Spring naar bijdragen

Koelvloeistof verlies uit reservoir


Recommended Posts

het kan idd zijn dat de veer in de dop door de jaren wat slapper is geworden en inderdaad wat te makkelijk opengaat.

dit lijkt me in dit geval echter niet zo omdat bij stationair draaien het koelsysteem minder druk opbouwt dan wanneer hij bijvoorbeeld 1800 toeren draait.

wat het dan wel is?

mischien teveel bijgevuld?

wordt je motor warmer dan normaal?vloeistof zet dan natuurlijk uit...

als bovenstaande niet het geval is zou ik verder niets weten dan een kapotte kop of koppakking...

laat even wat meer weten,stuur desnoods even een mailtje.

groeten,dark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ook heel goed kan is dat er lucht in je koelsysteem zit.Lucht heeft de rottige gewoonte uit te zetten wanneer het warm wordt,en dan duwt het je koelvloeistof gewoon de weg van de minste weerstand op"je dop dus".

Lucht heeft ook de rottige gewoonte om moeilijk uit je systeem te gaan,het blijft meestal op de hoogste punten in je slangen zitten.

Als er lucht in de buurt van je waterpomp zit kan hij gaan caviteren of te wel hij verpompt niets want lucht kan hij niet weg krijgen.

Dus probeer is of er lucht uit te krijgen is bij het hoogste punt en bij het termostaathuis want daar zit een ontluchtingsschroef op.

suc6

groetjes JEEP(ED)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Cherokee uit 1988, 4.2 High Output
..Da's een heel bijzondere combinatie..
verliest koelvloeistof via de dop van het vul (koelvloeistof) reservoir. En dan meestal als ie stil staat. De kop is 1,5 geleden gereviseerd. Kan dit door een defecte dop zijn? of iets anders?

De dop is gemaakt om bij een bepaalde druk open te gaan, en gaat makkelijk kapot, bijvoorbeeld als de motor een keer te heet is gelopen en overgekookt heeft (praktijkervaring unsure.gif )

Meest voorkomende oorzaken is lucht in het koelsysteem, maar ook een lek in dee koppakking kan voor druk zorgen in het koelsysteem. Wel zou je dan verwachten dat je juist koelvloeistof verliest als de motor warm wordt.

Probeer het eens met een nieuwe dop op het tankje, en ontlucht het koelsysteem een keer goed: langzaam bijvullen met draaiende motor, tot het tankje halfvol is. Vergeet niet vantevoren de kachel vol open te zetten. Motor op laten warmen, af laten koelen, beetje bijvullen, eventueel nog een paar keer herhalen. Als je de lucht er echt niet uit krijgt (of echt zeker wilt zijn) dan de auto een beetje scheef zetten met de neus naar beneden en de koelwatersensor (zit op de kop van de motor, tegen het schutbord aan aan de bestuurderskant; zit ee stekker met 1 draad aan) los draaien en daarmee ontluchten. Dat laatste NIET doen met draaiende motor blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...