Jos-Jeep Geplaatst February 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2007 Zoals jullie misschien nog wel weten heb ik onlangs mijn motor vervangen en wat we verder nog tegen kwamen. Zie verder het project: ombouw van 4.2 naar 4.0 ........ Momenteel rijd ik veel op asfalt. Ik weet het daar is hij niet voor, maar het rijdt wel zo lekker. Waar ik wel last van heb is dat de weglegging niet goed is Daarmee bedoel ik dat het af en toe lijkt of mijn jeep de neiging heeft om te slaan. Hij laat zich dan moeilijk corrigeren en hobbelt van de ene kant naar de andere kant. De stuurdemper is vervangen. Ik rijd dan ongeveer zo'n 110 . Vindt dat wel een lekkere snelheid Ik heb de indruk dat het stuur niet reageert zoals ik dat wil. Misschien is de wegligging wat knullig omschreven, maar is er iemand die iets herkent of die mogelijk weet wat het probleem kan zijn? Even wat nadere gegevens: velgen 8j. Banden 31x10,5x15 (A/T) Bandenspanning: 2 atm. Verhoogde shackles Standaard bladveren Schokbrekers dateren van ? Kleine speling stuurhuis Is er nog meer van belang? Graag oplossingen. Groeten, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast laredozwart Geplaatst February 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2007 Zoals jullie misschien nog wel weten heb ik onlangs mijn motor vervangen en wat we verder nog tegen kwamen. Zie verder het project: ombouw van 4.2 naar 4.0 ........Momenteel rijd ik veel op asfalt. Ik weet het daar is hij niet voor, maar het rijdt wel zo lekker. Waar ik wel last van heb is dat de weglegging niet goed is Daarmee bedoel ik dat het af en toe lijkt of mijn jeep de neiging heeft om te slaan. Hij laat zich dan moeilijk corrigeren en hobbelt van de ene kant naar de andere kant. De stuurdemper is vervangen. Ik rijd dan ongeveer zo'n 110 . Vindt dat wel een lekkere snelheid Ik heb de indruk dat het stuur niet reageert zoals ik dat wil. Misschien is de wegligging wat knullig omschreven, maar is er iemand die iets herkent of die mogelijk weet wat het probleem kan zijn? Even wat nadere gegevens: velgen 8j. Banden 31x10,5x15 (A/T) Bandenspanning: 2 atm. Verhoogde shackles Standaard bladveren Schokbrekers dateren van ? Kleine speling stuurhuis Is er nog meer van belang? Graag oplossingen. Groeten, Hoy eerst en vooral een cj7 stuurt nogal week je stuurt zoals in die oude films ziet dat je bijna constant klein stuur corectie moet geven tweede; banden maat 31x10.5x.15 de band is nogal een flink stuk hoger boven en onder de velg dus het loopvlak van de band kan tenopzichte vande velg zijwaards bewegen dit zou je kunnen opvangen door een beetje meer druk in de banden te doe 2.5 of 2.75 atm drie; verhoogde shackels geeft verhoging maar ook meer zijwaardse speling kleine speling in het stuur huis (wat is klein) en dan mischien de snelheid ik weet niet hoe hard andere cj7 rijders rijden maar ik rij zeker niet harder dan 100 km ik rij zelf cj7 met 33x12.5x15 en heb dat ook ik zou er zelf mee moeten rijden maar als ik het zo lees is dat eigenlijk naar mijn mening vrij normaal ik hoop dat je hier iets mee kan doen gr geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst February 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2007 Zou het in de verhoogde schackles zoeken. Daar door kantelt je vooras naar voren waardoor je caster van je as niet meer klopt. Dit is te verhelpen door er een paar wiggen onder de as en de veren te leggen. De hoek van de wiggen is weer afhankelijk van de lengte van je schackles. Een stuurdemper verbergt het probleem, maar lost het niet op. Rij zelf op 33érs en zonder stuurdemper 4inch verhoogd stug verenpakket lekker op de weg, in het terrein vaak een wiel van de grond...standaard schackels altans de lengte. Stukkie over sturen http://www.binderbulletin.org/faq/17.htm De wiggen http://coolfj40.stores.yahoo.net/shimsspring.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst February 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2007 Zou het in de verhoogde schackles zoeken.Daar door kantelt je vooras naar voren waardoor je caster van je as niet meer klopt. Dit is te verhelpen door er een paar wiggen onder de as en de veren te leggen. Caster beinvloed wel het stuurgedrag (over/onderstuur) maar verklaard niet het zwabberen. Daar moet de oorzaak toch eerder in speling van diverse onderdelen worden gezocht. Op de meeste CJ's zit geen swaybar meer, wanneer je erg veel op de weg zit is het aan te raden om de auto weer van een swaybar te voorzien (bij voorkeur i.c.m. disconnects) Ook een goed idee om eens de schokdempers te (laten) testen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bonanza Geplaatst February 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2007 Jeepee klopt helemaal Groet Erik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst February 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2007 Bedankt voor alle antwoorden! Zal sowieso de banden iets harder oppompen. De shackles zijn 1" langer en dan schijnen wiggen niet noodzakelijk te zijn. Ik heb de trackbar erop zitten met quick disconnects. Misschien de rubbers van de trackbar maar eens vervangen. Testen van de schokdempers zal ik ook even doen want heb geen idee hoelang die er al onder zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.