Spring naar bijdragen

JEEP CULTUUR


hebly
 Share

Recommended Posts

Goedendag,

Dit is een bericht namens Freedom, het magazine over Jeep en Chrysler, dat in enkele talen verschijnt (ook nederlands, maar dan wel in België). In het volgende nummer doen wij een verhaal over de Jeep-cultuur wereldwijd - de beste boeken, muziek, films en games in de spirit van jeep. Wij willen er ook graag enkele opmerkingen van Jeep-rijders in verwoorden, zoals:

naar welke muziek luister je in de auto?

Wat is je favoriete film of boek?

Mochten jullie een paar korte suggesties of bijdragen hebben, heel graag. Maw: wat is voor jullie Jeep Cultyuur en weaarom ben je er zo gek op?

Groet.

Everhard Hebly

info@parnassia.net

Freedom magazine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee hebly (hoe kom je in hemelsnaam aan die naam? wink.gif ) ...kunnen we 1 of meerdere kopieën hebben van het magazine als het af is? Kunnen we onderling rond laten gaan. Vast leuk leesvoer.

Of anders, weet je adressen tegen de Nederlandse grens waar het te krijgen is? (jaja, kopen bedoel ik rolleyes.gif )

Mijn persoonlijke filosofie over de Jeepcultuur:

Een groep mensen die niet graag meelopen met de massa. Van de gebaande wegen afbuigen, letterlijk en figuurlijk. Dat zie je terug in hun Jeeps: je zal er niet gauw twee dezelfde tegenkomen. Behalve dan in de showroom. wink.gif

Het is niet dat je daarom een Jeep koopt....het is meer dat je er op een gegeven moment plots voor staat.

Soms na jaren zoeken, soms ineens. Maar het moment is daar en twijfel is er dan allang niet meer.

Het leuke is dan ook dat er met mede eigenaars meteen een band ontstaat, die niet specifiek met de Jeep te maken heeft. Meer een vorm van "qua denken en doen op dezelfde lijn zitten".

Ik denk dan ook dat je met de andere favoriete dingen zoals muziek en boeken net zo'n verschillende uitslag krijgt als wanneer je op straat lukraak mensen aanspreekt. Sommigen hebben een stereoset van duizenden euro's in hun Jeep terwijl anderen helemaal geen muziek draaien. Die vinden hun V8 te mooi. wink.gif

Maar wat ik draai in de jeep:

Incubus, Nickelback, Faith No More...en nog veel meer van het betere gitaarwerk.

Boeken zijn vooral thrillers en science-fiction verhalen en een combinatie daarvan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wow!!!!!kameel wat heb je dat super verwoord man!!!ik ga daar helemaal in mee!ook de muziek!!!

real jeeps are build not bought!!!

jeeps zijn in mijn ogen vergelijkbaar met harley davidsons wub.gif ;freedom,jezelf afscheiden van de rest in een maatschapij waarin teveel eenheidworst is.

maakt niet uit of je het nou hebt over muziek,kleding,of wat ook...iedereen loopt de media's ingevingen maar na..

het broederschap/kameraadschap onder jeepers..(ooit weleens gehoord van landroverers?)

het zalige gevoel dat darkwolf mij geeft als ik topless(zon of niet) rondtoer is niet te evenaren op wat voor manier dan ook!!!

jeepz rule!!!!!! worshippy.gifworshippy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gevoel om zonder top te wheelen , zonder te denken aan de 3 uur poetsen die er op zullen volgen.

de blik in de ogen van ander weggebruiken als je midden januarie bij 4graden en de eerst zonnestraal zonder top rond cruised.

het denken en denken over hoe je je jeep beter kan maken, en het uiteindelijk zelf ontwerpen/maken/plaatsen.

het contenu corrigeren van toyota rijdes die het over hun jeep hebben (niks tege toyota hoor) "als je daar een jeep van wil maken, heb je een hoogoven nodig.... tongue.gif )

de mogelijkheid dat een kleine omweg 2 uur duurt.

een hele dag stof vreten, ploeteren en zweten, en dan savond kampvuur, met bier.....meer is er niet nodig.

muziek die ik luister kan zowat vonalles zijn. meestal staat de radio aan (op sudio brussel) en als ik aan het offroaden ben staat hij meestal uit.

mijn favorite boek is de hele donkere toren reeks van king, en zeker deel 4: tovernaarsglas.

beste film weet ik niet, er zijn er nogal wat, maar ik ben nog maar een keer een film 2 x in de bios gaan kijken: saving private ryan.

maareuh, wat moeten we doen (buiten een nieuwe grand cheroke kopen ) doen om freedom in huis te krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brilliant! Bedankt voor de replies!

Het antwoord op de hamvraag, wat je moet doen om Freedom in huis te krijgen, luidt (sorry MugZy): een nieuwe Jeep (of Chrysler) aanschaffen. Of zorgen dat je in de database van de DaimlerChrysler importeur Belgie terechtkomt. En dan ook nog in België gaan wonen... Of in Frankrijk, Duitsland, italië, Spanje, Griekenland, Engeland, Amerika, Noorwegen, Zweden, etc. Whatever, zolang het maar niet in Nederland is, want daar verschijnen we niet . (Maar dat is een keuze van de importeur, niet van ons.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan ook...maar ik wil 'm eigenlijk wel eens inzien, die 'Freedom'. (wist niet eens dat het blad bestond trouwens)

Misschien is er een Vlaamse forummer die een nieuwe Jeep heeft aangeschaft en het blad na het lezen niet wil bewaren... wink.gif

Of Hebly wil 1 exemplaar een keer via de post versturen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Mar 31 2004, 10:58

Graag gedaan ook...maar ik wil 'm eigenlijk wel eens inzien, die 'Freedom'. (wist niet eens dat het blad bestond trouwens)

Misschien is er een Vlaamse forummer die een nieuwe Jeep heeft aangeschaft en het blad na het lezen niet wil bewaren...  wink.gif

Of Hebly wil 1 exemplaar een keer via de post versturen?

jaaaa!!!

ik ook??!!?!!

heel graag??!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by hebly@Mar 31 2004, 10:50

Brilliant! Bedankt voor de replies!

Het antwoord op de hamvraag, wat je moet doen om Freedom in huis te krijgen, luidt (sorry MugZy): een nieuwe Jeep (of Chrysler) aanschaffen. Of zorgen dat je in de database van de DaimlerChrysler importeur Belgie terechtkomt. En dan ook nog in België gaan wonen... Of in Frankrijk, Duitsland, italië, Spanje, Griekenland, Engeland, Amerika, Noorwegen, Zweden, etc. Whatever, zolang het maar niet in Nederland is, want daar verschijnen we niet . (Maar dat is een keuze van de importeur, niet van ons.)

ik woon in vlaanderen, (ik ben er zelfs een....) en ik heb al een jeep.... dus een nieuwe zit er niet in.... kun jij er niet voor zorgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...