Spring naar bijdragen

Olelekkage Intercooler


Geeuwke
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Inmiddels weer een stapje verder, een paar proefritten gemaakt. Rijdt echt super en markeert zijn territorium :rolleyes: ....

Cylinderkop en achteras zijn OK, maar de intercooler (ik neem aan dat die vooraan onder de radiator zit) is nat alsmede de aansluiting bovenaan bij de turbo. Wat betekent dit, waar komt eigenlijk de olie vandaan en wat te doen qua reparaties: intercooler vervangen of juist de turbo???? Of allebei?

Verder zweet-ie wat op de pakkingen van het kleppendeksel en op pakkingen van de tussenbak (?) en onder vooraan het motorblok. Dit lijkt mij oplosbaar en geen grote reparatie. Blijft over de intercooler

Wederom alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intercooler zal geen olie lekken.... d'r gaat namelijk lucht doorheen!

Ik denk dan ook dat je de oliekoeler bedoeld. En dan kan dat een koeler van de motorolie óf van de stuurbekrachtigingsolie zijn. Ik denk dat je een koeler in het motoroliecircuit hebt zitten...

Al met al een paar reparatie's dus... Nah, drukt de prijs, nietwaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intercooler zal geen olie lekken.... d'r gaat namelijk lucht doorheen!

Ik denk dan ook dat je de oliekoeler bedoeld. En dan kan dat een koeler van de motorolie óf van de stuurbekrachtigingsolie zijn. Ik denk dat je een koeler in het motoroliecircuit hebt zitten...

Al met al een paar reparatie's dus... Nah, drukt de prijs, nietwaar?

Het komt vanzelf boven wat er nu echt lekt daar in het vooronder, maar wil het graag vantevoren weten. En een user manual voor 2.5TD kan ik ook niet zo gauw vinden op het www.

Van de turbo loopt een dikke (rond 5-6cm) slang naar onder de radiator naar wat ik denk dat de intercooler is. De olie zou dan uit de turbo moeten komen, want zoals je zegt door de intercooler gaat alleen lucht.

Maarrr,.... als dit niet de intercooler is, wat zit daar vooraan onder de radiator dan wel??

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...