Spring naar bijdragen

Tikje in het motorblok


Recommended Posts

Weer een probleempje.

Al ik mijn ZJ start komt er een tikkend geluid uit de motor. Bij stationair toeren tal is het heel lichtjes te horen. Bij acceleren komt Het geluid weer terug en is luider als de motor op goed temperatuur is is het geluid weg. Ik denk dat het met de kleppen te maken heeft. Het maar aan een kant van het blok te horen en het lijkt ook op een bepaalde het best hoorbaar te zijn.

Kan er een klep los zitten of zo? Als het blok heet is en uitzet komt de klep misschien weer vast te zitten denk ik.

Heeft er iemand tips?

Kan ik de deksel die over de kleppen zit er zo afhalen of zit er nog olie of zo in. Zijn en dingen waar ik op moet letten bij het verwijderen van de deksel?

Gr Eddy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ohmy.gif

Als ik je "klacht" zo lees, denk ik allereerst aan je klepstoters! Hier zit namelijk een heel klein gaatje in, waardoor de olie in de klepstoter komt en daar dan de klepspeling opheft! Als dat gaatje (gedeeltelijk)dicht komt te zitten, kan alleen dunne (warme) olie er nog voldoende in komen! Dus, warme motor = kleppen stil! cool.gif

Je kunt een keer een motorreiniger bij je olie doen, wie weet helpt het! Anders kom je waarschijnlijk aan nieuwe stoters.... sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het probleem gevonden, het waren niet de kleppen. Er was een stukje van het blok afgebroken waardoor er een bout los zat. Als het blok koud was rammelde dit wat, na warmer worden en dus uitzetten van het blok kwam alles weer strak tegen elkaar te zitten en het rammelen was weg.

Dit gebeurde wel vaker volgens de dealer en was simpel op te lossen met een grote revet. Dus de schade viel wel mee gelukkig. smile.gif

Groeten Eddy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...