorapparaatje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Ik weet dat dit alle een oude post is, maar nu heb ik hetzelfde probleem en er staat niet wat nu uiteindelijk de oplossing is :yes:

ben er wel benieuwd naar alleen gaat bij mij de binnenverlichting niet branden, het is alleen de melding in de VIC en als ik mijn deuren op slot doe blijft de verlichting wel branden maar die kan ik weer uit zetten met behulp van de lichtknop in de bagageruimte ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alleen gaat bij mij de binnenverlichting niet branden, het is alleen de melding in de VIC en als ik mijn deuren op slot doe blijft de verlichting wel branden maar die kan ik weer uit zetten met behulp van de lichtknop in de bagageruimte :wacko:

pffffffffff... welke ingewikkelde procedure is dat hier ? Ik heb minder problemen als ik met mijn beechcraft vlieg... :)

Ik zou toch eens alle contacten checken. Jouw ZJ is ondertussen al niet meer zo jeugdig en roest en corosie kunnen hier en daar al wat electrische kwelduiveltjes uit de 12-volt hel geroepen hebben...

Iedere deur heeft een - waterdichte - massacontact die misschien al goed geoxideerd is. de kofferklep heeft dit ook, maar ik weet niet of het bij jouw ZJ identiek is als mijn WJ. Haal 's binnenpaneel van je kofferklep en bekijk eens vanbinnen of je contacten ziet en of die nog open/dicht gaan.

En check ook eens op links en rechts een soort geleider met ingebouwd contact.

Meestal zit daar het probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij bleek er een stukje van een poetsdoek in de sluiting te hangen. Hij sloot prima af, lampje ging niet uit .....

Ik neem aan dat je zeker weet dat het de achterdeur is en niet de motorkap.;)

:wacko::D

Ik weet alleen niet of het achterraam is of de gehele achterklep :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er blijken veelvuldig storingen te zijn aan het VIC. Ik heb er zelf ook 2; melding service 4wd switch en soms springt de tijd/daum op nul.

Een veel voorkomde is ook een melding over de coolant sensor.

Mocht het nou niet die switch van je achterklep zijn, wellicht eens handig dit draadje op het US forum te bekijken. Slechte soldeerpunten in het VIC!

http://www.jeepforum.com/forum/f13/what-solder-432200/

Geen idee of dit ook voor WJ´s is, in iedergeval voor ZJ´s.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heb net de sensoren van de achterklep en het raam gechecked maar die werkten gewoon:wacko: dus ik denk dan ga ik maar de VIC onder handen nemen<_< VIC eruit open gemaakt en de solderingen bijgewerkt (was niets aan te zien maar voor de zekerheid maar ff gedaan). VIC weer teruggeplaatst maar melding blijft. :unsure:

Nu weet ik het niet meer waar het kan zitten :blush:

(mischien blijft die melding van de coolantsensor wel weg :))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de centrale vergrendeling met de hand inschakel op een van de voordeuren en ik gooi de deur dicht, gaat de verlichting subiet uit.

Kennelijk blijft er bij jou iets hangen en als je de kofferruimte-verlichting dan uitschakelt gaat alles uit, althans dat begrijp ik.

Zou het zo kunnen zijn dat die schakelaar niet helemaal koosjer is??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net de schakelaar van de kofferruimte nagekeken maar daar kan het volgens mij niet aan liggen die is zo simpel komen maar 3 draadjes uit en als ik hem eraf haal blijft de verlichting continue branden ook als ik rijd :D

Moet ik weer wat anders gaan zoeken iemand nog suggesties ??

Ik had de laatste dagen ook weer de accu erop gelaten, maar volgens mij trekt ie op de een of andere manier ook mijn accu leeg, startmotor ging steeds moeizamer.

Moet wel zeggen dat ik de melding coolant sensor niet meer zie:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Nu snap ik er helemaal niets meer van, denk ga vandaag maar weer aan de slag om die melding weg te krijgen, trek het slot eruit en de stekker van die sensor en ga toch nog even checken of de melding er nog is. Wat denk je melding weg :lol:.

Dit had ik dus al een keer eerder geprobeerd en heeft toen niet gewerkt :yes:.

Het enige wat ik nu extra heb gedaan was een stekkertje die niet aangesloten zit (waar hij van is weet ik niet) even schoongemaakt.

De melding van de coolant sensor is wel weer terug:(.

Ik wacht het wel weer af, laat het zo even zitten ik vind het namelijk niet belangrijk dat ik kan zien of mijn klep openstaat. Wel dat ik niet steeds mijn accu moet los koppelen omdat anders mijn alarm steeds staat te loeien :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

beste larsjonk, dus als ik het goed begrijp heb je alleen dat stekkertje schoongemaakt en je probleem was opgelost? Ik heb namelijk ongeveer het zelfde probleem. Hij geeft steeds aan dat de kofferbak open is, maar dat is ie dus niet. Ik begin onderhand dat piepje behoorlijk irritant worden, voornamelijk als ik offroad ga en de auto nogal heen en weer wordt geschud.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste larsjonk, dus als ik het goed begrijp heb je alleen dat stekkertje schoongemaakt en je probleem was opgelost? Ik heb namelijk ongeveer het zelfde probleem. Hij geeft steeds aan dat de kofferbak open is, maar dat is ie dus niet. Ik begin onderhand dat piepje behoorlijk irritant worden, voornamelijk als ik offroad ga en de auto nogal heen en weer wordt geschud.

groetjes

Er lag bij mij een stekkertje los welke ik heb schoongemaakt (vraag me niet waarom) en die van het slot heb ik gewoon eraf gehaald zodat deze ook geen functie meer heeft.

Het zou dan ook zo kunnen zijn dat de klep niet helemaal strak in het slot zit. Als er een beetje ruimte zit en je gaat schudden, dan ...........

Lijkt mij erg sterk als je kijkt naar de werking van het slot, er zit nl. in het mechanisme een pennetje welke ingedrukt wordt op het moment dat je de klep sluit en daardoor de 2 draden naar de vic geen verbinding meer hebben.

Als je klep iets speling heeft gaat het slotmechanisme niet de hele tijd open en dicht, ik weet dat er mensen hier zijn die iets met de rubbers gedaan hebben maar nadat ik het hele slot uit elkaar gehad heb en doorgemeten kan dat haast niets met elkaar te maken hebben. :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...