Spring naar bijdragen

Tandwielverhouding


 Share

Recommended Posts

Type as maakt niet zoveel uit. Als de assen origineel onder de auto zaten, dan staat de verhouding op een typeplaatje. Maarja... of het dan nog klopt....???

Heel simpel kun je gewoon de overbrenging "tellen", maar daarvoor moet wel het diff even open. Simpeler kan ook: Auto in vrij en assteunen eronder. Je kunt nu tellen hoe vaak je de aandrijfas moet ronddraaien voordat de vielen één keer rond zijn gegaan. Wel is daarbij erg belangrijk dat beide wielen gelijk blijven draaien!!!

Één wiel van de grond kan ook, alleen moet het gevonden aantal omwentelingen van de aandrijfas dan met 2 vermenigvuldigen. (differentieelwerking)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 1 wiel omhoog is 't toch delen door 2?

Tis wel een beetje nauwkeurig tellen want 't verschil tussen de soorten

assen is soms niet meer dan 10 %.

Zet wel een streep op je band zodat het een beetje makkelijk bij te houden is..

De standaart overbrengingen zullen wel ergens in een tabel staan en als je 't ongeveer

weet kan je zo zien welke 't is..(iemand zal ze hier wel opzetten die beter is met comp dan ik..)

Gr.Karel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Standaard heeft een CJ5 van de jaren '72 t/m '75 een 30-spline Dana44 achteras en een 27-spline Dana30 vooras. Weet je zeker dat jouw vooras ook een Dana44 is?

Als ik me niet vergis:

Met de 232 (3.8) 6-cilinder is de overbrenging standaard 4.27 (47/11)

Met de 258 (4.2) 6-cilinder is de overbrenging standaard 3.73 (41/11) en 4.27 (47/11) optioneel voor de werkpaarden

Met de 304 (5.0) 8-cilinder is de overbrenging standaard 3.54 (46/13) en 4.27 (47/11) optioneel voor de werkpaarden

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Standaard heeft een CJ5 van de jaren '72 t/m '75 een 30-spline Dana44 achteras en een 27-spline Dana30 vooras. Weet je zeker dat jouw vooras ook een Dana44 is?

Als ik me niet vergis:

Met de 232 (3.8) 6-cilinder is de overbrenging standaard 4.27 (47/11)

Met de 258 (4.2) 6-cilinder is de overbrenging standaard 3.73 (41/11) en 4.27 (47/11) optioneel voor de werkpaarden

Met de 304 (5.0) 8-cilinder is de overbrenging standaard 3.54 (46/13) en 4.27 (47/11) optioneel voor de werkpaarden

Jos Reuling

Ik zal het nogmaals checken..

De twee getallen 46/13...dat zijn neem ik aan het aantal tanden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Standaard heeft een CJ5 van de jaren '72 t/m '75 een 30-spline Dana44 achteras en een 27-spline Dana30 vooras. Weet je zeker dat jouw vooras ook een Dana44 is?

Als ik me niet vergis:

Met de 232 (3.8) 6-cilinder is de overbrenging standaard 4.27 (47/11)

Met de 258 (4.2) 6-cilinder is de overbrenging standaard 3.73 (41/11) en 4.27 (47/11) optioneel voor de werkpaarden

Met de 304 (5.0) 8-cilinder is de overbrenging standaard 3.54 (46/13) en 4.27 (47/11) optioneel voor de werkpaarden

Jos Reuling

Voor zit er inderdaad iets anders op..........volgens mij inderdaad een Dana30

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...