Spring naar bijdragen

vonkende warn?????


Scaan
 Share

Recommended Posts

hoi,vanmiddag ff mezelf MEGAVAST gereden:( in me eigen tuin,we zijn met nieuw terras bezig,ik ff bakkie(s) zand halen met tandemasser kiepkar,minigravertje erbij,bier,lekker weer,makkie,achteruit me tuin in door het mulle zand,kar leeggekiept,kom ik nie meer weg,hilariteit allom bij stratemaakboys,scaan rijdt zich muurvast,in eigen tuin.nix probleem(dacht ik:whistle: )!!,bomen zat bij mij,boomlintje,2 harpsluitinkjes,lierkabel eraan en lieren maar,niet dus:no: ,althans,niet direct,bij inschakelen lier(warn 9500HS)hoorde ik het relais klikken,maar lier deed nix,had op alle 3 bovenste draden spanning,na nogmaals inschakelen zag ik de vonken van het ''lierhuis'' zo overspringen op lierplaat en naar me grille,dat hield na paar keer op,en toen deedtie het gewoon.wat kan dit gevonk zijn en hoe verhelp ik het?ken me eige warn niet meer vertrouwen......,lastig:unsure: groet scaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slechte massa...

Die vonk over die grote aftand komt door "Inductie" in de spoelen van de liermotor. Simpel gezegd gedraagt die zich dan als "bobine"...

Pak op dat moment de body en de lier vast, en je hand/arm doet een paar uur wat anders als dat wat jij wilt! :thumbsup:

Voordat een vonk over zo'n afstand overspringt, praat je wel over enkele tienduizenden volts aan inductie!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehh.. dat hangt er ook al vanaf waar het massaprobleem zit... Als het in de motor zelf zit, zal het niet uitmaken.

En omdat hij het na een paar keer proberen toch weer deed, denk ik eerder aan een gecorrodeerde massa ofzo.

En, kontroleer GOED dat het echt een massakabel is, voordat je er één kabel bijzet.... Beetje l*llig als je Jeep in rook opgaat als je de volgende keer moet lieren..:S

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En... Nog vonken getrokken??? ;)

alles nagekeken,en i.d.d. wat corrosie en (te)losse massa kabel,drastisch gereinigd,''geWD40t'',weer vastgemaakt,en hij trekt weer als een,uhh.......LIER:yes:,en vuurwerk is afgelopen;) .

enne tanx voor advies,en sorry voor late reactie,drukdrukdruk op't eiland:B :whistle: scaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...