Spring naar bijdragen

wagoneer assen onder cj


arjan
 Share

Recommended Posts

de veer handen moeten verplaatst worden op het chassis niet meer eronder maar erlangs breede spatbordverbreders als je een grijskenteken hebt heb je een probleem met de apk breedte mag maar 5 cm afwijken dit wordt meer

Allermaal bedankt voor jullie reacktie en ja wagoneer assen die ik heb zijn 6gaats en cj assen zijn 5gaats

groetjes arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arjan wil je mij op de hoogte houden van de vorderingen met de assen.

ik heb zelf ook een cj7 v8 met qt en wil ook breder dus nu heb ik 12j velgen maar ik heb toch liever bredere assen!

groeten Walter

Hoi walter het ombouwen is nog niet zeker omdat die assen onder mijn wagoneer zitten en dan moet ik daar de assen en tussenbak van de sloopwagoneer van 87 onder bouwen maar als ik dit in de tijd wil hoef ik niet naar andere assen te zoeken.

Gaat dat goed 12j velgen is wel gaaf denk ik

groeten arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arjan wil je mij op de hoogte houden van de vorderingen met de assen.

ik heb zelf ook een cj7 v8 met qt en wil ook breder dus nu heb ik 12j velgen maar ik heb toch liever bredere assen!

groeten Walter

Een van de meest voorkomende (en relatief goedkope) swaps zijn de D44's van een Scout.

Boltpattern is gelijk.

De bladveren vooraan moet je buiten het chassis monteren (ivm het diff), Hiervoor is er ook een kit te koop.

http://www.offroaders.com/info/tech-corner...ring-mounts.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Als je zoekt ........ik heb nu een as gevonden die moeten passen...

DANA 44 met tatata! 5x5.5! en 3.73! zijn net zo breed als wranglerassen!

Nu nog een DANA 44 vooras ! En alles voorzien van schijfremmen.

Dan heb je hoogst waarschijnlijk een achteras van een scout II gekocht.

Ik heb ook deze ook liggen (samen met de passende vooras)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zoekt ........ik heb nu een as gevonden die moeten passen...

DANA 44 met tatata! 5x5.5! en 3.73! zijn net zo breed als wranglerassen!

Nu nog een DANA 44 vooras ! En alles voorzien van schijfremmen.

Als de assen net zo breed mogen zijn als een wrangler as dan kan je ook kijken voor een cherokee of grand cherokee as. Zijn allemaal even breed. je kan ook kijken voor een ford 8.8 as. Is net iets smaller als een wrangler as ( 2 cm smaller dacht ik) maar wel een stuk sterker. Deze assen kom je met schijven tegen voor rond de 600 a 700 euro. per stuk. Je kan dan ook een ford 8.8 as voor plaatsen op je cj. Veel sterkere assen zijn er niet buiten de dana 60 dan voor een jeep. Je maakt de as kaal en je gaat zelf alle bevestigingspunten weer opnieuw lassen. En als je mazzel hebt kan je ze zelfs vinden met een 4.10 overbrenging.

Ik heb mijn assen uit Amerika laten overkomen waaronder een dana 44 33 spline as. Als je geen haast heb neem dan de boot. Dan ben je voor rond de 300 dollar klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

binnen een jaar ofzo zijn de mijne toch te koop

kga dan naar 1ton axles

Gewoon belangstelling en wil mijn kennis verder vergaren maar waarom al die moeite doen voor 1 tons assen? Je rijdt met 33 ers. Dana 44 met 33 of 35 spline kan makkelijk 35 tot 37 ers aan. En je gaat dan ook behoorlijk wat meer gewicht krijgen. Ik stap nu over naar dana 44 assen en dat gaat mij al behoorlijk wat extra gewicht opleveren. 1 tons assen wegen nog meer. Wordt je dan niet weer te zwaar en is dat dan weer niet nadelig voor het terrein rijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O,Michel onze berichten kruisen elkaar net!

Ik ga dus op zoek naar een dana44 vooras met 5X5.5 of een as die makkelijk is om te bouwen, ik dacht dat ze (wagoneer voorassen)trouwens ook redelijk simpel om te bouwen zijn van 6 naar 5 gaats..stering nuckle van een cj7 zou zo passen is mij verteld!

mvg Walter

bewerkt door Reservoir Dogs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O,Michel onze berichten kruisen elkaar net!

