maurice coolen Geplaatst February 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2007 hallo . ff een vraagje over de bobine van de 40 ho. hoe kan ik deze na kijken of die stuk is. er komt wel spaning op te staan met kontact aan. maar hij geeft volgens mij geen vonk aan de bobine kabel. groetjes maurice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2007 hallo . wie kent deze wrangler uit 93 40 ho. deze hebben herman en ik vandaag gekocht voor reserve jeep. we hebben hem opgehaald in den helder, en deze zou vaker met de jeepclub mee hebben gedaan. er zijn al veel dingen aan gedaan, veel rvs. body lift . verenlift . kn fiterhuis. 35 mud alm velg 10j. airbrusch. compresor ingebouwd voor de banden . en toen we op de besteming waren bleken er ook nog air lockers voor en achter op te zitten. moeten wel wat dingen aan gedaan worden. ten eerste de onsteking doet het niet geen vonk. achterklep is rot. en de vooraamstijl is rot. wie weet misschien iets over deze jeep. (bekende) en hoe kan ik de bobine kontroleeren. mvg maurice. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst February 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2007 hoi, mooie jeep. bobine doet het niet ? zit er geen draadje los ergens je hebt wel de kabel gecontroleerd door bougie tegen blank metaal van het blok te houden? ignition coil resistance 91 and later models not 2000 6 cil diamont pri 0.97 tot 1.18 ohm sec 11.3 tot 15.3 k-ohm toyodenso pri 0.95 tot 1.20 ohm sec 11.3 tot 13.3 k-ohm mischien kun je hier wat mee . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2007 hallo. ik heb de bougie tegen het blok aan gehouden (geen vonk) daarna de bobienekabel tegen het blok gehouden weer geen vonk of spaning. maar de draden naar de bobine krijgen wel stroom. ps massa is oke. groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst February 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2007 hoi, meet de bobine eens door dan kun je dat uitsluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2007 oke . maar hoe doe ik dat heb niet zo veel kaas gegeten van die electronica. ik weet wel dat er 12 volt op komt te staan maar verder kom ik niet. groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst February 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2007 oke .maar hoe doe ik dat heb niet zo veel kaas gegeten van die electronica. ik weet wel dat er 12 volt op komt te staan maar verder kom ik niet. groetjes met een multi-meter, deze zet je op ohm's en zo kun je het door meten, Wel met stekker er af ! mischien iemand in de buurt zo,n handige buurman of zo die even mee kan kijken ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2007 met een multi-meter, deze zet je op ohm's en zo kun je het door meten, Wel met stekker er af !mischien iemand in de buurt zo,n handige buurman of zo die even mee kan kijken ? oke , de ohm meter heb ik. tussen welke puten moet ik meten en welke waarde moet i dan hebben. mvg maurice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 Meetwaarden: - tussen de 2 pennen van de stekker (primair): Toyodenso: 0,95 - 1.20 ohm Diamond: 0,97 - 1.18 ohm - tussen hoogspanningsaansluiting en metaal (massa) van de bobine óf één van de stekkerpennen ( ik ben niet helemaal zeker, maar lijkt me tegen 't metaal) : Toyodenso: 11.300 - 13.300 ohm Diamond: 11.300 - 15.300 ohm Overigens kan het ook nog aan de CPS liggen... Als die stuk is: geen vonk! Dat ding is ook met een ohmmeter ( als indicatie!!) te testen: Trek de stekker los ( ligt op het inlaatspruitstuk, tamelijk achteraan ) en kijk in de stekker van de sensor, terwijl je het lipje van de stekkervergrendeling naar boven gericht houdt. Tussen de 2 rechterpennen moet je nu met een ohmmeter gaan meten. De waarde moet daarbij hoog zijn ( meer dan 10K ). Bij een lage weerstand is de sensor defect. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 oke dank je. gaan we dat eens probeeren. groetjes. maar nu nog een vraagje. er zitten lockers in en heb een wiel er af gehaald omdat een kering lekt achter. maar nu zit dit heel anders dan bij een 4.2 . bij de 4.2 kon ik de as met vier bouten op de remplaat los schroeven (binnekant) remtromel. maar bij deze volgens mij met c clip. maar moet ik deze dan ook losmaken aan de buitenzijde van de remlaat (askant)want daar zit i ook vast met bouten. hoop dat ik het een beetje goed heb beschreven. mvg maurice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 Je hebt origineel een C-clip as, ja. Normaal gesproken moet je daarvoor je diff.deksel losmaken en de C-clip verwijderen. Maar hoe dat bij je locker zit..??? Soms wordt er ook een C-clip eliminator set toegepast ( zoals bij mij). In dat geval zit er op de ankerplaat een soort extra huis met lagers, dat de as opsluit. Overigens kun je bij jouw as de steekas trekken zonder de ankerplaat geheel te demonteren... