Spring naar bijdragen

automatenbak 5.2 V8


dudley
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem met mijn zj uit 1997.

Door wat aanpassingen mbt het vermogen is het koppel en vermogen van mijn zj toegenomen.(nokkenassen,manifold,throttle body,uitlaatsysteem, airbox,stroomvoorzieningen,kop bewerking,spruitstuk en elektronica aanpassingen) Ik merk dat mijn huidige bak daar problemen mee heeft.Hij heeft nu 100000 km gelopen en bij de afgelopen beurt vond ik al resten van verbrande platen bij de olie.Er werd mij aangeraden om naar een zwaardere bak te gaan kijken maar een bak van een 5.9 liter ligt niet voor het oprapen.

En als een dergelijk bak gevonden wordt is het maar de vraag hoe de staat ervan is.Nu hoorde ik ook dat er een bedrijf bestaat die de 5.2 bakken kan reviseren en er dan een extra plaat in monteert zodat je van 4 naar 5 platen gaat.Zal de bak dan beter bestand zijn tegen het vermogen en koppel of moet ik gewoon voor de 5.9 bak gaan en nog eens heel goed gaan zoeken.

Kan iemand mij advies geven hierover?

Mvg dudley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet in hoeverre je bereid bent conversies te doen.

Maar ik wil straks achter m'n nieuwe blok een TH700R4 Chevrolet bak hebben. Deze zijn wijd verspeid verkrijgbaar, erg veel after market spul voor te verkrijgen en sterk........ + nog een aantal voordelen die nu even niet van toepassing zijn op jouw verhaal :lol:

Adapter te verkrijgen bij www.advanceadapters.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet in hoeverre je bereid bent conversies te doen.

Maar ik wil straks achter m'n nieuwe blok een TH700R4 Chevrolet bak hebben. Deze zijn wijd verspeid verkrijgbaar, erg veel after market spul voor te verkrijgen en sterk........ + nog een aantal voordelen die nu even niet van toepassing zijn op jouw verhaal :no:

Adapter te verkrijgen bij www.advanceadapters.com

Achter wat voor blok ga jij de bak zetten? En gaat deze bak zomaar passen in mijn cherokee. Wat zijn de voordelen van deze bak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achter wat voor blok ga jij de bak zetten? En gaat deze bak zomaar passen in mijn cherokee. Wat zijn de voordelen van deze bak?

Achter een 4.6L stroker, verwachting 290 ~ 300pk en 465Nm.

Ja past, m.b.v. adapter.

Voordelen o.a.:

- Sterk!

- Hydromatic dus geen elektronisch geschakelde bak

- Lage 1st gear (3.06:1 tegen onze bakken 2.804:1)

- Sterk!

- Kitje verkrijgbaar om de lock-up manueel in te schakelen

- Veel upgrade/rebuild kits voor verkrijgbaar

- En had ik al gezegd dat ze sterk zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer Hans Bastings ééns die heeft nog een 5.9 in onderdelen staan.

Die heb ik van de week gebeld.Hij heeft alleen het blok nog liggen van de 5.9.De bak en koppelvormer en transfercase heeft hij verkocht aan Freddy van Jeep design zei hij tegen mij.Hij had daar wel spijt van.En Freddy heeft nu een 5.9 bak liggen en die wil hij wel kwijt voor 1400 euro met koppelvormer maar zonder transfercase.En ik moet juist ook die transfercase hebben voor op mijn 5.2 liter voor zover ik weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achter een 4.6L stroker, verwachting 290 ~ 300pk en 465Nm.

Ja past, m.b.v. adapter.

Voordelen o.a.:

- Sterk!

- Hydromatic dus geen elektronisch geschakelde bak

- Lage 1st gear (3.06:1 tegen onze bakken 2.804:1)

- Sterk!

- Kitje verkrijgbaar om de lock-up manueel in te schakelen

- Veel upgrade/rebuild kits voor verkrijgbaar

- En had ik al gezegd dat ze sterk zijn?

