Spring naar bijdragen

Speling Stuurhuis/stuurstang


dasousa
 Share

Recommended Posts

ik heb al een tijdje last dat mijn tj bjr 2000 een beetje zwalkt over de weg,

dacht eerst dat het aan mijn 2 inch verhoging lag maar dat is het niet,

kwam vandaag er achter dat ik bij stilstaande motor mijn stuurstang een cm naar links en 1 cm naar rechts kan bewegen, zonder dat de wielen bewegen !!!

lijkt mij niet echt normaal, heeft hier iemand ervaring mee??

mij lijkt dat het aan het stuurhuis ligt, maar voor ik die vervang zou ik het wel graag zeker weten,

omdat dit toch een kostbaar grapje is,

alvast bedankt ,

patrick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

draai je stuur eens een slag naar links of rechts zodat de wielen gestuurd staan en controleer het dan nog eens op de zelfde wijze.

het kan ook een stuurkogel zijn die speling heeft, maar dan moet je iemand terwijl jij stuurt ( heel kort van links rechts links rechts ) onder de wagen laten kijken.

probeer eerst dit maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die verhoging kan wel degelijk stuurspeling opleveren!

Het is erg belangrijk dat het stuurhuis goed in het midden staat als de wielen in de rechtuitstand staan. Dat het stuur zelf recht staat is mooi, maar alleen in de middenstand van het stuurhuis is die spelingsvrij. Een niet goed gecentreerd stuurhuis geeft een vaag stuurgedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die verhoging kan wel degelijk stuurspeling opleveren!

Het is erg belangrijk dat het stuurhuis goed in het midden staat als de wielen in de rechtuitstand staan. Dat het stuur zelf recht staat is mooi, maar alleen in de middenstand van het stuurhuis is die spelingsvrij. Een niet goed gecentreerd stuurhuis geeft een vaag stuurgedrag.

niet aan gedacht, maar dit zou ondeskundig zijn om een stuur die scheef staat eraf te halen en weer te monteren als de wielen recht staan.

maar je hebt gelijk het komt geregeld voor.

wel goed om dit inderdaad eerst te controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...