jack Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 I.v.m. het niet achterhalen van een zeer irritante tik in de motor (4.0i HO) van onze wrangler wil ik er graag een andere motor inbouwen. maar nu het volgende, past een motor van een 97 er Jeep cherokee in een 91er Jeep Wrangler?? de motor was voorzien van een automaat bak dus moet ik het vliegwiel over zetten... maar past dat? en zit er in een 97er cherokee alleen een 4.0 HO motor of ook een LO motor? BVD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 Alleen HO... al werd 'ie toen niet meer zo genoemd. De motor past verder. Wel er aan denken dat je de sensoren uit de YJ moet overzetten! Meestal moet je ook een gaatje bijboren voor de temp sensor, omdat de OBD II motoren dat signaal uit de computer halen. Als laatste loop je de kans dat het uitlaatspruitstuk anders is en je een ander pilot lagertje moet monteren dan bij de oudere YJ blokken. Al met al goed te doen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst November 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 Alleen HO... al werd 'ie toen niet meer zo genoemd.De motor past verder. Wel er aan denken dat je de sensoren uit de YJ moet overzetten! Meestal moet je ook een gaatje bijboren voor de temp sensor, omdat de OBD II motoren dat signaal uit de computer halen. Als laatste loop je de kans dat het uitlaatspruitstuk anders is en je een ander pilot lagertje moet monteren dan bij de oudere YJ blokken. Al met al goed te doen! Nou, dat is weer eens goed nieuws, Hoe wordt zo'n motor nu genoemd dan? het pilot lagertje..? dat is het priceas lagertje? wat betreft het spruitstuk, dat kan dus gewoon overgezet worden neem ik aan.. Het is zeker niet te doen om ook de computer en de draadboom over te zetten, of wel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst December 25, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2006 Zo, de 97er cherokee motor zit in onze 91er wrangler, hij loopt als een zonnetje, heb wel een toplager moeten laten maken en de motorsteunen moeten over zetten. Ook gelijk maar een nieuwe koppeling en druklager er ingezet . Na wat kilometers gereden te hebben begon de waterpom als een bezetene te lekken, dus deze moeten we ook maar vervangen. Heb ook gezien dat er wel wat ketelsteen in de radiateur zit dus kijken of er een manier is om dit eruit te krijgen en anders maar een nieuwe radiateur ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2006 Ow? Gefeliciteerd! Nog speciale dingen tegengekomen die anderen nuttig kunnen vinden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst December 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2006 Ow? Gefeliciteerd!Nog speciale dingen tegengekomen die anderen nuttig kunnen vinden? Nou dat toplagertje dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2006 Nou dat toplagertje dus. Ook wil "pilotlager" genoemd... Hoe heb je de temp. sensor gerealiseerd, Jack? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst December 25, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2006 Ook wil "pilotlager" genoemd... Hoe heb je de temp. sensor gerealiseerd, Jack? De temp. sensor was wel heel eenvoudig... er zat een plug in de cilinderkop en daar past de sensor mooi in. het lagertje is het grootste probleem geweest, deze heb ik op mijn werk laten draaien van zelfsmerend brons en dat was het eigenlijk wel, meer en of andere problemen kom je niet tegen. Wat ik heb over gezet van het oude blok is de olie zender, dit ivm de stekker aansluiting en de motor steunen. Had ik de waterpomp ook maar over gezet....helaas... deze is nu lek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst December 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2006 Had ik de waterpomp ook maar over gezet....helaas... deze is nu lek Goed dat je dat niet gedaan hebt , deze is nl. niet hetzelfde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2006 En hoe heb je het met de andere sensoren gedaan dan? TPS, CPS, temp tbv de PCM, enz? Volgens mijn info werken die bij een OBD II motor op een andere spanning en ik kan me herinneren dat Mav met een sentor uit een HO problemen met z'n motortemperatuurmeter kreeg... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst December 26, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2006 En hoe heb je het met de andere sensoren gedaan dan? TPS, CPS, temp tbv de PCM, enz?Volgens mijn info werken die bij een OBD II motor op een andere spanning en ik kan me herinneren dat Mav met een sentor uit een HO problemen met z'n motortemperatuurmeter kreeg... Ik heb de inlaat spruitstuk overgezet maar wel het gasklephuis van de cherokee genomen hier heb ik de gasklep sensor van de automaat verwijderd ik heb alle sensoren van het oude blok overgezet maar heb wel de ontsteking laten zitten. wat de waterpomp betreft, maakt het niet uit welke je neemt, je moet alleen zorgen dat je dan ook de fan, pullie en de visco pakt die bij de pomp past (hoort). ik ge morgen even bij b&s een nieuwe pomp halen. Welke versnellings bak zit er normaal achter een 97er model wrangler? en past dit dan ook op mijn tussen bak? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2006 Welke versnellings bak zit er normaal achter een 97er model wrangler? en past dit dan ook op mijn tussen bak? Een 97er heeft ook gewoon de AX15 versnellingsbak, net als jou '91 YJ. Enige verschil is de ingaande as, die is dikker ( vandaar dat andere toplager) en de koppelingsgevercilinder, die buiten de bak ligt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst December 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2006 Een 97er heeft ook gewoon de AX15 versnellingsbak, net als jou '91 YJ. Enige verschil is de ingaande as, die is dikker ( vandaar dat andere toplager) en de koppelingsgevercilinder, die buiten de bak ligt. IS ZO'N AS NIET SIMPEL TE VERVANGEN..? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.