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 Je hebt origineel een C-clip as, ja.Normaal gesproken moet je daarvoor je diff.deksel losmaken en de C-clip verwijderen. Maar hoe dat bij je locker zit..??? Soms wordt er ook een C-clip eliminator set toegepast ( zoals bij mij). In dat geval zit er op de ankerplaat een soort extra huis met lagers, dat de as opsluit. Overigens kun je bij jouw as de steekas trekken zonder de ankerplaat geheel te demonteren... oke . volgens mij zit er dat bij deze ook op. kon het al niet thuis brengen die extra verdiking op de ankerplaat met een lager er in op de as. deze zit dan volgens mij an de achterkant met 4 bouten vast. maar heb ik dan ook geen c clip meer . groetjes maurice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 Dan heb je geen C-clips meer, nee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 hij loopt weer. was de ontsteking er zat te veel speeling op het asje waardoor hij aan de binnekant de sensor kapot heeft geslagen. moter loopt prima en schakelt ook goed. was toch een gok. morgen gaan we de oil verniuewen en kijken welke lockers er in zitten en welke overbrenging. groetjes en thanx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 hallo rice lekker dat hij het nu al weer doet.. was de bobine toch in orde??? kregen er niks uit ... maar goed was de ontsteking dus.. tja ff zoeken he....gelukkig viel het mee.. nu de achterste keerring nog.... en dan rijden met dat zwarte ding hahhaa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 Mooi dat ie weer loopt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 hallo ricelekker dat hij het nu al weer doet.. was de bobine toch in orde??? kregen er niks uit ... maar goed was de ontsteking dus.. tja ff zoeken he....gelukkig viel het mee.. nu de achterste keerring nog.... en dan rijden met dat zwarte ding hahhaa. jep super. loopt perfect. gelukig maar. keerinng word morgen in orde gemaakt. jij hebt hem al gezien dat zwart buffelhuid hahahah kan ik in iedergeval weer wat jeepe. tot de cj klaar is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 21, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 vandaag nog een paar dingen gevonden die er op zitten. de overbrenging is 4.56. en er is achter C-clip eliminator set toegepast. maar helaas is hier 1 lager van stuk en de steekas heeft wat schade hierdoor. deze word nu vervangen. <_< . hoop dat i deze week klaar is. groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2007 zo wrangler vandaag opgehaald. nieuwe steekas achter en lagers met eliminator set voor de arb locker. nu nog de trackbar monteeren die er niet onder zit.(voor) al de oil vervangen en die zag er nog goed uit. alleen als de moter een tijdje loopt hoor ik soms een klepstoter tikken zou dit kunnen zijn door het lange stilstaan. groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ninja Geplaatst February 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2007 hallo .wie kent deze wrangler uit 93 40 ho. auto stond 1,5 jaar geleden al op marktplaats, werd toen een hoop geld voor gevraagd...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2007 kenteken platen zijn ze ook al een paar keer verloren. Laat je em op grijs kenteken staan ??? Mooie auto. Tot juli geen apk zorgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 25, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2007 auto stond 1,5 jaar geleden al op marktplaats, werd toen een hoop geld voor gevraagd...... jep dat is i. alleen heeft de laatste ijgenaar hem een beetje verwaarloost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 25, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2007 kenteken platen zijn ze ook al een paar keer verloren. Laat je em op grijs kenteken staan ???Mooie auto. Tot juli geen apk zorgen jep blijft grijs kent. apk komt goed zijn wat klijne dingen en de wielen en flars moet ik ff wisselen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.