Spring naar bijdragen

Gc Hort En Stoot


Recommended Posts

Dag Jeeprijders,

Ik heb weer eens een probleem met mijn GC 4.0 LTD van 1994. Als de motor kou is loopt hij mooi stationair en rijdt goed. Maar als hij een kilometer of 5 gereden heeft gaat hij bij stationair lopen stotteren. Bij het opterekken stottert hij als een gek en is het net of die maar op een paar cilinders loopt. hij gaat dan bijna niet harder als honderd. als ik de overdrive dan uitzet en hij een versnelling terug gaat loopt hij, vrij hoog in de toeren goed. maar als ik weer opnieuw accelereer begint het opnieuw. Er is voor een tijdje terug een nieuwe krukas sensor gemonteerd en een nieuwe uitlaat. Wie weet wat dit kan zijn ?? :whistle:

Groeten Hans <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een collega van me gesproken die monteur is en die zij dat het misschien aan de contactpunten zou kunnen liggen <_< . Ik heb je auto nou in de schuur staan dus hij kon niet kijken of dat bij deze nog met contactpunten werkt iemand een idee. Ik sleutel zelf wel aan de GC maar zo technisch ben ik ook niet.

Groeten Hans :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een collega van me gesproken die monteur is en die zij dat het misschien aan de contactpunten zou kunnen liggen <_< . Ik heb je auto nou in de schuur staan dus hij kon niet kijken of dat bij deze nog met contactpunten werkt iemand een idee. Ik sleutel zelf wel aan de GC maar zo technisch ben ik ook niet.

Groeten Hans :whistle:

Gc geen contactpunten.

Wat het zou kunnen zijn?

Lambda sonde

krukas sensor

misschien een tempsensor.

Zijn allemaal vrij eenvoudig na te meten met een multimeter.

Heb je de foutcodes al eens uit gelezen met de contact aan/uit/aan.... truc?

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De foutcodes heb ik al uitgelezen en hij geeft meteen code 55 aan, dus dat het einde van de berichten zijn. De krukassensor zit er zo'n 2000 kilometer in de toen die kapot was viel de hele motor uit. het lijkt net ofdat hij op 4 of 5 cilinders loopt. zou dit aan de verdeler kunnen liggen ??? Er zit geen witte drap op de olievuldop dus ik geloof (en hoop) niet dat de koppakking eruit ligt.

Ik hoor het wel, ik ga vanavond de bougies er is uit halen kijken hoe die eruit zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vacuum in de benzinetank is het niet (jammer was simpel geweest ja) Morgen heb ik een dagje vrij dus ga ik effe langs B&S op om een nieuwe rotor en verdelerkap te halen. de verdelerkap ziet er nog heel erg slecht uit naar mijn mening, maar baat het niet dan schaat het niet. Hij gaat wel steeds slechter lopen eerst was het alleen als hij warm was na een kilometer of 5 maar nu is het al na 1 kilometer. Is de rotor trouwens moeilijk om te vervangen ??? Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe dat ding vastzit.

Alle info daarover is welkom.

Groeten Hans :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Ik zeg de lambdasonde, ik had precies hetzelfde en heb ook alles vervangen bij de voorste lambdasonde was het raak en deze geeft geen foutmelding naar de comp.

:wacko:

Lambda geeft foutmelding 21 als het goed is,ik moet de mijne ook nog doen.

Hij hort en stoot niet maar stationair zakt hij af en toe weg!

Binnenkort lambda en verdelerkap ff verversen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

HIJ RIJDT WEER GOED !!!! :whistle:

GC is naar BenS geweest en het was maar een keinigigheid : 1 bougiekabel was geoxideerd, een setje bougiekabels en 6 nieuwe bougies erin en hij rijdt weer als een trein. Meteen de nieuwe visco erin laten zetten die al maanden in de kast lag. Ik ben weer helemaal blij met mijn GC :D

Groeten Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...