Spring naar bijdragen

Begrensd!


ronnie
 Share

Recommended Posts

wie kan mij helpen?? Ik heb een wrangler van 87 4.2 ltr. Optrekken en rijden gaat goed, zogauw ik boven de tachtig kan ,gaat hij trotteren inhouden ploffen, totdat je rond de 75 rijd en dan is hij weer normaal. snel of langzaam optrekken maakt geen verschil. ik heb al vanalles vervangen, bougies met kabels, rotor, verdelerkap, benzinepomp, themostaat, slang voor warme lucht, sproeiers nagekeken. Ik snap er niks van.

:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verdenk dan toch de ontsteking.

"berucht ding" is de ontstekingsmodule, deze zit op je linker binnenscherm, onder je ruitensproeiertank. Verder bemoeit de "computer", als die bij jou nog in werking is, zich ook met het ontstekingstijdstip.

Daarnaast is er natuurlijk de Hall sensor op de stroomverdeler ( die grote zwarte plug aan de verdeler), maar die geeft alleen het basismoment door, en dat lijkt goed te gaan.

Als laatste is er nog de vervroeging middels vacuum. Ook dat kan weigeren/vast zitten.

Kortom: nog wat uit te pluizen!

Maar... ik heb een linkje voor je!!!!

-klik-

Hel laatste schema ( met kleuren), mag je vergeten wanneer je computer nog in werking is.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou, ik heb gekeken bi de oude cj maar daar zit geen onstekingsmodule in.

ik denk wel dat het dat is, als hij niet goed loopt hoor je ook een soort ritselgeluid.

wie heeft er toevallig nog een liggen?

ritsel geluid, misschien is het pingelen?

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is meer het geluid dat je onsteking niet goed staat. Dus denk ik dat het wel met de onsteking te maken heeft. Ook zag ik als ik de motorkap open deed vonkjes overspringen, ik het nieuwe bougie kabels gekocht, nog hetzelfde probleem. even afgetaped en de vockjes zijn wel maar het stotteren is er nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...