Spring naar bijdragen

hij schakelt niet meer !!!


Recommended Posts

hoi,

ik ben sinds kort een trotse bezitter van een cherokee uit 1991 4.0 lim zwart.

van de week heb ik de hele auto schoon gemaakt en gereinigd met de stoomcleaner ,ook de motor en de onderkant van de auto.

hij ziet er weer heel mooi uit !!

maar toen ik ging rijden bleek hij niet meer te schakelen:(,zou dit mischien een vochtprobleem kunnen zijn ???

hij staat nu al twee dagen stil en hij schakelt nog steeds niet !!!!

weet iemand toevallig waar ik naar kan kijken ???

waarschijnlijk gaat dit erg veel euris kosten.

ik wil rijden en niet kijken :whistle:

andre:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

ik ben sinds kort een trotse bezitter van een cherokee uit 1991 4.0 lim zwart.

van de week heb ik de hele auto schoon gemaakt en gereinigd met de stoomcleaner ,ook de motor en de onderkant van de auto.

hij ziet er weer heel mooi uit !!

maar toen ik ging rijden bleek hij niet meer te schakelen:(,zou dit mischien een vochtprobleem kunnen zijn ???

hij staat nu al twee dagen stil en hij schakelt nog steeds niet !!!!

weet iemand toevallig waar ik naar kan kijken ???

waarschijnlijk gaat dit erg veel euris kosten.

ik wil rijden en niet kijken :whistle:

andre:bye1:

Zou wel eens aan vocht kunnen liggen i.d.d. , gaat n.l. niet goed samen met electro:no:, loop alles eens na ,bak heeft ook iets met electro te maken d8 ik Qua schakelen , is dan misschien simpel en voor WEINIG euri,s opgelost :)

Succes nog :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat je precies allemaal afgespoten hebt, maar onder de selectorhandle zit een schakelaar die aan de automaat computer doorgeeft in welke stand je handle staat. Die schakelaar stuurt tevens je startvergrendeling en achteruitrijlampen.

Hier op 't forum is wel ergens iets over dat ding te vinden, en ik weet dat daar al eerder dergelijke problemen vandaan kwamen!

Demonteren dus, en voorzichtig uit elkaar halen ( 't is echt een crappy ding!!) en reingen. Ik geef je een vrij grote kans dat je probleem daar ergens wegkomt!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

anwb is langs geweest en zegt dat er een nieuwe bak onder moet.:(

hier baal ik dus wel even stevig van !!!!

weet iemand een adresje waar ik dit kan laten doen ??? in de buurt van groningen !!!!

:frusty::frusty::frusty:

lijkt mij sterk

heb nog eentje voor een hy output automaat en kan eventueel wel bij mij gebeuren woon in nieuw weerdinge maar is de bak wel echt stuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snelle conclusie van die ANWBer...

Goed.. wat doet 'ie exact niet meer?? Kun je hem bijv. nog wel vooruit en achteruit rijden maar schakelt 'ie niet meer naar de volgende versnelling, of kun je de bak in "drive" zetten maar blijft de auto gewoon staan?

En in dat laatste geval: In welke stand staat je tussenbak? :frusty:

Enne... hoe handig ben je zelf, en dan vooral met electra?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijkt mij sterk

heb nog eentje voor een hy output automaat en kan eventueel wel bij mij gebeuren woon in nieuw weerdinge maar is de bak wel echt stuk

ben naar de jeep dealer in groningen geweest en die zegt dat misschien de sensor stuk is ? ik hoop het van wel !!!!!

inmiddels heb ik hem door hun op laten halen ,en gaan zij kijken wat er mee is,dus ik ben even in afwachting !!!

maar als ik weet wat het is hoor je dat wel !

gr.andre:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijkt mij sterk

heb nog eentje voor een hy output automaat en kan eventueel wel bij mij gebeuren woon in nieuw weerdinge maar is de bak wel echt stuk

Snelle conclusie van die ANWBer...

Goed.. wat doet 'ie exact niet meer?? Kun je hem bijv. nog wel vooruit en achteruit rijden maar schakelt 'ie niet meer naar de volgende versnelling, of kun je de bak in "drive" zetten maar blijft de auto gewoon staan?

En in dat laatste geval: In welke stand staat je tussenbak? :frusty:

Enne... hoe handig ben je zelf, en dan vooral met electra?

niet zo handig met electra om de storing op te zoeken.

maar ik kan hem gewoon in zijn d zetten,,,,en dat gaat gewoon zonder schokken of stoten,,,,,,,,,,en dan kan ik gewoon wegrijden alleen schakelt hij niet door en in zijn achteruit gaat hij ook heel soepel ,dus het lijkt mij ook sterk dat hij stuk is !!!!

maar inmiddels staat hij bij de jeep dealer om te kijken wat er aan de hand is ,,,,,ik hoop de schakelsensor !!

gr.

andre:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een soort gelijk probleem gehad, de automaat schakelde niet verder dan de 1e. Bij mij was de oplossing de computer te resetten, dus de plus klem loshalen van de accu en op massa te houden.

Wie weet ... John

hoi,

dat had ik ook al gedaan ,maar dat mocht niet helpen !!

maar bedankt voor de tip

gr,andre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...