jack Geplaatst November 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2006 Hallo, De wrangler 4.0i HO van mijn vriendin start niet lekker, deze start pas na heel wat omwentelingen en gaat (lijkt wel) cilinder voor cilinder starten. het lijkt ook dat hij erg naar benzine ruikt, het verbruik is 1 op 4.9...? Nu heb ik gekeken welke storing er in zit en dat is storing 12, wie weet wat dit betekend? ik heb de accu pool er al af gehad, in de hoop dat hij hem resette...maar helaas. wie het weet mag het zeggen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst November 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2006 12 is geen echte storing. Dit geeft aan dat nog niet zo lang geleden de accu 'los' is geweest... Ik zou zeggen, O2-sensor.. maar dan zou je een foutcode moeten krijgen. Bedrading/bougies al gecontroleerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst November 25, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2006 12 is geen echte storing. Dit geeft aan dat nog niet zo lang geleden de accu 'los' is geweest... Ik zou zeggen, O2-sensor.. maar dan zou je een foutcode moeten krijgen. Bedrading/bougies al gecontroleerd? Aha, de bougies en de kabels zijn in mei dit jaar vervangen incl. rotor en verdeler, kan hier ook niets aan zien. heb de stappen motor en de gasklep sensor twee maanden geleden vervangen... heb gisteren ook de Map sensor uitgewisseld en hier ook weer geen verschil gemerkt. Dan ga ik toch maar de O2 sensor vervangen en hopen dat dit het is, kan hierdoor ook het verbruik wat gunstiger uit komen? Onze Wrangler loopt nu 1:4,9 (woon werk verkeer) heb mensen gesproken die een stuk zuiniger rijden (1:8) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst November 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2006 Als dat het probleem is, dan wordt het zeker een stuk beter. Je kan ook gewoon ff testen en m eruit halen.. en dan zo wat starten/rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst November 25, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2006 Als dat het probleem is, dan wordt het zeker een stuk beter.Je kan ook gewoon ff testen en m eruit halen.. en dan zo wat starten/rijden. Ja dat is ook een idee, ik heb voor de zekerheid al nieuwe bougie's en een rotor gehaald en ga dit morgen proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2006 De Lambda-sonde kan inderdaad een deel van je klacht veroorzaken. Slecht starten echter niet! ( Motor moet eerst lopen, voor de sensor überhaubt iets kan meten...) De drukregelaar van de benzine, die kan wél grote invloed op zowel verbruik als slecht starten hebben! Dat ding is vacuum gestuurd, en zal bij hoog vacuum ( stationair lopende motor of rustig, met constante snelheid rijdend ) de benzinedruk verlagen. Indien die rergelaar defect is, kan het verbruik dus aardig oplopen! Ook het starten kan, met teveel benzine, lastig zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst November 26, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2006 De Lambda-sonde kan inderdaad een deel van je klacht veroorzaken. Slecht starten echter niet! ( Motor moet eerst lopen, voor de sensor überhaubt iets kan meten...)De drukregelaar van de benzine, die kan wél grote invloed op zowel verbruik als slecht starten hebben! Dat ding is vacuum gestuurd, en zal bij hoog vacuum ( stationair lopende motor of rustig, met constante snelheid rijdend ) de benzinedruk verlagen. Indien die rergelaar defect is, kan het verbruik dus aardig oplopen! Ook het starten kan, met teveel benzine, lastig zijn! Heb de bougie's vervangen en gestart met en zonder lambda sonde maar helaas geen verschil. Is die drukregelaar te testen of moet ik deze gewoon vervangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2006 Hij is te testen. Op je brandstofrail, die langs alle injectoren loopt, zit een meetnippel waarop je de druk kunt meten. Sommigen doen dat met een bandenspanningsmeter...maar die is daar natuurlijk niet voor gemaakt! Wees in ieder geval voorzichtig. Op je drukregelaar zit een vacuum leiding, die moet je eerst losnemen. Daarna start je de motor en meet je de druk: 39Psi Dan sluit je de vacuum leiding weer aan en meet nogmaals: 31 Psi Die waarden hoeven overigens niet exact te kloppen, ze mogen er best een paar Psi naast zitten. Belangrijker is het verschil: Dat moet 7-10 Psi bedragen. Als je de druk niet haalt, kun je even de retourslang dichtknijpen, de druk moet dan flink oplopen!!! Zoniet, is er een probleem met de brandstofaanvoer ( Pomp, filter of knik in de slang). Is de druk te hoog, dan kan de oorzaak ook in de retourleiding zitten. Verstopt of geknikt bijv. In dat geval kun je nog proberen om de retourleiding los te nemen en een stuk benzineslang op de retouraansluiting aan te sluiten. Het andere eind hang je dan in een jerrycan ofzo... Als je dan weer start, en de drukken kloppen, dan is het een probleem in de retourleiding, zoniet ( drukken nog te hoog) dan is het toch echt de regelaar! Overigens moet de druk een tijd blijven "staan" als je de motor stopt. Loopt de druk meteen terug, dan is er ergens een lek ( kan ook de regelaar of de een druppende injector zijn) Let wel ff op... 't is wel benzine waar je mee aan het "spelen" bent... laat je Jeep niet afbranden, en zet ook ff een bril op!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst November 29, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2006 Kijk, hier kan ik wat mee.... Ik zal dit vrijdag even testen, ik heb nu het vermoeden dat het wel eens één of meerdere lekkende injectoren het probleem zou kunnen zijn. Bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.