Spring naar bijdragen

revisie versnellingsbak.


MugZy
 Share

Recommended Posts

zoals ik in een andere draad al zei is dit weekend mijn AX-05 versnellingsbak waarschijnlijk overleden. ik denk dat de ingaande as kapot is. hoe dan ook ze moet eronderuit., en daar ik al een tijdje last had van versleten synchromeshen ben ik van plan om ze hoe dan ook te laten reviseren, of een wisselbak eronder te zetten.

weet er iemand een goede (en bij voorkeur betaalbare) plaats om dit te laten doen?

en jaja, foto's van de schade zal ik ook wel posten..... laugh.gifbiggrin.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MugZy@Oct 26 2003, 20:03

zoals ik in een andere draad al zei is dit weekend mijn AX-05 versnellingsbak waarschijnlijk overleden. ik denk dat de ingaande as kapot is. hoe dan ook ze moet eronderuit., en daar ik al een tijdje last had van versleten synchromeshen ben ik van plan om ze hoe dan ook te laten reviseren, of een wisselbak eronder te zetten.

Oei dat kan duur worden.. Klein tipje misschien: de AX05 en AX15 worden gemaakt door Aisin-Warner en worden o.a. ook gebruikt door Toyota en Lexus. Misschien dat in die hoek makkelijker/goedkoper aan onderdelen te komen is.

Ik heb eventueel een AX-15 Service Manual voor je..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lucky me.....

het bleek de koppeling te zijn die het onder de modder begeven heeft. ik ga achteraf gezien de bak dan maar niet reviseren, en eerst de kans geven aan een goed olieaditief. woesdag heb ik de stukken. ik heb ze bestelt bij r&p american truck&auto parts (bedank aan degene die die link hier ergens heeft geplaatst) 260 euro voor koppelingsplaat, drukgroep en druklagen. dat is 120 eur goedkoper dan vorige keer (3 maanden geleden... :-) ) en dat was toen zonder druklager.

dus nieuwe mijlpaal: jeepforum.nl heeft mij het eerste geld bespaard biggrin.gifbiggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok na een paar namiddagen sleutelen loopt ze weer. heeft iets langer geduurt als voorzien omdat ik moest wachten op de onderdelen. ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn chasis opnieuw te spuiten, nu al de rommel eronderuit lag (ik had wat roest opbouw tussen de skitplaat en chassis, en hier en daar nog een tik. nu is alles weer mooi in de roetex). omdat ik er nu makkelijk bij kon heb ik ook de starter gereviseert (sloeg soms over): heel het ding gedemonteert, zuivergemaakt nieuwe koolstofborstels en alle oxydatie van de kontactpunten gehaalt. lagers nagekeken, ect.

nu moeten we nog poetsen: motor ruimte moeten we met de hogedrukspuit in. K&n luctfilter moet gereinigt en geolied. interieur nog wat gefatoeneert en de buitenkant gewassen.

dan nog een nieuwe delco en bougiekabels en ze is er weer klaar voor.

de plaats waar dit gebuurtde was geen terein....maar een slagveld: de tj die ook daar was heeft ondertussen zijn computer opgestookt, en nog wat narigheden.... tongue.gif

foto's komen nog (jammer dat ik geen camera bijhad toen het gebeurde, maar we gaan nog wel eens terug laugh.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...