tosca Geplaatst January 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2007 hallo ik ben de koppeling aan het vervangen,moet je de pilot bushing ook vervangen?er is wel een nieuwe mee geleverd,de oude lijkt van messing en de nieuwe lijkt gewoon ijzer. wouter ps hoe krijg je dat ding eruit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2007 Die krijg je eruit met een "binnentrekkertje" Zelf heb ik er wel eens één gedemonteerd door er schroefdraad in te tappen en dan met een draadeind, een stuk strip en een paar bouten zelf een trekker na te bootsen. Vervangen zou ik wel doen. Ten eerste omdat je het nu los hebt liggen, ten tweede omdat speling op dat lagertje een rammelend geluid kan veroorzaken wanneer je de koppeling intrapt. Het lager maakt draaien van de priceas t.o.v. het vliegwiel mogelijk en centreert tegelijk de priceas/koppelingsplaat. Hij doet z'n werk dus enkel bij ingetrapte koppeling. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Reuling Geplaatst February 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2007 Hallo, Een as zoeken/maken die precies in de pilot-lagel past. Daarna het gat achter in de krukas vullen met lagervet. Helemaal goed vullen. Plaats de gemaakte as voor/in het pilotlagertje. Sla vervolgens met een grote hamer de as in het gat van de pilotlager. Het vet achter de pilotlager kan niet (snel genoeg) weg en een enorme (olie/vet)druk ontstaat achter het lagerbusje. Deze komt er dan uit. MVG Jos Reuling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.