Spring naar bijdragen

Cj7 Quadratrack


Recommended Posts

kan iemand mij vertellen wat de voor- en nadelen zijn van een quadratrack automaat op een cj7 (terrein en weg)

met vriendelijke groeten,

de wederhelft van suusje.

ik hoor daar verschillende berichten over.

ikzelf vindt automaat rijden heerlijk op verharde weg.

in het terrein denk ik als beginnend terrein rijder dat je met een automaat verder komt.

terrein rijden is zowiezo al behoorlijk lastig, zeker als je dan ook nog zelf de juiste vertraging moet kiezen, en moet kunnen spelen met de koppeling.

(zonder deze overmatig te belasten) anderzijds voel je met een handgeschakelde bak wel meer wat de aandrijving doet.

ikzelf ga voor de automaat.

gr.willem

aanvulling.......als je bedoeld kwa slijtage en onderhoudskosten,......daar heb ik bij jeep geen ervaring mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Een qudadratrack is een erg goede combinatie, zeker voor in het terrein.

Enige nadeel ervan is dat als je grote banden plaatst (35 ers of groter) je zeker je R&P verhouding aan moet passen omdat anders de aandrijfketting er goed van langs krijgt en dus makkelijk rekt, waardoor hij over de tandwielen heen klapt als je veel kracht moet zetten of stijl omhoog gaat.

Op de weg is het ook een fijne bak, en er gaat niets boven automaat rijden, ook in het terrein :rolleyes:

Alleen als je stijl naar beneden gaat is een automaat een nadeel (je kan bijna niet op de motor remmen)

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordeel op de weg is dat als je vrouw erin rijdt en het heeft geregend ze niet zo snel rond gaat . en mocht je in de berm komen je er beter uit komt

ivm permanent 4x4 In het terrein maakt het niet zo veel uit je kunt dan ook de tussenbak sperren .

Gr arjan

Zeker? Ik dacht juist dat je bij quadratrack de tussenbak niet kan sperren.. (behalve T400?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee bas dat locken zit echt in de qudratrackbak, je lockt dan het dere diff.

Groeten Bas

Waar kan je dat dan locken?

Staat namelijk een cj7 met duitse papieren op marktplaats met een v8 automaat en quadra track, maar ik zie geen hendel van een tussenbak ofzo?!

Btw... wat vinden jullie hier van??

jeep marktplaats

Heeft paar plekken op body, en hard chassis.

Heeft eerst op mobile.de (duitsland) te koop gestaan en daar stond bij dat het een quadratrack is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

De schakelaar zit in het dashbord kastje, en werkt op onderdruk.

Groetjes Marcel.

Waar kan je dat dan locken?

Staat namelijk een cj7 met duitse papieren op marktplaats met een v8 automaat en quadra track, maar ik zie geen hendel van een tussenbak ofzo?!

Btw... wat vinden jullie hier van??

jeep marktplaats

Heeft paar plekken op body, en hard chassis.

Heeft eerst op mobile.de (duitsland) te koop gestaan en daar stond bij dat het een quadratrack is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevonden op I-net:

<span style="font-family:Arial Helvetica sans-serif">The early '70s were the years of full-time four-wheel drive - a time before gas crisis and performance reductions caused by emissions-control mandates. Dodge, GM, and Ford trucks were fitted with the New Process 203 full-time unit that used an open-center differential and a heavy cast-iron case. But American Motors had a different solution for full-time 4x4s: a lightweight aluminum transfer case from Borg-Warner.

Unlike the NP203, AMC's Borg-Warner 1339 Quadra-Trac transfer case included a clutch-pack limited-slip center differential for superior full-time performance, yet like the 203, the differential could be locked to provide equal power output to the front and rear for true four-wheel-drive performance. However, the Quadra-Trac was available without low-range gearing - the gear-reduction unit was an option that was bolted onto the backside of the case.

The Quadra-Trac was an option for '73-'79 Wagoneers, Cherokees, and J-series pickups, and it was available in the CJ-7 from 1976 to 1979. In 1980, a new NP207 case was introduced. The 207 was nothing like the Borg-Warner 1339, but fullsize Jeeps still carried the name Quadra-Trac on the body, and the sales literature and owner's manual called it Quadra-Trac as well. Newer Grand Cherokees also use the Quadra-Trac name, even though today's transfer case is not even related to the original design.

However, many of the '73-'79 versions are still on (and off) the road. And many uninformed people continue to denigrate the original Quadra-Trac because they don't know how it works. Even though it's a chaindriven, vacuum-actuated case with an optional low range, it has been used successfully by racers for years. Rich Severson of Flamingo Racing ran a stock Quadra-Trac in a CJ-7 for five winning seasons without a single failure. Severson notes that maintenance included only a thorough cleaning and replacement of the special fluid and occasional replacement of the chain. For on-road drivers and trail riders, the Quadra-Trac can even be converted to part-time operation with a kit from MileMarker. Only four areas of the Quadra-Trac case usually cause problems: the low-range reduction unit mainshaft and sun gear, the vacuum-operated shifting mechanism, the limited-slip differential, and the normal wear of the drivechain. Most repairs can be accomplished without removing the entire case - simply remove the reduction unit, then separate the main case halves, leaving the front half in the vehicle. This allows you to access everything but the adapter bearing and seals and the front output bearing and seals, which only occasionally present problems, and don't forget that only a special fluid is to be used in the Quadra-Trac for proper operation of the differential.

Nadeel is dus het standaard ontbreken van Low-Gear. Of.. je moet geluk hebben dat die optie op is gezet...</span>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...