Spring naar bijdragen

Werkt dit? Vortex generator...


Mitchell2.24v
 Share

Recommended Posts

Ik was zojuist een beetje op Ebay aan het snuffelen, en kwam het volgende tegen:

power.jpg

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SAVE-ON-GAS-Jeep-YJ-TJ-CJ-Liberty-Grand-Cherokee_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ42604QQihZ017QQitemZ270125089180QQrdZ1

of

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Improve-Mileage-Jeep-YJ-TJ-CJ-Liberty-Grand-Cherokee_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ42604QQihZ002QQitemZ120126657817QQrdZ1

Een zogenaamde vortex generator die na je luchtfilter geplaatst wordt en meer vermogen en/of een lager verbruik zou opleveren omdat het mengsel van lucht en brandstof beter gemixed zou zijn.

Ik vraag me dan altijd direct af waarom de auto / motor fabrikant dit soort dingen niet zelf ontwikkelt...

Voor de prijs (iets van USD 10) zou het de moeite waard kunnen zijn om het te testen. Meer vermogen is altijd welkom. En het verschil tussen 1 op 6 en 1 op 7 is niet groot, maar scheelt weer een pompstation verder op de snelweg :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

laminaire stroming heeft altijd minder weerstand dan turbulente (vortex) stroming. je wil dus ook het inlaat traject zo glad en recht mogelijk houden. daarom "werken" die power filters ook omdat ze minder weerstand hebben.

zo'n obstructie in het inlaatkanaal zal mijns inziens ook niet werken.

enige keer dat het misschien "iets" zou doen is als het tussen de carb. en de inlaat wordt geplaatst om een betere menging van brandstof/lucht te krijgen.

maar niet bij een MPI motor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...