Spring naar bijdragen

storing


beer
 Share

Recommended Posts

hallo allemaal

ik heb pas geleden een cherokee 4 liter automaat uit 89 gekocht

in het begin reed de auto prima maar de laaste paar keer stopt de motor er spontaan mee als ik voor een stop licht stil sta of als ik aan het afremmen ben

en dit laaste is vrij lastig in verband met de rembekrachtiging en het struren

heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De stappenmotor is te vinden bij de aanzuigbuis die van je luchtfilter naar je motor loopt.Het is het zwarte geval die met 2 boutjes in het huis vastzit.Wanneer je deze 2 boutjes los draait kan je de stappenmotor er zo uit halen.

Dan spuit je het asje in met wd40. thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk ook naar de TPS (throttle positioning sensor) - de sensor die je toerental in de gaten houdt. Die zit vlakbij de stappenmotor en is afstelbaar. Als je motor een normaal toerental heeft, staat deze sensor waarschijnlijk wel goed. Is je toerental te laag, dan kun je die wat verstellen om een hoger toerental te krijgen.

Probeer sowiezo de connectoren te reinigen - cherokees hebben snel last van geoxydeerde stekkers.

Wellicht is het ook de moeite waard om te kijken naar volgeklonterde vacuumleidingen en ontluchtingsbuisjes boven op het motorblok, en ook naar je luchtfilter. Met name de PCV (positive crank ventilation) en CCV (closed CV)leidingen raken soms vol, iets dat trouwens ook je CO uitstoot verhoogt.

g

patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...