Spring naar bijdragen

Afstandbediening?


Recommended Posts

Ik heb een ZJ LTD van 97,nu is het zo dat ik er geen sleutel heb bij gekregen waarmee je ook de cv op afstand kan regelen!

Volgens de dealer zou er een sleutel bij horen te zitten waarmee je de cv kan regelen(heb hem overigens niet bij de dealer gekocht).

Weet iemand of je dit via een sleutel moet doen of is er een aparte afstandbediening voor geleverd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

normaal hoort er een aparte zender bij te zitten, ook bij fabrieksalarm.

meestal kan je zo'n zender later bij bestellen.

maar...je moet wel weten of jou Jeep nog het alarm heeft fabriek af, of wat toendetijd volgens mij meestal een eis was van verzekeraars, een "in hun ogen beter alarm"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

normaal hoort er een aparte zender bij te zitten, ook bij fabrieksalarm.

meestal kan je zo'n zender later bij bestellen.

maar...je moet wel weten of jou Jeep nog het alarm heeft fabriek af, of wat toendetijd volgens mij meestal een eis was van verzekeraars, een "in hun ogen beter alarm"

Volgens mij heeft er wel alarm op gezeten want linksboven en rechtsboven zitten wel van die sensors als ik het goed heb!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heeft er wel alarm op gezeten want linksboven en rechtsboven zitten wel van die sensors als ik het goed heb!

De kans is groot dat de rest van het alarm er nog wel in zit, maar dat men deze uitgezet heeft. (Moet je trouwens wel het nodige voor doen, omdat anders de motor niet zal starten.)

Ik zou eerst op zoek gaan naar het alarm (meestal links onder het stuur weggewerkt boven het zekeringen kastje).

Vervolgens op zoek (via Internet) naar bijbehorende afstandsbedieningen (2 draadloos, 1 als dongel) en dan programmeren. O ja, ook weer het alarm activeren als je dit wilt, of alleen gebruiken als afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling.

Een leuk klusje :angry: voor een zonnige dag of in de garage als je die mogelijkheid hebt. Ik solliciteer niet hoor... (Apeldoorn is niet om de hoek van de deur...) maar ik wil graag helpen als jij iets meer weet.

Greetz, JPK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien je uit Apeldoorn komt en wanneer je niet zelf wilt gaan sleutelen: ik heb wat betreft alarmkwesties goede ervaringen met http://www.blombosselaar.nl/

(zij zouden mijn oude alarm voor een vooraf vastgesteld bedrag repareren; toen ik langs kwam om de auto op te halen bleek reparatie niet meer mogelijk en was voor het vastgestelde bedrag een nieuw alarm ingebouwd :angry: )

Ze zitten op het bedrijventerrein Noord, achter wat voorheen Motor Apeldoorn was (nu Ensing)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien je uit Apeldoorn komt en wanneer je niet zelf wilt gaan sleutelen: ik heb wat betreft alarmkwesties goede ervaringen met http://www.blombosselaar.nl/

(zij zouden mijn oude alarm voor een vooraf vastgesteld bedrag repareren; toen ik langs kwam om de auto op te halen bleek reparatie niet meer mogelijk en was voor het vastgestelde bedrag een nieuw alarm ingebouwd ^_^ )

Ze zitten op het bedrijventerrein Noord, achter wat voorheen Motor Apeldoorn was (nu Ensing)

Ik ga eerst wel ff zelf op onderzoek uit,om te kijken of er wel een alarm is!

Belangrijkste is de cv voor mij op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kans is groot dat de rest van het alarm er nog wel in zit, maar dat men deze uitgezet heeft. (Moet je trouwens wel het nodige voor doen, omdat anders de motor niet zal starten.)

Ik zou eerst op zoek gaan naar het alarm (meestal links onder het stuur weggewerkt boven het zekeringen kastje).

Vervolgens op zoek (via Internet) naar bijbehorende afstandsbedieningen (2 draadloos, 1 als dongel) en dan programmeren. O ja, ook weer het alarm activeren als je dit wilt, of alleen gebruiken als afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling.

Een leuk klusje ^_^ voor een zonnige dag of in de garage als je die mogelijkheid hebt. Ik solliciteer niet hoor... (Apeldoorn is niet om de hoek van de deur...) maar ik wil graag helpen als jij iets meer weet.

Greetz, JPK

In ieder geval bedankt voor je info!

Ga van de week ff op onderzoek uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net ff gekeken in de auto,onder het stuur of er nog iets van een alarm te zien was.

Ik kon nix terug vinden.

Blijft alleen de vraag nog over of ik via de dealer een sleutel kan bestellen voor de CV?

Heb net de dealer gebeld en de afstandsbediening kost 85? exc programmeren

Vindt ik toch vrij prijzig.

Is er iemand die zo'n afstandsbediening kwijt wil en/of over heeft(niet voor nix),in dat geval hoef ik hem alleen nog maar te laten inlezen.

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net ff gekeken in de auto,onder het stuur of er nog iets van een alarm te zien was.

Ik kon nix terug vinden.

Ik zou toch de moeite nemen om het dashboard onder jouw stuur los te schroeven. Daar zul je waarschijnlijk meer vinden.

Als alles toch verwijderd blijkt te zijn (op de censoren na) dan zal de originele AB niet zomaar weer werken met de originele AB. Dan is het nog EUR 85,- weggegooid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Iemand recent nog ervaring mee jeepparts of een andere suggestie voor een afstandbediening voor de centrele vergrendeling van een WJ?

Wat zoek je? Voor de Gemini kan je alle onderdelen los bestellen, dus ook de handzenders en zelf programmeren (Gemini is aftersales alarm, veel toegepast bij de WJ vanaf 1999)

Gr, JPK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bedoelt toch een standaard afstandsbediening voor de cv en startblokkering en niet voor een "third-party alarm"?

Die kan je volgens mij vrij eenvoudig via de sloop vinden. Even op een onderdelen web de vraag posten bijv: http://www.onderdelenlijn.nl/. Tja het programmeren moet je volgens mij wel laten doen en voor niets gaat de zon op.

Wat ik vreemd vind is dat je je wagen wel kan starten zonder een ab....dat zou willen zeggen dat de startonderbreking al omzeild is; waarschijnlijk is het alarm er ook al uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...