Spring naar bijdragen

Wegligging


Jos-Jeep
 Share

Recommended Posts

Zoals jullie misschien nog wel weten heb ik onlangs mijn motor vervangen en wat we verder nog tegen kwamen. :rolleyes: Zie verder het project: ombouw van 4.2 naar 4.0 ........

Momenteel rijd ik veel op asfalt. Ik weet het daar is hij niet voor, maar het rijdt wel zo lekker. :rolleyes:

Waar ik wel last van heb is dat de weglegging niet goed is :wacko: Daarmee bedoel ik dat het af en toe lijkt of mijn jeep de neiging heeft om te slaan. Hij laat zich dan moeilijk corrigeren en hobbelt van de ene kant naar de andere kant. De stuurdemper is vervangen.

Ik rijd dan ongeveer zo'n 110 :mellow: . Vindt dat wel een lekkere snelheid

Ik heb de indruk dat het stuur niet reageert zoals ik dat wil.

Misschien is de wegligging wat knullig omschreven, maar is er iemand die iets herkent of die mogelijk weet wat het probleem kan zijn?

Even wat nadere gegevens: velgen 8j. Banden 31x10,5x15 (A/T)

Bandenspanning: 2 atm.

Verhoogde shackles

Standaard bladveren

Schokbrekers dateren van ?

Kleine speling stuurhuis

Is er nog meer van belang?

Graag oplossingen.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast laredozwart
Zoals jullie misschien nog wel weten heb ik onlangs mijn motor vervangen en wat we verder nog tegen kwamen. :rolleyes: Zie verder het project: ombouw van 4.2 naar 4.0 ........

Momenteel rijd ik veel op asfalt. Ik weet het daar is hij niet voor, maar het rijdt wel zo lekker. :rolleyes:

Waar ik wel last van heb is dat de weglegging niet goed is :wacko: Daarmee bedoel ik dat het af en toe lijkt of mijn jeep de neiging heeft om te slaan. Hij laat zich dan moeilijk corrigeren en hobbelt van de ene kant naar de andere kant. De stuurdemper is vervangen.

Ik rijd dan ongeveer zo'n 110 :mellow: . Vindt dat wel een lekkere snelheid

Ik heb de indruk dat het stuur niet reageert zoals ik dat wil.

Misschien is de wegligging wat knullig omschreven, maar is er iemand die iets herkent of die mogelijk weet wat het probleem kan zijn?

Even wat nadere gegevens: velgen 8j. Banden 31x10,5x15 (A/T)

Bandenspanning: 2 atm.

Verhoogde shackles

Standaard bladveren

Schokbrekers dateren van ?

Kleine speling stuurhuis

Is er nog meer van belang?

Graag oplossingen.

Groeten,

Hoy

eerst en vooral een cj7 stuurt nogal week je stuurt zoals in die oude films ziet dat je bijna constant klein stuur corectie moet geven

tweede; banden maat 31x10.5x.15 de band is nogal een flink stuk hoger boven en onder de velg dus het loopvlak van de band kan tenopzichte vande velg zijwaards bewegen

dit zou je kunnen opvangen door een beetje meer druk in de banden te doe 2.5 of 2.75 atm

drie; verhoogde shackels geeft verhoging maar ook meer zijwaardse speling

kleine speling in het stuur huis (wat is klein)

en dan mischien de snelheid ik weet niet hoe hard andere cj7 rijders rijden maar ik rij zeker niet harder dan 100 km

ik rij zelf cj7 met 33x12.5x15 en heb dat ook ik zou er zelf mee moeten rijden maar als ik het zo lees is dat eigenlijk naar mijn mening vrij normaal

ik hoop dat je hier iets mee kan doen

gr geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het in de verhoogde schackles zoeken.

Daar door kantelt je vooras naar voren waardoor je caster van je as niet meer klopt.

Dit is te verhelpen door er een paar wiggen onder de as en de veren te leggen.

De hoek van de wiggen is weer afhankelijk van de lengte van je schackles.

Een stuurdemper verbergt het probleem, maar lost het niet op.

Rij zelf op 33érs en zonder stuurdemper 4inch verhoogd stug verenpakket lekker op de weg, in het terrein vaak een wiel van de grond...standaard schackels altans de lengte.

Stukkie over sturen

http://www.binderbulletin.org/faq/17.htm

De wiggen

http://coolfj40.stores.yahoo.net/shimsspring.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het in de verhoogde schackles zoeken.

Daar door kantelt je vooras naar voren waardoor je caster van je as niet meer klopt.

Dit is te verhelpen door er een paar wiggen onder de as en de veren te leggen.

Caster beinvloed wel het stuurgedrag (over/onderstuur) maar verklaard niet het zwabberen. Daar moet de oorzaak toch eerder in speling van diverse onderdelen worden gezocht.

Op de meeste CJ's zit geen swaybar meer, wanneer je erg veel op de weg zit is het aan te raden om de auto weer van een swaybar te voorzien (bij voorkeur i.c.m. disconnects)

Ook een goed idee om eens de schokdempers te (laten) testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle antwoorden! :rolleyes:

Zal sowieso de banden iets harder oppompen.

De shackles zijn 1" langer en dan schijnen wiggen niet noodzakelijk te zijn.

Ik heb de trackbar erop zitten met quick disconnects. Misschien de rubbers van de trackbar maar eens vervangen.

Testen van de schokdempers zal ik ook even doen want heb geen idee hoelang die er al onder zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...