Spring naar bijdragen

centrale vergrendeling


dr.didge
 Share

Recommended Posts

Onlangs ben ik de trotse bezitter geworden van een Cherokee High Output uit 1991. In de dakconsole zit een "ontvanger" van de op afstand bedienbare vergrendeling. Ik heb echter geen "zenders" van dit systeem. Zijn deze nog na te bestellen of ben ik verplicht een nieuw systeem in te laten bouwen (zoals de dealer zegt; kosten € 315 incl. BTW ohmy.gif ).

Alvast bedankt voor jullie reacties,

dr.Didge

beginnend Jeep-er

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet dan op een of andere manier de frequenties te pakken zien te krijgen.. is het via infra-rood?

Misschien dat je dat terug kan vinden in een (eventueel) onderhoudsboekje of FSM of zelfs in het kastje van de ontvanger zelf.

Dank je wel. Ik ga kijken of ik iets kan vinden in het boekje of anders in het kastje...............van FSM heb ik geen idee wat dat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Iedereen die gereageerd heeft; hartelijk dank.

De oplossing ligt toch in een universeel systeem dat op de bestaande vergrendeling wordt aangesloten. Dit bleek de meest goedkope oplossing, met dank aan Maasbach 4x4. Top.

Dr. Didge

en hoeveel kostte dat? en weet je ook welk systeem dat was? en misschien ook heel misschien waar precies dat ding dan moet komen? want ik heb namelijk hetzelfde probleem, bij aanschaf zat er al geen AB meer bij helaas, en dat vindt ik toch wel jammer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en hoeveel kostte dat? en weet je ook welk systeem dat was? en misschien ook heel misschien waar precies dat ding dan moet komen? want ik heb namelijk hetzelfde probleem, bij aanschaf zat er al geen AB meer bij helaas, en dat vindt ik toch wel jammer..

Ik ben naar Automat gegaan, heb daar een universeel setje gekocht en deze aangesloten op de bestaande ontvanger in de dakconsole (dat zwart bolletje). Is even passen en (door-)meten maar het lukt. Werkt prima en kostte ongeveer ? 50,--

Handzenders van het originele systeem zijn niet te bestellen. Laat je dus niet verleiden via E-bay een setje te kopen.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben naar Automat gegaan, heb daar een universeel setje gekocht en deze aangesloten op de bestaande ontvanger in de dakconsole (dat zwart bolletje). Is even passen en (door-)meten maar het lukt. Werkt prima en kostte ongeveer ? 50,--

Handzenders van het originele systeem zijn niet te bestellen. Laat je dus niet verleiden via E-bay een setje te kopen.

Succes.

Wat is dat voor winkel? ik zou er ook wel 1 bij willen.

Ik heb ook zo'n xj limited uit '91 Ik heb er alleen maar 1 ab bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben naar Automat gegaan, heb daar een universeel setje gekocht en deze aangesloten op de bestaande ontvanger in de dakconsole (dat zwart bolletje). Is even passen en (door-)meten maar het lukt. Werkt prima en kostte ongeveer ? 50,--

aha.. is het dus gewoon de 2 schroeven los maken en dan daar de ontvanger inpleuren en dan weer dichtmaken? (en met ontvanger inpleuren bedoel ik natuurlijk oude zuk eruit, ontvanger met de correcte draden aansluiten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil er ook aan gaan beginnen. en ik zit te denken om de volgende aan te schaffen (automat zit hier niet in de buurt):

www.conrad.nl Zoeken op bestelnr : 852938 - 89 (IR.AFST.BEDIENING RC-100) 49,95 euro

ondanks dat er IR staat, lijkt het erop dat het gewoon een RF AB is..

Hoe simpel gaan de 2 schroefjes eruit en er weer in (ben bang dat als ik de schroeven los haal dat ze niet meer simpel terug gaan, zou niet de eerste keer zijn dat van die puntschroeven niet meer terug willen), en alle bedradingen zitten gewoon op die plek? Kan namelijk in het chilton manual niet echt fatsoenlijke diagram vinden (nummer 31 lijkt de goeie te zijn, maar is niet echt duidelijk hoeveel draden ik op die plek aan ga treffen).

Als ik er aan begin zal ik er een 'foto-reportage' van maken, zodat anderen het ook simpel kunnen volgen en doen.. of heeft iemand al een soort van tutorial :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben naar Automat gegaan, heb daar een universeel setje gekocht en deze aangesloten op de bestaande ontvanger in de dakconsole (dat zwart bolletje). Is even passen en (door-)meten maar het lukt. Werkt prima en kostte ongeveer ? 50,--

Handzenders van het originele systeem zijn niet te bestellen. Laat je dus niet verleiden via E-bay een setje te kopen.

Succes.

Ik heb een universele handset gekocht via Ebay,vanuit Amerika,was 55 euro.

Met (simpele) programmeer instructies erbij,werkt perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...