Spring naar bijdragen

voorruit gesneuveld


Recommended Posts

hoi iedereen,

gisterenavond een groot beest tegen mijn voorruit gehad, zware klop en voor ik het wist was heel de voorruit gescheurd..

nu ben ik hier wat prijzen aant opzoeken en volgens asp eberle is dat 227 euro. op zich valt het wel mee, alhoewel..

nu de vraag dan: heeft er iemand ervaring met een voorruit te vervangen, en is het mogelijk om die zelf te plaatsen?

groeten

laurent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je een mal maakt van de oude ruit kun je hem nieuw laten maken door glasfabriek Degens in Rotterdam of de exacte maten, denk aan de hoeken.Glas wordt eerst gesneden en dan in de oven gehard.

Ik had een ruit van mn boot in 1000 stukken via dealers vroegen ze me voor een ruit van 80 x 80 ( was niet rechthoekig en gehard glas ) de prijs van eur 350

Heb toen ruit laten maken bij Degens Rotterdam en moest voor gehard glas eur 35 betalen.

http://www.fbg.nl/38076

Degens B.V., Nederlandse glas- en spiegelfabriek A.C.

Oostzeedijk 228-250

3063 BP Rotterdam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je voorruit vervangen stelt niet zoveel voor. Ik heb het met goed resultaat als volgt gedaan. Framerand, rubber en ruitrand goed ontvetten. Buitenrand van ruit voorzien van een klein rupsje kit. Dan een rups kit in de rand van het frame waar de ruit in komt te liggen. Rubber om de ruit leggen. Vulkoord in het rubber plaatsen mbv wat sop en een theelepeltje. Ruit met rubber in de kit op het frame drukken en overtollige kit direct verwijderen. Nachtje laten drogen en klaar.

Voor de kit heb ik tek7 gebruikt, daar kitten ze o.a. ook aquaria mee af.

Succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...