Spring naar bijdragen

Onderhoudsplan


Recommended Posts

Hallo,

een vraagje aan de technische mensen : -_-

Zou het niet mogelijk zijn om een onderhoudsplan samen te stellen en dit dan ook zo volledig mogelijk te maken en dan vast te pinnen.

Hierbij had ik gedacht aan : de te vervangen en/of te controleren vloeistoffen, onderdelen smeermiddellen ,smeerpunten enz...

Alsook de voorgestelde intervals en producten.

Ik weet ook dat na het nodige zoeken op het forum men al heel veel zal vinden wat dit betreft,maar het spaart enorm veel tijd en is ook wel lekker handig voor de mensen die, zoals ik, zelf beginnen te sleutelen en dan alles in een topic hebben staan.Voor vele mensen hier zullen vele zaken voor de hand liggend zijn maar voor anderen dan weer totaal niet.De wijze waarop ,kan men terug vinden in de how to's en in de techniekdiscussies.

Misschien een leuke uitlaatklep voor de techneuten onder ons

Groeten en alvast de beste wensen ^_^

Stefke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je handen weet te leggen op een FSM (full service manual) heb je daarmee een perfect voorbeeld van onderhouds intervallen.

Staat alles in wat je nodig hebt, tot op de types vloeistoffen e.d.

Het heeft weinig zin het wiel twee keer uit te vinden. :unsure:

Hoi

een FSM heb ik , dus dat is het probleem niet.Ik dacht enkel dat theorie en praktijk wel eens kunnen schillen.

Hiermee bedoel ik dat er dikwijls mensen zijn die er alle dagen mee rijden en aan sleutelen het toch wel beter kunnen weten dan in de boekjes.Maar dit is enkel mijn gedacht uiteraard.

Tevens heeft niet iedereen het geluk om een FSM te vinden .Ik weet niet of deze nu nog te verkrijgen zijn voor de oudere modellen .'k Had gehoopt dat er wel enkelen hier een leuke uitdaging in zouden zien.

Dus niet.

groeten

stefke :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...