Spring naar bijdragen

Ontsteking trouble.....


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Is er iemand die weet hoe ik een Hall-sensor kan testen? Met een ohmmeter heb ik al wel wat gerommeld maar ja, wat meet je dan.... ohmy.gif

Wat is er gebeurd:

Vanmorgen, onderweg naar een "bijeenkomst", sloeg de motor van mijn Jeep Wrangler plotseling af! Nog even e.e.a. geprobeerd, maar lopen: ho maar... mad.gif

Dusss, vrouwje maar gebeld en afgesleept die handel (met een Astra diesel, dus wel via een "alternatieve route" ph34r.gif )

Thuisgekomen heb ik wat zaken gecontroleerd, en ik lijk uit te komen op de beruchte ontstekings-module.... blink.gif Maar aangezien ik niet precies weet hoe ik de hall-sensor moet testen, kan ik dat nog niet met zekerheid vaststellen... no.gif

Duss......

Als er iemand een methode weet:

worshippy.gifworshippy.gifworshippy.gif

En: Ik zit er over te denken om nu meteen maar een ignition-upgrade te doen. Ik heb wel eens gehoord van ombouw naar een "HEI" van GM.... Iemand hier ervaring mee??? Of misschien is er wel een bruikbaar alternatief?

Laat het a.u.b. weten....

thumbsup.gifyes.gifthumbsup.gifworshippy.gifwub.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoo...

Na een stevig dagje sleutelen loopt de auto weer! biggrin.gif

De onstekingsmodule was toch de boosdoener, maar tijdens het zoeken en meten kwam ik nogal wat sh*t in de bedrading tegen.. mad.gif

Wat trof ik aan:

- de paarse draad van de Hall-sensor zat bij de trigger van de bobine op, deze hoort echter op de paarse draad van de module aangesloten te worden! frusty.gif

- Het verwarmingselement van de choke zat bij op de plus van de bobine, deze hoort echter via een oliedrukschakelaar op een normale 12v aansluiting te zitten... Gevolg: De spanning op de bobine was lager dan zou moeten, waardoor de vonk ook minder was! no.gif

- De overbrugging van de draadweerstand werkte niet meer (niet meer aanwezig...) waardoor de vonk tijdens het starten nog zwakker was.... cry.gif

Om e.e.a. op te lossen was er een ingrijpende aanpassing nodig! ohmy.gif

Ik heb mijn reserve kabelboom ontleed en de bedrading van de ontsteking eruit gevist. wacko.gif Vervolgens heb ik hierin wat aanpassingen gemaakt, waardoor er nu eigenlijk een ontstekingssysteem van de CJ tot '81 onstaan is. Ook het gedeelte van de automatische choke heb ik uit de reserve boom gehaald.

Vervolgens heb ik de oude bedrading (van de onsteking) uit de auto gehaald en allereerst de choke sturing weer origineel gemaakt.

Omdat ik een complete nieuwe kabelboom van de nieuwe bedrading heb gemaakt, kon ik deze vervolgens vrij eenvoudig langs de bestaande boom leggen en op de motor / carosserie aansluiten. Gelukkig had Tribelman een reserve module liggen, zodat ik nu zo ver was dat ik kon gaan starten!!

Dat ging fantastisch!! De auto sloeg duidelijk makkelijker aan dan vroeger, en liep bovendien mooier stationair! thumbsup.gif

Dus, nadat ik gisteren enorm baalde, ben ik nu weer zeer tevreden! Tenslotte is de auto er echt op vooruitgegaan!!! laugh.gif

Nu alleen nog met T onderhandelen over de prijs van de module.... blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...