Ik ga dus op zoek naar een dana44 vooras met 5X5.5 of een as die makkelijk is om te bouwen, ik dacht dat ze (wagoneer voorassen)trouwens ook redelijk simpel om te bouwen zijn van 6 naar 5 gaats..stering nuckle van een cj7 zou zo passen is mij verteld!

mvg Walter

klopt, ik ga de mijne ook hergebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon belangstelling en wil mijn kennis verder vergaren maar waarom al die moeite doen voor 1 tons assen? Je rijdt met 33 ers. Dana 44 met 33 of 35 spline kan makkelijk 35 tot 37 ers aan. En je gaat dan ook behoorlijk wat meer gewicht krijgen. Ik stap nu over naar dana 44 assen en dat gaat mij al behoorlijk wat extra gewicht opleveren. 1 tons assen wegen nog meer. Wordt je dan niet weer te zwaar en is dat dan weer niet nadelig voor het terrein rijden?

dat klop maar voor de dana 44 maken ze geen 35spline kit en dan moet ik ook mijn detroitlocker veranderen

+ik wil bredere assen die bulletproof zijn om met +- 38" banden te rijden

dit is wel nog niet voor direct maar ik ben op zoek weet een goed set liggen dana 60ff 35 spline 4.56 gm14 bolt ff detroitlocker 4.56

ja het gewicht is wel daar en het moet allemaal mee de berg op

en het is natuurlijk nog exlusiever dan dana 44 met 33 splines

nu niet dat die assen bolt-on zijn maar dan kan ik mischien een 3link 4link combo monteren

en de enige rede waaromik nog op 33ers rijd is omdat ik die banden heel erg goed heb kunnen kopen

anders has ik waarschijnlijk op 35 of 36 inch gereden

bewerkt door puppy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier een wagoneer boek liggen (chilton) , maar kan niks over mijn achteras vinden of ik weet niet waar te kijken!

Zijn er voorassen (dana 44)van een wagoneer die net zo breed zijn als mijn achteras,met 3.73 met schijfremmen ?

Jullie hebben je er al veel meer ingelezen, en ik kan dus beter aan jullie vragen wat te doen?

mvg Walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat klop maar voor de dana 44 maken ze geen 35spline kit en dan moet ik ook mijn detroitlocker veranderen

+ik wil bredere assen die bulletproof zijn om met +- 38" banden te rijden

dit is wel nog niet voor direct maar ik ben op zoek weet een goed set liggen dana 60ff 35 spline 4.56 gm14 bolt ff detroitlocker 4.56

ja het gewicht is wel daar en het moet allemaal mee de berg op

en het is natuurlijk nog exlusiever dan dana 44 met 33 splines

nu niet dat die assen bolt-on zijn maar dan kan ik mischien een 3link 4link combo monteren

en de enige rede waaromik nog op 33ers rijd is omdat ik die banden heel erg goed heb kunnen kopen

anders has ik waarschijnlijk op 35 of 36 inch gereden

Ik snap je verhaal maar ze maken wel degelijk 35 spline steekassen voor de dana 44 as. "Moser Engineering produced these 35-spline Dana 44 custom alloy axleshafts" Kijk maar bij Moser Engineering. De detroit kan je dan niet meer gebruiken. Ik heb ooit een verhaal gelezen dat iemand zijn 30 spline locker liet ombouwen naar een 33 spline locker. Wie weet kan dat ook met een 33 spline locker naar 35 sline locker toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moser Engineering produced these 35-spline Dana 44 custom alloy axleshafts

Deze kwam ik tegen bij www.4x4rockshop.com

Alloy USA grande 44 Kit - 35 SPLINE (ALL12137)

35 SPLINE!

List Price: $582.42

Our Price: $379.95

You Save: $202.47 (35%)

En met ARB Locker

Alloy USA Mas grande Dana 44 Axles with ARB Locker (ALL12137-ARBRD109) Our Price: $1,149.95

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja maar dat dan 2x en het is voor een tj en ze hebben alleen chomoly shafts voor de vooras

ik zeg niet dat dit geen goede oplossing is maar gewoon niet voor mij

maar ik wil toch bredere assen en die detroit heeft nog geen 500km gelopen

bewerkt door puppy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...