Spring naar bijdragen

Geluid bij loslaten gas


Recommended Posts

Hey allemaal!

Ik heb sinds vorige week nu ook een 5.9 :no: Een bright platinum met allerlei extra's als breedbeeld navigatie, moonroof, standkachel met AB etc. etc. Wat een heerlijke auto en echt een verschil met m'n 5.2 !

Een van de zaken die ik bij de proefrit al opmerkte (maar verwerkt in de prijs) is dat als ik het gas loslaat - ook bij lage snelheid - er een WOEM WOEM WOEM geluid vooruit de auto komt. Het is anders dan het zoemende geluid op hogere snelheden dat ik in mijn 5.2 had en van het voordiff kwam. Zodra je een heel klein beetje gas bij geeft verdwijnt het geluid nagenoeg helemaal.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Dacht eerst aan wiellagers maar dan verklaart het niet waarom het min of meer weggaat bij gas geven. Denk ook nog aan de cardanas voor. Jeeped zit in de regio Rotterdam toch? Kun je bij hem ook aankloppen voor een diagnose en evt. reparatie?

Is de cardanas te smeren? Er zijn nergens smeernippels te bekennen :o

Thanks voor jullie reacties!

ZJ 5.9 uit december 1997 (jaja, geen 98er!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm... dat is goed mogelijk. Ik heb ook een aanbod van Jeeped om er eens naar te laten kijken (luisteren); dat ga ik zeker doen. Mischien nog voordat ik naar de USA op vakantie ga :worshippy:

Gisteren m'n 5.2 verkocht en moet dus vanaf nu in de 5.9 rijden. Wat een straf... :D Nou ja, eigenlijk wel, want pas in de week van 20 augustus komt er LPG in. Kanonne, wat is dat 98 octaan duur zeg...!

Is de voorste aandrijfas nog te smeren? En de wiellagers?

Greetz,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...