Challenge TJ Geplaatst June 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2007 Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een oliekoeler in de retourleiding van de stuurbekrachtiging of een andere oplossing om te voorkomen dat de olie (te) heet wordt? Bij onze Jeep wordt de olie erg heet tijdens een wedstrijd en begint de overstort steeds eerder in te komen, misschien omdat de olie gaat schuimen van de hitte.... Marco http://www.team-ruttchen.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst June 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2007 Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een oliekoeler in de retourleiding van de stuurbekrachtiging of een andere oplossing om te voorkomen dat de olie (te) heet wordt?Bij onze Jeep wordt de olie erg heet tijdens een wedstrijd en begint de overstort steeds eerder in te komen, misschien omdat de olie gaat schuimen van de hitte.... Marco http://www.team-ruttchen.nl ik denk zelf dat hij ergenslucht aan zuigt en dat hij dan gaat schuimen in reservaar zo stroomt dat wel eens over of gaat lekken deze olie word nooit echt heet zal wel ergens een rubbertje van koppeling niet heelemaal goed zitten ontluchten auto voor even op krikken en met draaiende motor stuur heen en weer draaien dat een paar keer doen en klaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2007 Nou... stuurolie kan loeiheet worden! Een oliekoeler is, zeker als je veel en zwaar stuurwerk hebt, zeker aan te raden. ATF olie, die waarschijnlijk in je stuurinrichting zit, kan gaan schuimen als 'ie ouder wordt, óf al eens veel te warm was! Verversen dus! Als oliekoeler kun je een universeel ding bij de radiatorboer aanschaffen. Je kunt ook op autosloperijen gaan zoeken. Veel auto's met een automaat hebben er één, die prima voor diet doel te gebruiken is! de rtourleiding is drukloos, dus je kunt het gewoon met oliebestendige slang en een paar slangklemmen aansluiten. als je lange leidingen moet leggen is een metalen leiding beter, natuurlijk... gewone waterleidingsbuis of CV leiding is daar prima voor geschikt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Challenge TJ Geplaatst June 21, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2007 @87wrangler; bedankt voor je antwoord. Er zit geen ATF in volgens mij (die is toch rood??), maar power steering fluid. Staat ook op de cap dat dat er in moet. Ik heb inmiddels al een koeler op het oog, kost 60 euries nieuw incl slang en bevestigingsmaterialen. Zou het ook verstandig zijn om een filter te plaatsen?? Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2007 ATF is rood... behalve als het al eens te heet was ( waarschijnlijk is dat bij jou het gevan, gezien het schuim), dan kan het bruin tot zelfs zwart zijn. Vaar ruikt de olie dan ook wat branderig en wanneer er veel druk opkomt hoor je de bekrachtiging loeien. Een filter in de leiding.... tja... mogelijk gaat de olie daardoor wat langer mee, maar gezien de belastingen waarmee jij te maken krijgt zou ik het niet doen. Gewoon de olie elke 6 maanden verversen lijkt me beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst June 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2007 ik weet niet hoeveel ruimte er nog over is voor een grotere reservaar voor jou stuur bekrachting.. maar hoe meer volume/olie jij hebt in jou stuurbekrachting systeem hebt.. hoe beter dat is voor de olie. en dan nog een oliekoeler dan bij jij volgens mij jou probleem wel op gelost.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2007 Ik heb een standaard ZJ automaatkoeler opgenomen in het stuuroliecircuit inclusief een groot reservoir met intern filter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Challenge TJ Geplaatst June 23, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2007 Ik heb een standaard ZJ automaatkoeler opgenomen in het stuuroliecircuit inclusief een groot reservoir met intern filter. Automaatkoeler heb ik inmiddels, waar heb je dat reservoir met filter vandaan?? Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2007 Hier staan wel wat plaatjes van het een en ander. http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=3291&page=21 Leverancier van de diverse onderdelen is http://www.pscmotorsports.com/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.