Spring naar bijdragen

volgend station AIRCO


Recommended Posts

De volgende stap voor mij is de airco.. Climate eigenlijk. Hij koelt niet. Ik heb as dinsdag een afspraak voor het vullen van het systeem. Ik denk dat ik weer de pech heb dat ik een lek heb onder het dashboard......idd Dus voor het geval dat.... KAn ik ergens een how to vinden hiet op het forum?????

slik :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Afgelopen woensdag is mijn airco ( lees acc ) weer tot leven gebracht. Ik was bang dat ik voor de gevreesde "dashboard totaalverwijdering" aan de beurt was. Op zich wel een uitdaging natuurlijk. Maar aangezien ik dagelijks met de zj rijd is dat niet echt handing als ie weer een tijd op non actief staat.

Anyway Ik had een afspraak gemaakt met Rene van de Ven ( mobiele airco uit den bosch) 's Avonds en bij thuis veel handiger kan het niet. De procedure werd netjes uitlegd en ik kon het de hele operatie meekijken.

Er bleek nog 80gr in het systeem te zitten, normaal 640gr geloof ik. Toen was ik helemaal overtuigd van een lek.

Na het vullen en op druk houden van het systeem werd er met een snuffelaar door de auto gegaan, Dit apparaatje zoekt lekkages op . Niks te vinden... He? he?

Toen ging de temperatuur meter erin. Buiten 19c binnen in no time 6.5c. Het werkt dus.. Nog een keer snuffelen.. Nix Systeem is weer ok is de conclusie.

Ik super blij natuurlijk, kan ik dat project overslaan.

Het enige wat zich nu voordoet is dat de magneetkoppeling van de pomp een beetje blijft hangen en schakelt dus niet altijd in. Een klein tikje met de hand is voldoende. the almighty wd40 leek dit op te lossen maar de pomp blijft toch af en toe achter.. Weet iemand hier iets op???

ps. Ik zal het de gegevens van rene van de ven morgen even noemen, misschien handig voo jeepers uit de buurt van eindhoven en den bosch.

O ja ik wacht nog steeds toch een beetje af.. ivm niet te vroeg juichen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze koppelingen slijten altijd iets.

Weet niet hoe het bij Jeep zit. Maar mijn Volvo V70 heb ik laatst opnieuw afgesteld omdat deze slipte.

Koppeling kan uit elkaar gehaald worden (2 delen) en door het verwijderen van shims kan de basis afstelling (spleet: bij volvo tussen 0,3mm en 0,6 mm) van de koppeling worden afgesteld.

Weet iemand of dit bij jeep ook zo is? Scheelt nl een paar honderd euro tov een nieuwe koppeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet wel dat als je de magneet koppeling eraf haalt zitten er ringetjes in de bus van de magneet en door er een dunner ringetje in te zetten loopt ie gewoon weer mee was bij mij het geval zonder ringetje loopt ie altyd mee en bevriest het boeltje das nie goed denk ik ..........:wub::blush:hmmm het is dus zoals beest bedoeld waar bemoei ik me ook mee :blush::whistle::B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ps. Ik zal het de gegevens van rene van de ven morgen even noemen, misschien handig voo jeepers uit de buurt van eindhoven en den bosch.

Ook al kom ik niet uit deze omgeving, maar toch ben ik erg benieuwd wat de kosten geweest zijn? Want ook mijn airco is leeg/lek.... :D

Bvd,

Ramon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik ben vandaag wezen navragen wat het kost om de airco te vullen. Ze rekenen € 125, excl. BTW voor de klus, en dan willen ze ook nog de Filter/Droger vervangen, kost bij Chrysler NL € 86 ,- excl. BTW.

Ik had eigenlijk gehoopt op een lager bedrag voor het vullen. Of de filter nu vervangen moet worden weet ik niet. Zij willen 'm vervangen zonder te controleren of dat ding echt 'op' is.

Ook al kom ik niet uit deze omgeving, maar toch ben ik erg benieuwd wat de kosten geweest zijn? Want ook mijn airco is leeg/lek.... :whistle:

Ik ben dus ook wel benieuwd naar de kosten van anderen... Het lijkt me zowaar de moeite waard om 'even' bij Jeeped langs te gaan (ook altijd leuk een fellow jeeper op te zoeken) klik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Allereerst beest thanx voor de episode uit de fsm. Erg handig, het zuiver maken en vervangen van de shimmtjes in de magneetkoppeling van de aircopomp was dus een fluitje van een cent.

Alleen,,,,, het probleem was dat ie de koppeling bij inschakelen van de airco niet naar binnen trok, een licht tikje was genoeg om hem mee te laten draaien. Maar na een ongeveer 10min stopte ie weer. En pakte zonder tikje niet meer op...

Remedie. een ringetje minder en een aantal dunnere shimmetjes erbij gelegd. ( van .1mm ) Nu blijft ie als het ware hangen. Het lijkt dat het echt op o.o5mm nauwkeurig komt. En dat lijkt me sterk om dat het fdm aangeeft gap tussen .35 en .65.

Ik krijg hem dus niet goed.. Iemand met goede ervarigen hiermee????

ps wanneer is zo; koppeling versleten?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...