Spring naar bijdragen

Ombouwen Naar Grijs Keneteken


MCJeep
 Share

Recommended Posts

Nee das volgens mij niet zomaar te doen...grijs kenteken wordt alleen afgegeven voor bestelauto's....en ik quote:

Regel 3: Een auto is alleen een bestelauto, als 'ie aan de wettelijke eisen voldoet

Er geldt een gedetailleerde regeling welke auto's als bestelauto worden aangemerkt en welke niet. Daarbij wordt onderscheid gemaakt in vijf verschillende types bestelauto's: grote bestelauto's (grote bestelbusjes, verhuisbusjes), bestelauto's met een verhoogd dak (combi's), middelgrote bestelauto's zonder verhoogd dak (ruimtewagens, minibusjes, terreinauto's), bestelauto's met een open laadbak en bestelauto's met een dubbele cabine (twee rijen stoelen in de personencabine). Andere typen auto's worden nooit als bestelauto aangemerkt.

Voor elk type bestelauto gelden specifieke regels. In grote lijnen komen die op het volgende neer:

? Een bestelauto moet beschikken over een laadruimte.

? De laadruimte moet aan bepaalde eisen voldoen. Zo moet de laadruimte over een vlakke vloer beschikken en hoe groter de bestelauto, hoe groter ook de laadruimte moet zijn.

? Bij kleine bestelauto's (combi's) moet het dak van de laadruimte 25 cm hoger zijn dan de portier van de passagierscabine.

? In de laadruimte mogen geen personen vervoerd worden. Ook geen personen in een rolstoel. Mensen zijn geen lading!

? Bij sommige types bestelauto is een tussenwand tussen de laadruimte en de personencabine verplicht. Aan mensen in een rolstoel kan in bepaalde gevallen een ontheffing verleend worden (zie regel 6).

? Bij de meeste types bestelauto is het verplicht om de linker zijruit van de laadruimte te blinderen.

En dan nog....moet je de verbouwingskosten eruit halen met een iets lagere wegenbelasting....schiet niet echt op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb dus een soortgelijk probleem. Cherokee van 1992 gekocht in Januari met kenteken vs-xx-xx en in het kenteken gesloten wagen maar geen verhoogd dak. In bijna alle opzichten dus een grijs kenteken, nu komt het mooie stuk.

Aanvraag gedaan bij de belastingdienst voor verlaagd mrb-tarief i.v.m. eigen onderneming, nu staat de cherokee bij de belastingdienst als personenauto en moet ik gewoon geel betalen.

Ik heb dus contact opgenomen met de belastingdienst en moet de auto ombouwen naar huidige eisen, als dit is gebeurt moet ik even bellen en sturen ze iemand langs om het te controleren. Is alles goed bevonden dan wordt hij weer grijs.

Ik heb eigenlijk geen zin om er een verhoogd dak op te zetten dus wou ik een tussenschot maken en op een of andere manier die 98 cm hoogte zien te regelen.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...