87wrangler Geplaatst May 22, 2004 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2004 Hallo allemaal, Is er iemand die weet hoe ik een Hall-sensor kan testen? Met een ohmmeter heb ik al wel wat gerommeld maar ja, wat meet je dan.... Wat is er gebeurd: Vanmorgen, onderweg naar een "bijeenkomst", sloeg de motor van mijn Jeep Wrangler plotseling af! Nog even e.e.a. geprobeerd, maar lopen: ho maar... Dusss, vrouwje maar gebeld en afgesleept die handel (met een Astra diesel, dus wel via een "alternatieve route" ) Thuisgekomen heb ik wat zaken gecontroleerd, en ik lijk uit te komen op de beruchte ontstekings-module.... Maar aangezien ik niet precies weet hoe ik de hall-sensor moet testen, kan ik dat nog niet met zekerheid vaststellen... Duss...... Als er iemand een methode weet: En: Ik zit er over te denken om nu meteen maar een ignition-upgrade te doen. Ik heb wel eens gehoord van ombouw naar een "HEI" van GM.... Iemand hier ervaring mee??? Of misschien is er wel een bruikbaar alternatief? Laat het a.u.b. weten.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmania Geplaatst May 22, 2004 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2004 hier kan je mischien wat vindenhier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 23, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2004 Zoo... Na een stevig dagje sleutelen loopt de auto weer! De onstekingsmodule was toch de boosdoener, maar tijdens het zoeken en meten kwam ik nogal wat sh*t in de bedrading tegen.. Wat trof ik aan: - de paarse draad van de Hall-sensor zat bij de trigger van de bobine op, deze hoort echter op de paarse draad van de module aangesloten te worden! - Het verwarmingselement van de choke zat bij op de plus van de bobine, deze hoort echter via een oliedrukschakelaar op een normale 12v aansluiting te zitten... Gevolg: De spanning op de bobine was lager dan zou moeten, waardoor de vonk ook minder was! - De overbrugging van de draadweerstand werkte niet meer (niet meer aanwezig...) waardoor de vonk tijdens het starten nog zwakker was.... Om e.e.a. op te lossen was er een ingrijpende aanpassing nodig! Ik heb mijn reserve kabelboom ontleed en de bedrading van de ontsteking eruit gevist. Vervolgens heb ik hierin wat aanpassingen gemaakt, waardoor er nu eigenlijk een ontstekingssysteem van de CJ tot '81 onstaan is. Ook het gedeelte van de automatische choke heb ik uit de reserve boom gehaald. Vervolgens heb ik de oude bedrading (van de onsteking) uit de auto gehaald en allereerst de choke sturing weer origineel gemaakt. Omdat ik een complete nieuwe kabelboom van de nieuwe bedrading heb gemaakt, kon ik deze vervolgens vrij eenvoudig langs de bestaande boom leggen en op de motor / carosserie aansluiten. Gelukkig had Tribelman een reserve module liggen, zodat ik nu zo ver was dat ik kon gaan starten!! Dat ging fantastisch!! De auto sloeg duidelijk makkelijker aan dan vroeger, en liep bovendien mooier stationair! Dus, nadat ik gisteren enorm baalde, ben ik nu weer zeer tevreden! Tenslotte is de auto er echt op vooruitgegaan!!! Nu alleen nog met T onderhandelen over de prijs van de module.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2004 Goed gedaan joh, Op naar het volgende evenement. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst May 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2004 gelukkig man top we spreken elkaar zeker weer. BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tribalman Geplaatst May 24, 2004 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2004 Ok de onderhandelingen zijn af gesloten.....tot volle tevredenheid van biede partijen en er zullen geen bomaanslagen,poederbrieven,stakingsakties en dergelijke volgen. T Misschien dat we wel de benzineprijs weer eens moeten verhogen!?!?!?!?!?!?!??! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.