Spring naar bijdragen

Bekende CJ?


 Share

Recommended Posts

Vandaag wezen kijken bij deze Jeep. Vond het wel een leuk ding. Kent iemand dit ding toevallig?

Hallo!

Ik ken hem niet, maar wil je waarschuwen voor de afmetingen. Op het grijze kenteken staat de breedte. Als die niet (meer) klopt door bredere banden, spatbordverbreders of een bredere bumper, kan ie niet apk gekeurd worden. Ik heb namelijk hetzelfde aan de hand gehad. De RWD moet hem dan keuren. Bij mij staat tevens 'gesloten wagen'op het kenteken en dus deed men moeilijk over de softtop. Daarnaast had men problemen met de bekende 40 cm vanaf de buitenkandtto de rand van de koplampen, die bij mij 43 cm bedroeg...

Ik heb bij de keuring gezegd dat mijn hardtop er 's winters weer op gaat. Daarmee was de goede man accoord. De drie cm te groot zag hij door de vingers: 'bij de apk moet je er maar een paar extra lampen opzetten of zelfgemaakte smellere spatbordverbreders opzetten'.

Na het opmeten van de auto krijg je een nieuw kenteken met daarop de jiuiste breedte. Tijdens de keuring bij de RWD werd overigens, ondanks dat ik alleen voor de breedte kwam (€55,- aan kosten) ook naar verlichting, chassisnummer en remmen (test) gekeken.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het kenteken is het een V8 dus gelukkig mag dat er ook inzitten. Op het (grijze) kenteken staat verder inderdaad een breedte en die klopt met die wielen en verbreders natuurlijk niet meer. Dat vind ik toch wel een nadeel want daarmee word je toch wel erg afhankelijk van de APK keurmeester. Er zijn vast wel keurmeesters die er niet zo moeilijk over doen maar je zult net zien dat je er gezeur mee krijgt. Ik zat er eigenlijk zowiezo aan te denken om (als ik hem koop) het gas eruit te gooien en hem om te zetten naar geel, maar ja... dan zit je nog steeds met de 40cm regel als je bij het RDW komt. Dan moet je toch met andere wielen en verbreders naar het RDW. Dat ze bij een omkeuring naar geel de remmen testen wist ik overigens al. Volgens de regels moeten de auto een remsysteem hebben wat geschikt is voor het vervoer van personen. Whatever that may be... Affijn... Daarom testen ze dus de remmen als je hem van grijs naar geel laat omkeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik weet niet of het geel kenteken veel uitmaakt met de wegenbelasting sinds de afschaffing van de grijskenteken regeling. Zo niet, dan gewoon een afspraak maken bij de RDW om de auto te laten keuren van grijs naar geel. Tja, tis effe de voorbumper erafhalen, en effe tijdelijk een bumper met lampen lenen van deze of gene die vaker worsteld met de RDW.

De breedte word dan ook opgemeten, en je bent eeuwig van het gezeur af... PS Iedereen met een geel kenteken is van het gezeur af over de breedte. Dit i.v.m. de nieuwe APK regels. Dit zou niet meer onder de APK punten vallen.....

Groeten Marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat omkeuren naar geel zal waarschijnlijk niet lukken, in 85 zijn ze niet meer origineel met V8 geleverd en dus kennen ze het type helemaal niet, en dus kan hij niet omgekeurd worden naar geel.

Ik heb hetzelfde met de mijne gehad (uit 79 waar wel origineel een V8 in zit) maar 1 trekgewicht van de aanhanger was niet bij hun bekent en dus konden ze hem niet keuren. Dus blijvend grijs kenteken.

Superkut maar das de domme bureaucratie van NL.

Groeten Bas

Verder ziet ie er erg goed uit voor dat geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

Ik zoe de breedte op het kenteken laten aanpssen door de RDW, dan ben je voor eens en voor altijd van het gezeur af. Dan maar tijdelijk met een setje extra lampen naar de keur.

Bert.

Vergeet niet dat als je met deze cj uit '85 naar de rdw gaat om de breedte aan te passen je je kentekenpapieren niet meer terugkrijgt zonder het restantbedrag bpm af te rekenen. (ook al blijft het grijskenteken).

Op het moment dat je de rdwgarage binnenrijdt en je papieren dus bij de rdw zijn is de auto even niet meer op de weg. De rdw mag de papieren niet meer teruggeven voordat je het restantbedrag (10% van nieuwwaarde) + keuringskosten betaald hebt.

Dat aanpassen van het kentekenbewijs kostte mij 50,-- euro keuringskosten en 600,-- euro bpm. ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet niet dat als je met deze cj uit '85 naar de rdw gaat om de breedte aan te passen je je kentekenpapieren niet meer terugkrijgt zonder het restantbedrag bpm af te rekenen. (ook al blijft het grijskenteken).

Op het moment dat je de rdwgarage binnenrijdt en je papieren dus bij de rdw zijn is de auto even niet meer op de weg. De rdw mag de papieren niet meer teruggeven voordat je het restantbedrag (10% van nieuwwaarde) + keuringskosten betaald hebt.

Dat aanpassen van het kentekenbewijs kostte mij 50,-- euro keuringskosten en 600,-- euro bpm. ph34r.gif

Ik heb ook een vraagje ik heb een cj uit 78 grijskenteken met een goedgekeurde trekhaak met gegevens daarvan op mijn kenteken.

ik wil naar geel kenteken kost dit dan ook bpm hij is oldtimer en ze nemen toch de gegevens van het trekhaak

gewicht 1op1 over alvast bedankt gr arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja arjan, in principe wel.

Maar als jou gegevens van de gewichten net iets afwijken van de hun bekende gewichten dan kennen ze dat type niet en krijg je dus geen geel kenteken.

Het heeft met de remmerij te maken, dat is van alle jeeps (geel of grijs) hetzelfde maar dat nemen hun zo niet aan. Je hebt een brief van de importeur nodig (die niet meer bestaat) of je moet een remmen test in Almere laten doen (a 1400 euro). Is deze goed dan kan je hem om laten keuren op geel kenteken, is deze niet goed dan heb je pech en ben je dus 1400 euro armer.

Ik heb de moed maar opgegeven en rijd gewoon met een stoel er achterin.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herinner me nu net dat volgens het kenteken de auto uit 84 is en niet 85, zoals in de advertentie staat. Omkeuren naar geel is trouwens niet echt een optie tenzij je meteen de gasinstallatie ook verwijderd. Ik geloof niet dat er nog een bankje in past.

Maar ik heb besloten om hem maar niet te kopen. Er zitten mij toch iets te veel mitsen en maaren aan. Jammer.. Voor de rest wel een hele mooie en volgens mij ook goede auto. Naja... wellicht is het wat voor iemand anders hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...