Ok dat is duidelijk en wat is de prijs van een dergelijke bak?

Waar haal jij die bak en motor dan?

Wat kost eigenlijk de 4.6 liter stroker motor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die heb ik van de week gebeld.Hij heeft alleen het blok nog liggen van de 5.9.De bak en koppelvormer en transfercase heeft hij verkocht aan Freddy van Jeep design zei hij tegen mij.Hij had daar wel spijt van.En Freddy heeft nu een 5.9 bak liggen en die wil hij wel kwijt voor 1400 euro met koppelvormer maar zonder transfercase.En ik moet juist ook die transfercase hebben voor op mijn 5.2 liter voor zover ik weet.

Wat bedoel je met een transfercase een tussenbak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dat is duidelijk en wat is de prijs van een dergelijke bak?

Waar haal jij die bak en motor dan?

Wat kost eigenlijk de 4.6 liter stroker motor?

Tja dat is moeilijk te zeggen. Ik heb ze voorbij zien komen in de prijsklasse van 400 - 900 euro. Het maakt mij niet zo gek veel uit hoe de staat is, ik ga hem zelf reviseren.

Maar voordat je er nu 1 gaat kopen, lees je dan wel ff goed in :no:

Wat betreft de motor, die bouw ik zelf. Kopen kan ook wel, in de states gaan ze weg voor 3.000 - 5.000 dollar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja dat is moeilijk te zeggen. Ik heb ze voorbij zien komen in de prijsklasse van 400 - 900 euro. Het maakt mij niet zo gek veel uit hoe de staat is, ik ga hem zelf reviseren.

Maar voordat je er nu 1 gaat kopen, lees je dan wel ff goed in :no:

Wat betreft de motor, die bouw ik zelf. Kopen kan ook wel, in de states gaan ze weg voor 3.000 - 5.000 dollar.

Ben er denk ik al uit als ik een goede bak kan vinden.Ik moet alleen de 5.9 bak te pakken krijgen.Dat is een 46RE type en die kan je upgraden naar een 48RE type. Dat moet genoeg zijn voor waarders rond de 700 NM koppel.

Ik zit nu op 290 pk en 510 nm Koppel.

Nu alleen nog een 5.9 bak zien te vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Met de hulp van Ed is het ons gelukt om een 5.9 bak onder de 5.2 te plaatsen.Het demonteren ging vrij soepel alleen de 5.9 bak ervoor in de plaats zetten gaf wat meer problemen maar gisteravond zat hij er onder.Totaal 10 uurtjes nodig gehad voor demonteren en monteren andere bak.Alleen moet ik een andere ophangbeugel vinden waarmee ik de bak in zijn versnellingen krijg.We gebruikten namelijk de beugel van de 5.2 maar die is een stukje kleiner als de beugel van de 5.9.Dus vandaag de juiste ophangbeugel besteld en dan moet alles goed zijn en gaan en moet ik de bak in elke versnelling kunnen krijgen.

Alleen even de vraag waar wij niet helemaal mee weg komen.Volgens het instructie boekje gaat er 8 liter in de bak met koppelvormer.Volgens de Haynes repair gaat er 5.5 liter in wat ons veels te weinig lijkt.Kan iemand mij vertellen hoeveel olie er nu in de 5.9 bak moet met koppelvormer?De bak was dus helemaal leeg.

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TRANSMISSION FILL PROCEDURE

To avoid overfilling transmission after a fluid

change or overhaul, perform the following procedure:

(1) Remove dipstick and insert clean funnel in

transmission fill tube.

(2) Add following initial quantity of Mopar ATF

Plus to transmission:

(a) If only fluid and filter were changed, add 3

pints (1-1/2 quarts) of ATF Plus to transmission.

(:blink: If transmission was completely overhauled,

torque converter was replaced or drained, and

cooler was flushed, add 12 pints (6 quarts) of ATF

Plus 3 pints to transmission.

is ruim 7 liter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...