Spring naar bijdragen

Maint REQD


Kenny
 Share

Recommended Posts

Hoi, en allereerst welkom hier!

Dat lampje geeft aan dat de katalysator vervangen moet worden....

maar geen paniek: 't is een domme kilometerteller die simpelweg na een vast aantal kilometers een lampje aanstuurt. Stekker van het ding af en klaar!

Klinkt raar.... maar da's echt de oplossing!

* tevens heb ik het topic ff naar het XJ forum verplaatst.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shark, het is echt uitsluitend voor de lambda-sonde. Onderaan bij de pedalen zit ergens een tellertje (EMR genoemd) dat terugtelt van 90.000 Mijl tot 0. Dus na ongeveer 144.000 km. gaat het branden ter herinnering aan. Resetten kan niet. B&S heeft hem voor mij afgekoppeld. Als de motor beroerd gaat lopen heb je voldoende waarschuwing als die sonde stuk is. Het is gewoon een preventieve maatregel van Jeep, want voor hetzelfde geld gaan die dingen 250.000 km. mee (of 2.500) voordat ze kapot gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het rode lampje vann maintenance required, is echt een onderhouds indicator, de dealer kan het resetten, heest dus totaal niets te maken met katalisatoren of lambda sensoren, groeten Edward.

Oké, dan is mijn handleiding van Jeep niet de goede en heeft de Haynes het helemaal bij het verkeerde eind.:D (pagina 1-36).

En B&S weet er ook niets van, denk ik dan maar. Ondertussen ben ik wel 10.000 km. verder zonder nieuwe kathalysator trouwens.

Waar ik schreef EMR bedoelde ik EMI en die 90.000 mijl moet zijn 82.500 mijl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er ook nog ff op gegoogled en Newbe heeft 't inderdaad bij het rechte eind.

Ik had met natuurlijk weer alleen het eerste stukje van het bericht gelezen terwijl er verder inderdaad de melding gemaakt werd dat het puur en alleen een (overbodige) melding voor het kat systeem was..

Alleen te resetten door een dealer of door simpelweg het lampje te verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow, ik had 't hier vandaan....

Emission Maintenance Reminder Light (EMR) Reset.

This output device is located in the instrument panel, and its purpose is to inform the driver that the vehicle requires scheduled maintenance for certain emission system components. The Single Board Engine Controller (SBEC) illuminates this lamp at certain mileage intervals. The controller keeps track of the vehicle mileage by monitoring the vehicle distance (speed) sensor. The EMR Lamp illuminates at 82,500 mi.

RESET PROCEDURE:

The EMR light can ONLY be reset through the use of a SCAN TOOL.

http://autorepair.about.com/library/faqs/bl134d.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...