Spring naar bijdragen

Waterpomp kapot


Recommended Posts

Ben er vandaag achter gekomen dat mijn waterpomp kaduuk is (GC 4.0L 1996). Is deze makkelijk zelf te vervangen? Waar kan ik die het beste halen en wat kost zo'n ding? Ik neem aan dat deze ook wel universeel te koop zijn?

Ik heb er vorig jaar 1 gehaald bij B&S in Tiel, ook voor een 4.0 van 1996, ik meen rond de 80,-- Hij is zelf redelijk te vervangen, zorg voor wat vloeibare pakking om als extra dun op de pakking te doen.

Succes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En universeel... nee, da's er niet.

Let trouwens even op voordat je de nieuwe monteert, of je wel de juiste hebt gekocht. Er zijn een aantal typen in en het is wat vervelend als je alles gemonteerd hebt en het blijkt dat de pulley niet past ofzo... Let daarbij trouwens niet alleen op de maten enzo, maar ook op de richting van de schoepen!

Beste is om de oude mee te nemen en te vergelijken met de nieuwe, zodat je niet voor verassingen komt te staan! ( zoals velen hier al is overkomen.... huh.gif )

Nadeel: Je kunt dan niet met de Jeep naar de automaterialenhandel... tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Ben er vandaag achter gekomen dat mijn waterpomp kaduuk is (GC 4.0L 1996). Is deze makkelijk zelf te vervangen? Waar kan ik die het beste halen en wat kost zo'n ding? Ik neem aan dat deze ook wel universeel te koop zijn?

Hoi heb deze pas vervangen, bij mijn Grand Cherokee uit 93 je kunt deze het beste bij de dealer halen bij de autozaken krijg je geheid de verkeerde veel verschil in kosten zit er niet in bij dealer kost de pomp 143 euri,s bij de autozaak 120 maar dan krijg je wel de verkeerde.

Verder is hij redelijk goed te vervangen vervang ook gelijk de multiriem omdat je er nu toch heel goed bijkunt.

Het is wel gemakkelijk als je een repairmanual van haynes bij de hand hebt, een paar extra handjes zijn nooit weg hetliefst vroewe handjes daar de ventilator poeli erg dicht bij de radiator zit.

Teken ook even hoe de multiriem over de poeli,s loopt anders loopt je pomp dadelijk verkeerd om uit de grand cherokee van 93 loopt de pomp zowiezo tegengesteld er staat ook een R op het schoepenwiel let hierop.

Mvgr Thei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...