Meerle Geplaatst November 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2006 probleempje..... met xj 4.0 uit 91 bj het afzetten van de motor en contact volledig uit loopt mijn elektronische fan niet door....hierdoor loopt de watertemperatuur vrij snel op en wordt de druk te hoog, dit heeft me zojuist mijn radiator gekost heb ik ontdekt.....de vuldop werkte kennelijk niet om de druk eruit te gooien en de zwakste plek zat ergens in radiator... De temp sensor op het thermostaathuis is enige tijd geleden al vervangen en werkt nog uitstekend (door gemeten). De fan werkt ook zolang, sterker nog....hij draait altijd! :-( wie o wie weet wat dit is voor ik de hele boel ga slopen om opnieuw op te bouwen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst November 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2006 probleempje..... met xj 4.0 uit 91bj het afzetten van de motor en contact volledig uit loopt mijn elektronische fan niet door....hierdoor loopt de watertemperatuur vrij snel op en wordt de druk te hoog, dit heeft me zojuist mijn radiator gekost heb ik ontdekt.....de vuldop werkte kennelijk niet om de druk eruit te gooien en de zwakste plek zat ergens in radiator... De temp sensor op het thermostaathuis is enige tijd geleden al vervangen en werkt nog uitstekend (door gemeten). De fan werkt ook zolang, sterker nog....hij draait altijd! :-( wie o wie weet wat dit is voor ik de hele boel ga slopen om opnieuw op te bouwen.... Volgens mij draait die standaard niet door , maar je kan natuurlijk de voedende spanning wegpakken op een punt dat niet geschakeld wordt door het kontakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2006 Dat je motortemperatuur wat oploopt nadat je hem uitgezet hebt is normaal. Toename van de druk is echter niet zoveel dat je radiateur er defect van raakt. Overigens zit er een fan op de motor gebouwd, en die draait altijd, ja. Kan ook niet anders: hij wordt aangedreven door de motor zelf! Bij stilstaande motor staat die dus stil... Een extra (electrische)Fan zal in principe pas gaan draaien als de computer dat nodig acht. Dat gebeurt in de praktijk bijna alleen bij ingeschakelde airco! Ook die fan slaat af bij uitschakelen van de motor! Geen vreemde dingen dus, zoals je leest. En de radiateur... tja, die kan een keer defect raken natuurlijk, maar dat lijkt me niet te komen door een oplopende temperatuur na het stilzetten van de motor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst November 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2006 Kijk je relais (in de box onder de motorkap) eens na, of verwissel hem tijdelijk even met een andere ABS ofzo. Dan motor nog eens laten lopen (liever niet rijden hehe) zie je vanzelf of dat de boosdoener is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
msk Geplaatst November 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2006 Dat je motortemperatuur wat oploopt nadat je hem uitgezet hebt is normaal. Toename van de druk is echter niet zoveel dat je radiateur er defect van raakt. --knip--- Dat is altijd wel de perfecte tijd om een slechte radiator er tussen uit te vissen... Ik verloor met m'n xm vocht... bleek later een dubbel radiator te zijn.. voorste zag ik niet zo 123, pas nadat die goed warm was en een paar minuten uit stond begon die te spuiten.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.