HansH Geplaatst March 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2007 Dag Jeeprijders, Ik heb weer eens een probleem met mijn GC 4.0 LTD van 1994. Als de motor kou is loopt hij mooi stationair en rijdt goed. Maar als hij een kilometer of 5 gereden heeft gaat hij bij stationair lopen stotteren. Bij het opterekken stottert hij als een gek en is het net of die maar op een paar cilinders loopt. hij gaat dan bijna niet harder als honderd. als ik de overdrive dan uitzet en hij een versnelling terug gaat loopt hij, vrij hoog in de toeren goed. maar als ik weer opnieuw accelereer begint het opnieuw. Er is voor een tijdje terug een nieuwe krukas sensor gemonteerd en een nieuwe uitlaat. Wie weet wat dit kan zijn ?? Groeten Hans <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HansH Geplaatst March 23, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2007 Ik heb net een collega van me gesproken die monteur is en die zij dat het misschien aan de contactpunten zou kunnen liggen <_< . Ik heb je auto nou in de schuur staan dus hij kon niet kijken of dat bij deze nog met contactpunten werkt iemand een idee. Ik sleutel zelf wel aan de GC maar zo technisch ben ik ook niet. Groeten Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst March 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2007 Ik heb net een collega van me gesproken die monteur is en die zij dat het misschien aan de contactpunten zou kunnen liggen <_< . Ik heb je auto nou in de schuur staan dus hij kon niet kijken of dat bij deze nog met contactpunten werkt iemand een idee. Ik sleutel zelf wel aan de GC maar zo technisch ben ik ook niet.Groeten Hans Gc geen contactpunten. Wat het zou kunnen zijn? Lambda sonde krukas sensor misschien een tempsensor. Zijn allemaal vrij eenvoudig na te meten met een multimeter. Heb je de foutcodes al eens uit gelezen met de contact aan/uit/aan.... truc? Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HansH Geplaatst March 23, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2007 De foutcodes heb ik al uitgelezen en hij geeft meteen code 55 aan, dus dat het einde van de berichten zijn. De krukassensor zit er zo'n 2000 kilometer in de toen die kapot was viel de hele motor uit. het lijkt net ofdat hij op 4 of 5 cilinders loopt. zou dit aan de verdeler kunnen liggen ??? Er zit geen witte drap op de olievuldop dus ik geloof (en hoop) niet dat de koppakking eruit ligt. Ik hoor het wel, ik ga vanavond de bougies er is uit halen kijken hoe die eruit zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2007 kijk maar eens in de verdelerkap klinkt dat die op is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst March 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2007 'k Belast m'n grijze massa niet teveel als het nog niet nodig is dus tijdens een helder momentje kwam vacuum in benzinetank checken bovendrijven (lekker simpel toch? ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HansH Geplaatst March 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 vacuum in de benzinetank is het niet (jammer was simpel geweest ja) Morgen heb ik een dagje vrij dus ga ik effe langs B&S op om een nieuwe rotor en verdelerkap te halen. de verdelerkap ziet er nog heel erg slecht uit naar mijn mening, maar baat het niet dan schaat het niet. Hij gaat wel steeds slechter lopen eerst was het alleen als hij warm was na een kilometer of 5 maar nu is het al na 1 kilometer. Is de rotor trouwens moeilijk om te vervangen ??? Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe dat ding vastzit. Alle info daarover is welkom. Groeten Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 bij de V8 is het een kloteklus. l6 kom je er simpel bij de verdelerkap toch wel van binnen bekeken? hmmm domme vraag natuurlijk, maar vooruit je weet het niet de rotor trek je er zo vanaf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HansH Geplaatst March 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 Ik heb hem van binnen bekeken, maar veel valt er in zo'n ding niet te zien Nu hoop ik dat dit het probleem is zou het nog aan iets anders kunnen liggen ?? Iets van een sensor?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HansH Geplaatst April 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2007 Ver$"_#(&$9 ik heb de nieuwe rotor en verdelerkap gemonteerd maar hij doet het nog steeds niet. Nou heb ik toch maar een afspraak bij B&S gemaakt om hem maar eens goed na te kijken. Ook zetten ze de nieuwe visco er meteen in. Groeten Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst April 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2007 Ik zeg de lambdasonde, ik had precies hetzelfde en heb ook alles vervangen bij de voorste lambdasonde was het raak en deze geeft geen foutmelding naar de comp. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pigeon Geplaatst April 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2007 Ik zeg de lambdasonde, ik had precies hetzelfde en heb ook alles vervangen bij de voorste lambdasonde was het raak en deze geeft geen foutmelding naar de comp. Lambda geeft foutmelding 21 als het goed is,ik moet de mijne ook nog doen. Hij hort en stoot niet maar stationair zakt hij af en toe weg! Binnenkort lambda en verdelerkap ff verversen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HansH Geplaatst April 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2007 Ik zal dat effe doorgeven aan B&S dan moeten ze daar maar effe naar kijken, maar ik zou blij zijn als die weer goed loopt. Ik rij nou met een oude Peugeot 405, voor nood goed maar de GC rijdt wel iets beter Groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HansH Geplaatst April 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2007 HIJ RIJDT WEER GOED !!!! GC is naar BenS geweest en het was maar een keinigigheid : 1 bougiekabel was geoxideerd, een setje bougiekabels en 6 nieuwe bougies erin en hij rijdt weer als een trein. Meteen de nieuwe visco erin laten zetten die al maanden in de kast lag. Ik ben weer helemaal blij met mijn GC Groeten Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast wjj Geplaatst April 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2007 koste dat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HansH Geplaatst April 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2007 Met de visco erin zetten (visco zelf had ik al) een setje bougiekabels, 6 bougies en 2.5 uur arbeidsloon 215 euries. ik vond het wel mee vallen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2007 yup.netjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.