Spring naar bijdragen

Verhoogd dak ombouwen naar standaard dak


mari 1
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Heb een grijs kenteken Cherokee Limited, bouwjaar 1994 met zo´n vies hoog dak, is het mogelijk om deze om te bouwen naar een standaard dak. Zoja wat zijn de kosten dan.

Een ander dak er op lassen ?

(ik denk niet het mee zal vallen , de daken zitten er om heen geflenst)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepers,

Heb een grijs kenteken Cherokee Limited, bouwjaar 1994 met zo´n vies hoog dak, is het mogelijk om deze om te bouwen naar een standaard dak. Zoja wat zijn de kosten dan.

Als het goed is heb je langs de randen het "oude orginele dak" nog.... daartussen van een andere dat stuk dak eruit flexen en erin lassen...

Wel een leuk klusje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een klus hoor! Pffff.... blink.gif

Zelf zou ik lekker met dat hoge dak doorrijden... Maar als je toch een andere dakpaneel wilt zetten, zou ik de overgang op de raamstijlen maken. Ik wil bij een kennis van me eens vragen wat zoiets kost.. Maar er zit wel veel werk in: Ramen moeten er ook uit enzo.

Ik heb hem dat echter bij andere auto's zo zien doen: wordt prachtig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een klus hoor! Pffff.... blink.gif

Zelf zou ik lekker met dat hoge dak doorrijden... Maar als je toch een andere dakpaneel wilt zetten, zou ik de overgang op de raamstijlen maken. Ik wil bij een kennis van me eens vragen wat zoiets kost.. Maar er zit wel veel werk in: Ramen moeten er ook uit enzo.

Ik heb hem dat echter bij andere auto's zo zien doen: wordt prachtig!

dat is nog een stapje verder, en zeker voor iemand met geduld... om het goed uit te meten zodat je ramen er naderhand ook weer inpassen... rolleyes.gif

op zicht zou mijn optie ook goed gaan... en je kunt er weinig mee verprutsen... plaat iets in verzet en puntlassen, daarna event de naden dicht/glad solderen.

maar ik was ook voor jouw optie gegaan.... lekker zo blijven doorrijden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die carosseriemensen hebben trucjes om dat goed te doen. Denk daarbij aan mallen enzo. Wil je zo'n dakpanneel rondom op een felsrandje o.i.d. vastlassen, dan moet je ook erg goed weten wat je doet! Ten eerste omdat het dak deel uitmaakt van de stijfheid van de carrosserie en ten tweede breng je veel spanning in het materiaal, waardoor het dak kan gaan golven! wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die carosseriemensen hebben trucjes om dat goed te doen. Denk daarbij aan mallen enzo. Wil je zo'n dakpanneel rondom op een felsrandje o.i.d. vastlassen, dan moet je ook erg goed weten wat je doet! Ten eerste omdat het dak deel uitmaakt van de stijfheid van de carrosserie en ten tweede breng je veel spanning in het materiaal, waardoor het dak kan gaan golven! wink.gif

Is dus geen klus voor doe het zelver. Bedankt voor je nuttige informatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond even besproken:

Al met al moet je rekenen op een paar duizend euro. Ramen moeten eruit, interieur ook, dakhemel, enz. Daarna de aanpassing en alles weer monteren.

Enkel de dakplaat kan ook, maar kans op spanningen is groot en ook dan moet er veel gedemonteerd worden. Een gebruikte dakplaat monteren is eigenlijk onbegonnen werk, inclusief raamstijlen is een gebruikt dak goed te doen.

Heb je een ander dak erop, dan moet er nog de nodige lak op, natuurlijk.... kost ook weer het nodige...

Al met al zal het vervangen van het dak niet rendabel zijn....

Lekker doorijden dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond even besproken:

Al met al moet je rekenen op een paar duizend euro. Ramen moeten eruit, interieur ook, dakhemel, enz. Daarna de aanpassing en alles weer monteren.

Enkel de dakplaat kan ook, maar kans op spanningen is groot en ook dan moet er veel gedemonteerd worden. Een gebruikte dakplaat monteren is eigenlijk onbegonnen werk, inclusief raamstijlen is een gebruikt dak goed te doen.

Heb je een ander dak erop, dan moet er nog de nodige lak op, natuurlijk.... kost ook weer het nodige...

Al met al zal het vervangen van het dak niet rendabel zijn....

Lekker doorijden dus!

Bedankt, blijf maar zo rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...