Spring naar bijdragen

Motor houd af en toe in (bokt) bij optrekken


Recommended Posts

Ik heb gister verdeelkep en rotor vervangen en sindien houd en af entoe in (auto bokt) net of ie even wil afslaan

bogie kabels ook al vervangen,en dit is vooral als ie even moet werken,Misschien stappenmotor of vaccum slang van carter verstopt??

rare storing iemand een idee??

En ik ben nog op zoek naar 16' velgen voor mijn grand.

Thanx Roel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Kun je een keer kijken of er s'avonds (als het donker is) wat vonkjes te zien zijn bij de bougie kabels of andere onderdelen van de ontsteking en bougies?

Wat kan is dat je rotor speling heeft op het asje. Dan gaat je jeepje ook raar lopen.

Een derde mogelijkheid is dat je mobine een slechte massa verbinding heeft met het blok. Dus de mobine er uit halen alles goed schoon maken met een fijn schuurpapiertje.

Ik heb zelf ook zo'n soort probleem gehad. Het werd steeds erger en op het laatste starte hij niet meer.

Het bleek een kapotte Lambda sensor te zijn in de uitlaat.

Deze sensor bleek een hoge spanning af te geven en de computer te hebben "opgeblazen".

De computer en sensor vervangen en hij loopt weer perfect.

Ik heb geen idee hoe je deze sensor lambda sensor kan checken. Maar daar kan iemand hier op het forum je vast meer over vertellen.

succes,

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gister verdeelkep en rotor vervangen en sindien houd en af entoe in (auto bokt) net of ie even wil afslaan

bogie kabels ook al vervangen,en dit is vooral als ie even moet werken,Misschien stappenmotor of vaccum slang van carter verstopt??

rare storing iemand een idee??

En ik ben nog op zoek naar 16' velgen voor mijn grand.

Thanx Roel

Zou eerst de oude weer terug plaatsen en kijken wat hij dan doet.

Heb je de volgorde van de kabels nog goed!!!!

Mazzel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Kun je een keer kijken of er s'avonds (als het donker is) wat vonkjes te zien zijn bij de bougie kabels of andere onderdelen van de ontsteking en bougies?

Wat kan is dat je rotor speling heeft op het asje. Dan gaat je jeepje ook raar lopen.

Een derde mogelijkheid is dat je mobine een slechte massa verbinding heeft met het blok. Dus de mobine er uit halen alles goed schoon maken met een fijn schuurpapiertje.

Ik heb zelf ook zo'n soort probleem gehad. Het werd steeds erger en op het laatste starte hij niet meer.

Het bleek een kapotte Lambda sensor te zijn in de uitlaat.

Deze sensor bleek een hoge spanning af te geven en de computer te hebben "opgeblazen".

De computer en sensor vervangen en hij loopt weer perfect.

Ik heb geen idee hoe je deze sensor lambda sensor kan checken. Maar daar kan iemand hier op het forum je vast meer over vertellen.

succes,

Theo

Wanneer je lambda sensor wil laten checken, even bij de dealer langsgaan. Daar kunnen ze via de computer het probleem lokaliseren.

Succes,

Gerard. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...