Spring naar bijdragen

problemen met dashboard meters


rickyj
 Share

Recommended Posts

Na dat ik dus het stuur niet loskreeg, heb ik het paneel met de meters maar eens losgemaakt omdat een 2 tal meters niet functioneren.

Als ik de contact sleutel op contact zet, dan springt de oliedruk meter naar volle uitslag en de voltmeter slaat iets uit. Bij het starten van de motor blijft de oliedruk meter op de volle uitslag en de voltmeter gaat naar 0.

O ja de benzine meter doet het wel...

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

grtn,

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben der ook achter waarom de voltmeter het niet doet, de stekker die je achterin de meter houder doet is mee gerommeld. De koperen strip die naar de voltmeter loopt maakt geen verbinding met de stekker...de stekker is op die plaats leeg (2e pen van rechts boven gezien). Weet iemand welke kleur er daar heen zou moeten gaan?

O ja de oliedruk meter had een aarde probleem, maar is nu bij demontage gesneuveld...dus hopelijk dat een nieuw exemplaar het weer doet.

Nou ik hoop dat iemand wat helderheid kan verschaffen.

grtn,

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De voltmeter heeft geen speciale aansluiting. ik denk dan ook dat die positie op de aansluitstekker leeg hoort te zijn. Ik zoek het voor je uit!

Wat de oliedruk meter betreft: Je probleem wordt meestal veroorzaakt door de zender of de bekabeling. De meter zelf is bijna nooit stuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...