Spring naar bijdragen

Cherokee check engine


RobV8
 Share

Recommended Posts

Na een fikse terreinrit afgelopen zondag heb ik het lampje `check`engine `aangekregen.

tevens doet de kickdown het niet meer. dit zal wel verband met elkaar houden.

De auto is van mijn vriendin en wil het uit hebben voordat ze terugkomt donderdag haha.

moet ik weer naar de dure dealer of is er iemand die dit kan resetten ?

dank jullie !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Worden er ook foutcodes afgegeven. (conact aan, 3x uit en weer aan (eerst startonderbreken overbruggen) en aan laten staan. Het lampje begint dan codes af te geven. 55 is de sluitcode). Als je het niet helemaal begrijpt, gebruik dan even de zoekfunctie met "foutcode".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Worden er ook foutcodes afgegeven. (conact aan, 3x uit en weer aan (eerst startonderbreken overbruggen) en aan laten staan. Het lampje begint dan codes af te geven. 55 is de sluitcode). Als je het niet helemaal begrijpt, gebruik dan even de zoekfunctie met "foutcode".

Hai, ik kreeg 12, 24 , 45 en dan de sluitcode 55

heb (nog ) geen manual dus als jij weet wat en hoe , zou dat perfect zijn.

mvg

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff gezocht:

24: Throttle Position Sensor (TPS) -> Check TPS sensor and wiring.

45: Rich exhaust. -> Check for sticking M/C solenoid and wiring plus charcoal canister for fuel or O2 sensor faulty.

Hier kun je ze allemaal vinden: http://www.go.jeep-xj.info/HowtoECUcodes.htm

45 kan overigens met 24 te maken hebben, omdat de TPS de hoeveelheid ingespoten brandstof (mede) bepaald! En omdat je KD het niet meer doet... zou ik zeker beginnen met de TPS!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 zit ook vrijwel in elke Jeep opgeslagen en is feitelijk geen foutcode. Hij is bedoeld voor de monteur, zodat 'ie kan zien dat het geheugen recentelijk gewist is.

45 komt niet bij alle Jeeps voor. ( Hangt van de softwareversie af??) 44 heeft min of meer dezelfde betekenis.

Enne... de Haynes moet je wat elektra/elektronica betreft niet al te serieus nemen... Bij mijn YJ klopt er geen barst van! ( '87-'95 YJ... er is nogal wat veranderd in die jaren, maar de Haynes scheert ze allemaal over één kam no.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en hoe ! het is een `98 er misschien dat dat verschil maakt, zal wel in de automaat zitten denk ik

Tja, eind 97/98 is er inderdaad het een ander veranderd. Er zijn modllen waarbij je de codes net zo kunt uitlezen als met een ZJ. Ik heb zomaar het idee dat er wat electronica nat is geworden.........

Sorry, maar er zijn er hier veel die een Jeep hebben van ver voor 1998, en ik had niet naar het bouwjaar gevraagd.

Is er niet een fototje van Jeep met vriendin?? smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...