Spring naar bijdragen

Aanschaf van een 5.9 op LPG?


Recommended Posts

Hey mede-Jeepers!

Ik rijd nu alweer 2.5 jaar met veel plezier in mijn ZJ 5.2 uit 1997. Na een jaartje op benzine heb ik er een Prins VSI in laten bouwen voor meer plezier (lees : lachend bij de pomp :worshippy: ). Na ruim een jaar had ik de inbouwkosten er alweer uit (3400EUR voor onderbouw).

Nu overweeg ik om een 5.9 aan te schaffen. Eentje met minder kilometers op de teller (bij mij nu 236.000) en iets jonger. Nou ja, dat is wat ik mijn vrouw voor houd. Eigenlijk doe ik het vanwege de 5.9 natuurlijk :whistle:

Ik ben al weken aan het zoeken, maar een 5.9 met G3 onderbouw is verdomd moeilijk te vinden. Zeg maar niet. Alternatief is om er eentje te kopen zonder LPG maar dan hik ik een beetje tegen die inbouwkosten. Of weet iemand een inbouw van minder dan 3500EUR voor een Prins VSI?

En zijn er 5.9 G3 rijders in de zaal en wat is hun ervaring?

Groetjes,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey mike ik heb er een en rij met VSI anaf 2003, mijn ZJ was bij prins het prototype voor de G3 VSI installatie voor de 5,9 en is daar 3 weken in de fabriek geweest.

Heb er onlangs een compleet nieuw blok in laten hangen omdat de koppen en nokkenas echt op waren had intotaal 100000 km mee gereden op gas bij een tellerstand van 270000 (zonder flashlube).

Heb nu dus een lekker nieuw blok met VSI en flashlube en draait nu na wat vervangen van sensoren ect echt als een zonnetje.

mail me maar voor vragen

Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een 5.9 met Prins VSI

Ik heb toen ik hem kocht voorzien van 2 nieuwe cilinderkoppen afkomstig van een 5.2 Hij loopt als een zonnetje Ook heb de koppen gelijk met geharde zetels laten uitrusten Koppen kosten 400 euro en de zetels laten plaatsen 200 euro per kop

Er staat nu 248000 km op

Als ik het gas loslaat hoor ik wel een beetje geraas weet niet wat dit is mischien de homokineten achter of de achteras

Wel zit er nieuwe kroonolie in de diff's en tussenbak

Gewoon bijven zoeken....

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren naar een autobedrijfje in Tiel geweest alwaar een zwarte 5.9 op G3 LPG (onderbouw) stond.

De auto ziet er aan de buitenkant heel netjes uit; slechts een paar kleine gebruikssporen. Ook het interieur is heel netjes (maar was niet schoongemaakt...). En.... een open dak!

Afijn, eerst maar eens een proefrit maken om te zien wat het verschil tussen mijn 5.2 en een 5.9 is evenals te zien wat er evt. mankeert. Jammer dat er toch wel e.e.a. niet in orde was;

- Motor was helemaal nat aan de onderkant;

- Achterdiff hoor je al bij lage snelheden;

- Visco zat eraan te komen (of wringt het altijd wel een heeel klein beetje?);

- Check Engine lampje brand (kon codes niet uitlezen!);

- kmstand was 219.000.

Verder moet ik toch bekennen dat ik nou niet echt onder de indruk was van het motorische verschil tussen de 5.2 en de 5.9. Wat zijn jullie ervaringen? Heb ik een goede 5.2 of was dit een enigzins versleten 5.9? :blink:

Ik laat hem dus maar schieten en kijk rustig verder. Weet iemand wat een Prins VSI onderbouw kost? Ik was toen 3400EUR kwijt, maar hoor hier en daar dat het goedkoper kan?

Greetz,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom eens in de mijne rijden weet je gelijk hoe hij hoort te rijden en ervaar je het verschil.

Hoor ik daar een uitnodiging? :B

Lijkt mij wel een goed idee overigens. Ik heb zo'n vermoeden dat die 5.9 waar ik in heb gereden niet helemaal 100% was. Of het had met de LPG installatie te maken; dit was geen injectie maar zat in de luchtaanvoerslang :yes:

Heb intussen meerdere LPG-inbouwers gebeld en kwam bij de goedkoopste op 2950EUR incl. BTW en inbouw. De rest zat rond de 3600EUR...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoor ik daar een uitnodiging? :huh:

Lijkt mij wel een goed idee overigens. Ik heb zo'n vermoeden dat die 5.9 waar ik in heb gereden niet helemaal 100% was. Of het had met de LPG installatie te maken; dit was geen injectie maar zat in de luchtaanvoerslang :B

Heb intussen meerdere LPG-inbouwers gebeld en kwam bij de goedkoopste op 2950EUR incl. BTW en inbouw. De rest zat rond de 3600EUR...

mijn 5.9 heeft ook een conventioneel gas systeem dus tussen de luchtaanvoer gewoon mengstuk overigens wel g3.

niets mis mee werkt uitstekend en ook performance is zeer goed dus daar hoeft het niet aan te liggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YESSS!!! Vandaag een mooie GC 5.9 gevonden voor een schappelijke prijs en na een uitvoerige inspectie en proefrit gekocht. Tenminste; ik kan hem donderdag ophalen. De waterpomp was vervangen maar lekte aan de onderzijde. Die moet er dus opnieuw af en vermoedelijk nieuwe pakking. Het is een Bright Platinum geworden; helaas zonder LPG dus dat moet er nog in.

Een hele fijne auto om in te rijden. Toch wel een verschil met m'n 5.2; ook van binnen lijkt het net een klasse duurder. Gek, want veel verschil zit er niet in.

Nadeeltjes zijn wat beschadigingen aan de buitenzijde maar dat gaat wel goed komen; ik heb een bevriende plaatwerker.

Iets vervelends is dat er een zoem...zoem...zoem geluid komt zodra ik mijn gas loslaat. Lijkt van voren te komen. De diffs zijn in orde; die hoor je niet bij 80-120km/h. Heeft iemand enig idee waar ik zou kunnen zoeken? Gekke is dat als je een heel klein beetje gas geeft, het geluid gelijk weg gaat. Eerst dacht ik aan een wiellager, maar dan heb je zo'n effect toch niet?

Greetz van een blije eikel :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...