Spring naar bijdragen

raamscharnieren vervangen


Recommended Posts

montage advies gevraagd

Ik heb alle scharnieren van RVS gekocht en bijna allemaal vervangen.

Ben echter bang geworden van alle waarschuwingen dat ik 2 dagen bezig zal zijn met de raamscharnieren omdat de moeren achter het dashboard zitten.

Wie heeft ervaring voordat ik me in de ellende stort. rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat ik 2 dagen bezig zal zijn

Nee, het is in een middagje te doen.

Ben er afgelopen weekend ook mee bezig geweest.

Het dashbord is zeer eenvoudig te verwijderen door de bouten(torx) die naast het dashbord zitten en die boven op het dashbord zitten(torx en kruis).

Hiervoor moet je wel je raam neerklappen.

2 bouten van de rollbar en bouten (Zwarte plaatje) die naast je dashbord zitten(aan iedere kant) losdraaien en je raam kan al naar voren.

Dan zie je 9 schroeven en 8 of 9 bouten.

Deze losdraaien.

Dan de dashbord delen boven(lplastic rond je lampjes) en onder je stuurkolom (lichtschakelaar etc.) losdraaien zodat je het dashbord richting je stuur kan trekken. Als je je dashbord naar voren hebt getrokken kan je bij de moeren waarmee je onderste deel van je schanier vast zit(sleutel 13). Hiervoor moet je wel eerst ff de kit die ze er tegen aan hebben gespoten verwijderen. De rest is een makkie. wink.gif Oja leg onder je raam iets wat de ruitenwissers vrij houd van je plaatwerk als je de schanieren los hebt.

Zelf heb ik de gaten vol met kit gespoten om zo het geheel een beetje waterdicht te houden.

Succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een tijdje geleden ook zitten prutsen met die dingen.... Ik heb van onderaf de moeren tegen gehouden, maar de manier van Utah lijkt me absoluut handiger. De rechterkant ging nog wel, maar links.... frusty.gif !

Die $@** handrem zit daar flink in de weg! Volgende keer weet ik het wel, dan gaat gewoon het dashboard even los! yes.gif

Dus dezperado, als ik jouw was dan ging ik voor de "Utah methode"! cool.gif Mocht je echter toch lenige polsen bezitten, neem dan ( vooral bij de montage...) een ringsleutel, waarvan je de ring aan de achterkant dichtplakt met een stukje tape o.i.d. Daardoor valt het moertje er niet steeds uit als je met je pols weer eens een "onnatuurlijke blink.gif " beweging moet maken!

Succes! tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Heb de torx half los gedraaid. voorruit naar voren geklapt na de sportbars los gemaakt te hebben

toen de torx boven opdash los en de kruiskopschroefjes

Kon toen dashboard iets oplichten en paar centimeter naar voren duwen en had toen paar centimeter meer voor mn grote handen. Nadat de steeksleutel 85 keer vastklapte op de magneet van de speaker en ik overal bloedde heb ik de hele zooi weer in mekaar geschroeft en heb de RVS scharnieren en spiegels weer in de doos gelegd voor een volgende poging. Ik krijg het dashboard niet ver genoeg los zoals op de fotos

Ik heb er heel wat lelijke woorden bij geleerd

Dan de dashbord delen boven(lplastic rond je lampjes) en onder je stuurkolom (lichtschakelaar etc.) losdraaien zodat je het dashbord richting je stuur kan trekken. Als je je dashbord naar voren hebt getrokken kan je bij de moeren waarmee je onderste deel van je schanier vast zit(sleutel 13). 

snik het duurde inderdaad een middag maar rij nog steeds met mn oude scharnieren

Ga nu lekker met vakantie naar Curacao en probeer de Wrangler scharnieren te vergeten en waag weer een poging nadat ik terug ben begin Juni

Bedankt voor jullie advies snik kan wel janke weet je dat huh.gifunsure.gifhuh.gifcry.gifcry.gifcry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...