Spring naar bijdragen

Binnenverlichting


Recommended Posts

hoor je wel een belletje of een pieper als je de verlichting aan hebt staan en de deur wordt geopend. ?

Als het gewone licht aanstaat wel ja,maar niet als de binnenverlichting aan staat.

Het vreemde is dat de binnenverlichting het alleen niet doet als de bestuurdersdeur open gaat.(andere deuren wel dus).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het gewone licht aanstaat wel ja,maar niet als de binnenverlichting aan staat.

Het vreemde is dat de binnenverlichting het alleen niet doet als de bestuurdersdeur open gaat.(andere deuren wel dus).

De binnenverlichting loopt over dezelfde schakelaar als de pieper van de verlichting.

Dus als er wel een pieper gaat als de bestuurdersdeur geopend wordt als de verlichting aan is betekend dit dat de schakelaar van de bestuurdersdeur goed is.

Ik weet dat deze schakelaar naar de body control module loopt en die stuurt de binnenverlichting weer aan.

Maar het is vreemd dat de verlichting niet aangestuurd wordt door de bestuurdersdeur als het signaal wel binnenkomt en wel reageert op andere deuren.

Ik weet 't niet meer maar......

Hierbij heb een link naar een aantal Factory Service Manuals (FSM) jouw bouwjaar staat er niet bij maar wel een van de 96ZJ

http://www.jeepforum.nl/index.php?showtopi...p;hl=downloaden

Ik hoop dat je daar voldoende informatie uit kan halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de '96 ZJ worden de lampen gestuurd door de "Body control module". Alle schakelaars leveren elk een apart signaal naar die module, welke vervolgens de lampen aandoet. De lampen in de portieren, worden ook door de BCM aangestuurd, echter via de CCD Databus. Een module in de deur decodeert dit signaal weer en stuurt de lamp aan.

Ik kan me voorstellen dat je, als berijder, een functie uit kunt zetten. Mogelijk kun je dus ergens wat "omzetten" waardoor het linker voorportier de lampen weer ontsteekt.... Dat zou dan in de gebruiksaanwijzing moeten staan, natuurlijk.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de '96 ZJ worden de lampen gestuurd door de "Body control module". Alle schakelaars leveren elk een apart signaal naar die module, welke vervolgens de lampen aandoet. De lampen in de portieren, worden ook door de BCM aangestuurd, echter via de CCD Databus. Een module in de deur decodeert dit signaal weer en stuurt de lamp aan.

Ik kan me voorstellen dat je, als berijder, een functie uit kunt zetten. Mogelijk kun je dus ergens wat "omzetten" waardoor het linker voorportier de lampen weer ontsteekt.... Dat zou dan in de gebruiksaanwijzing moeten staan, natuurlijk.....

Heb ff naar de schakelaar in de deur gekeken, niet dat je zoveel ziet in het donker,heb de schakelaar een aantal malen ingedrukt,en toen deed hij het weer.

Daarna deur weer dicht gedaan en weer geopend maar deed het weer niet.

Ik denk dat de schakelaar niet helemaal top meer is,zal morgen bij daglicht nog ff verder kijken.

Voor alle duidelijkheid als ik jullie begrijp zou er een piep of iets dergelijks moeten zijn op het moment dat je deur opendoet en het portierlicht en binnenverlichting aan gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ff naar de schakelaar in de deur gekeken, niet dat je zoveel ziet in het donker,heb de schakelaar een aantal malen ingedrukt,en toen deed hij het weer.

Daarna deur weer dicht gedaan en weer geopend maar deed het weer niet.

Ik denk dat de schakelaar niet helemaal top meer is,zal morgen bij daglicht nog ff verder kijken.

Voor alle duidelijkheid als ik jullie begrijp zou er een piep of iets dergelijks moeten zijn op het moment dat je deur opendoet en het portierlicht en binnenverlichting aan gaat?

Dus de schakelaar is toch niet in orde huh.gif

Met dat piepen bedoel ik.

Als je je verlichting heb ingeschakeld ( dimlicht ) en je opent een deur dan hoor je een pieptoon om te waarschuwen dat je verlichting nog aan staat.

Die pieptoon wordt door hetzelfde deurkontakt geschakeld als de binnenverlichting maar heeft niets met de binnenverlichting te maken.

Uit je verhaal begrijp ik dat het deurkontakt niet goed is dus dan zal er ook geen pieptoon zijn als je de deur opent met ingeschakelde dimverlichting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus de schakelaar is toch niet in orde huh.gif

Met dat piepen bedoel ik.

Als je je verlichting heb ingeschakeld ( dimlicht ) en je opent een deur dan hoor je een pieptoon om te waarschuwen dat je verlichting nog aan staat.

Die pieptoon wordt door hetzelfde deurkontakt geschakeld als de binnenverlichting maar heeft niets met de binnenverlichting te maken.

Uit je verhaal begrijp ik dat het deurkontakt niet goed is dus dan zal er ook geen pieptoon zijn als je de deur opent met ingeschakelde dimverlichting.

Ok een misverstand dus,ik dacht dat je bedoelde dat er een piep moest gaan als de portier en binnen verlichting aan gaan(niet het dimlicht).

Heb vannacht nog ff gekeken(ploegendienst) en komt erop neer dat het schakelaartje geen goed contact maakt(af en toe doet hij het wel),ga er vanmiddag ff naar kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...