Spring naar bijdragen

Welke Olie In Versnellingsbak?


Recommended Posts

Nou ben ik van plan de olie in mijn versnellingsbak te verwisselen.

Ik heb op enkele fora gelezen dat in het handboek een gl5 olie word aangeraden, maar dat dit een drukfout is.

In de VS schijnen de meesten redline MTL of MT90 te gebruiken, dit zijn gl4 oliesoorten.(70w80 en 75w90)

Gezien dat goedje hier in NL zo'n 19euro/L kost, vroeg ik mij af of het verstandig is om van een ander in NL betaalbare merk een gl4 olie te nemen of is er iets wat jullie aanraden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de site van Kroon Oil:

t_productcatalogus.gifTransmissieolie Wegverkeer gt.gif Transmission Oil SP 1011 Transmission Oil SP 1011

De huidige transmissies stellen steeds specifiekere eisen aan smeermiddelen. De tijd dat standaard smeermiddelen gebruikt konden worden is grotendeels voorbij. De automotive-sector vraagt steeds meer om 'Special Product' producten. Producten die aan specifieke eisen van fabrikanten voldoen. Als antwoord op deze vragen uit de markt heeft Kroon-Oil, in samenwerking met deze fabrikanten, haar hoogwaardige SP lijn ontwikkeld.

Transmission Oil SP 1011 is een uiterst moderne volsynthetische 75W-90 transmissie olie. Door gebruik te maken van dunvloeibare synthetische basisoliën en een zeer geavanceerde additieventechnologie, zijn de volgende unieke eigenschappen verkregen:

  • Zéér goed koud en warm schakelgedrag;
  • Geeft brandstofbesparing (tot 2%) (kostenvoordeel);
  • Geschikt voor de totale aandrijflijn (Total Drive Line Oil) (beperkt aantal producten);
  • Een sterke smeerfilm, ook onder de meest zware omstandigheden (zekerheid);
  • Voorkomt effectief tandwiel- en lagerslijtage (lange levensduur);
  • Uitstekend opgewassen tegen de huidige (lange) verversingstermijnen;
  • Neutraal ten opzichte van afdichtingen (voorkomt lekkage)

Toepassing

Transmission Oil SP 1011 is een brandstofbesparende transmissie olie, geschikt voor de totale aandrijflijn, met een zeer hoge kwaliteit (API: GL5+ niveau).

Het product is ontwikkeld voor gebruik in de meest zwaarbelaste overbrengingen van handgeschakelde versnellingsbakken, tussenbakken en eindaandrijvingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...