Spring naar bijdragen

remmen


dr.didge
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Op dit forum heb ik al heel veel gelezen over de problemen die mensen hebben met het ABS remsysteem.

Zelf heb ik dezelfde ervaringen met geluiden van de pomp (ook bij niet remmen) en nog een vreemd (pomp) geluid dat tijdens het rijden spontaan ontstaat. Dit is een ander geluid dan het geluid van de "rempomp", maar goed. Tevens piepen mijn remmen als ik net wegrijd, naderhand is dit weg.

Nu dacht ik even de zelf-diagnose codes te bekijken, maar verder dan code 12 en 55 kom ik niet. Geen probleem dus als je het mij vraagt. Maar.........bestaat er uberhaupt een code voor fouten in het remsysteem?

Ik hoor graag van jullie.

Dr.didge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Op dit forum heb ik al heel veel gelezen over de problemen die mensen hebben met het ABS remsysteem.

Zelf heb ik dezelfde ervaringen met geluiden van de pomp (ook bij niet remmen) en nog een vreemd (pomp) geluid dat tijdens het rijden spontaan ontstaat. Dit is een ander geluid dan het geluid van de "rempomp", maar goed. Tevens piepen mijn remmen als ik net wegrijd, naderhand is dit weg.

Nu dacht ik even de zelf-diagnose codes te bekijken, maar verder dan code 12 en 55 kom ik niet. Geen probleem dus als je het mij vraagt. Maar.........bestaat er uberhaupt een code voor fouten in het remsysteem?

Ik hoor graag van jullie.

Dr.didge

De ABS-pomp hoort aan te slaan na een keer of 3-4 remmen, dus zeker niet elke keer. Als de auto koud is, kan het zijn dat hij even loopt om druk op te bouwen, maar als de zaken op temperatuur zijn zeker niet. Als de remmen piepen bij wegrijden zijn dat vermoedelijk de achterremmen. Wellicht helpt het om de zaak eens goed schoon te maken en de handremkabel opnieuw af te stellen. In het uiterste geval lopen de remcylinders niet meer terug en dan zullen die in de revisie moeten

Het andere pompgeluid dat je hoort zou wel eens van de airco kunnen komen.

Diagnose-codes voor de remmen zijn helaas niet in de aanbieding.

Remmen blijven bij Jeep een gevoelige zaak, en soms is het even zoeken. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het remsysteem heeft zeker een foutmeldingssysteem.

Is er een probleem met je ABS dan gaat heel eenvoudig het lichtje op je dashbord branden

en wordt het systeem uitgeschakeld. Bij de huidige systemen is EPS geïntegreerd met ABS,

dus bij een probleem met EPS gaat ook je ABS lichtje branden.

Nog iets ter info: tegenwoordig wordt bij bepaalde merken het signaal van de ABS sensoren

gebruikt voor je snelheidssignaal.

Hetzelfde systeem is er ook voor je AIRBAG, is er ergens een onderbreking of kortsluiting,

dan gaat prompt het lichtje branden en wordt het systeem onklaar gemaakt.

Bovenstaande systemen worden dan ook zelfdiagnose genoemt, wanneer je je auto start

zullen de lichtjes gaan branden tot het systeem zichzelf gecontroleerd heeft.

Daarna gaan deze uit.

PAS OP, het gaat hierboven wel om electronische mankementen of storingen,

een pomp die lekt of een remschoen die blijft hangen zal nooit een foutmelding geven

aangezien dit euvel nooit herkent kan worden door een electronisch systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag hopen dat de TS in ieder geval weet dat als het ABS systeem of de Airbag het begeeft er een waarschuwingslamp gaat branden. Rood indien meteen gestopt moet worden, Oranje om aan te geven dat je zsm naar de stealer moet.

Misschien had ik het niet goed begrepen, maar ik dacht dat hij om codes vroeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag hopen dat de TS in ieder geval weet dat als het ABS systeem of de Airbag het begeeft er een waarschuwingslamp gaat branden. Rood indien meteen gestopt moet worden, Oranje om aan te geven dat je zsm naar de stealer moet.

Misschien had ik het niet goed begrepen, maar ik dacht dat hij om codes vroeg.

Ik vroeg inderdaad of er een code gegeven wordt indien het ABS systeem niet (goed) werkt. Ik ben er inmiddels achter dat het vreemde geluid (niet van de "rempomp") alleen hoorbaar is indien de verwarming op de stand 'window" (geheel rechts)staat en niet op Vent of Heat.

Morgen maar eens goed kijken naar o.a. de achterremmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...