Spring naar bijdragen

Bestop softtop past niet echt


Woody
 Share

Recommended Posts

Het zal best wel aan mij liggen hoor blink.gif

Ik heb sinds enige tijd als zomerse aanvulling een softtop van Bestop aangeschaft. Topje opgezet keurig volgens het manual en zo goed mogelijk afgesteld. Het geheel ziet er perfect uit, alleen aan de bijrijders kant past het gewoon niet goed. De deur wil wel dicht, maar met iets teveel kracht. Het slotmechanisme is hierdoor beschadigd. Afstellen volgens het manual haalt ook verder ook niks uit. Het gaat gewoon om een paar mm, maar ik krijg het niet voor mekaar.

Is er iemand die dit probleem ook heeft (gehad).......wat moet ik hiermee (Ja. Hardtop terugzetten heb ik al gedaan dry.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welk model top heb je? supertop?

Hele stalen deuren?

En graag een foto van het probleempunt... altijd fijn als vergelijkings materiaal.

Mijns inziens zit er iets gewoon niet helemaal juist op z'n plaats.

Yep,

Supertop, volledig stalen deuren.

Foto's is even moeilijk, ik heb mijn hardtop er momenteel opzitten. het probleem zit op het punt waar de vertical bar tegen de achterzijde van de deur aansluit (alleen bijrijder zijde is problematisch), over de hele lengte. De stalen plaat die op de carosserie wordt geschroefd (Bow mount bracket) is enigszins te verstellen door schroeven te lossen. heb ik ook geprobeerd. probleem blijft.

Gr. Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit hij boven wel aan de juiste kant van het bevestigingsoor? Dat "subframe" om je deur moet aan de buitenkant tegen het oor aanzitten... Aan de binnenkant past ook, maar dan zit hij wel 4mm meer van de deur weg!

Ik neem aan dat je de bevestiging van de horizontale stang aan de raamstijl bedoelt. Deze kan eigenlijk niet op een andere manier worden bevestigd. Dit is ook mijn probleem, er kan eigenlijk niet echt veel verkeerd worden geinstalleerd. Alleen de "bow mount bracket" zou in eerste instantie aan de verkeerde zijde kunnen worden bevestigd, maar dan zit de verticale stang veel te ver naar binnen.......... sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die bedoel ik beiden niet. Ik bedoel het "scharnierpunt" waar het frametje aan de voorste boog vastzit. Door die anders te monteren kun je wat spelen met de breedte.

mbv een nieuwe bout en een grotere spacer zou er inderdaad wel wat kunnen worden versteld. Maar dan nog blijft de deur klemmen omdat verder naar beneden de stang nog steeds te ver naar buiten steekt. Ik denk dat ik het gat in de bracket wat op ga ruimen, zodat die wat verder naar binnen komt. Het zijn tenslotte maar een paar mm.

Anyway, bedankt voor de raad en een prettige halloween ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij heb je die bow mount brackets links en rechts verwisseld

je kunt ze naar binne of naar buiten zetten dan scheelt ook spanning op je deur

ohho zie dat je een TJ hebt Heb je wel doorsurrounds ???

Ik heb pas een TJ top verkocht met doorsurrounds die plastic kappen waar je deur invalt.

Kun je alleen bij Chrysler kopen en zijn akelig duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij heb je die bow mount brackets links en rechts verwisseld

je kunt ze naar binne of naar buiten zetten dan scheelt ook spanning op je deur

ohho zie dat je een TJ hebt Heb je wel doorsurrounds ???

Ik heb pas een TJ top verkocht met doorsurrounds die plastic kappen waar je deur invalt.

Kun je alleen bij Chrysler kopen en zijn akelig duur.

Ik heb de mount brackets geplaatst zoals het in de gebruiksaanwijzing staat aangegeven. Ik ben bang dat de deur niet meer aansluit, als ik ze verwissel, maar ik zal het eens proberen.

Mijn TJ is oorspronkelijk hardtop, dus geen doorsurrounds. Maar die gebruik je toch in de open lucht, het gaat in principe om de aansluiting van de deur op de vertical rod. Met het dak naar beneden ziet het er niet uit, dat is zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...