Spring naar bijdragen

ratelend geluid bij terreinrijden


Recommended Posts

sad.gif : sad.gif Technisch vraagje waar hopelijk iemand mij mee verder kan helpen op het forum.....als ik in het terrein ( zand) rijdt dan lijkt het af en toe of dat de voorwielen een tandje overslaan , het lijkt een beetje op de tandwielen van je fiets als de versnellingen niet lekker werken. Heb het vandaag even geprobeerd met een hellinkje en ook daar kwam wat geratel onder de auto vandaan en je voelt het ook in de auto (hij komt dan ook niet meer boven... unsure.gif ). Het is net of hij over zijn tanden heen draait...Het is me op de weg in 2 wheel nog niet opgemerkt dus bij 4 hoog heb ik het garatel en doorslag/overslag als ik over een vrij vlakke zandbende rijdt en als hij wat meer kracht moet zetten ...Hepl me wacko.gifwacko.gif
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoho, jij suggereerde dat er iets fout was in het diff en ik vroeg me af wat dat zou kunnen zijn.

[/quoteWe ( jeeped en ik zei de gek) hebben zaterdag nog onder de auto gelegen voor het vervangen van alle olieen en daarbij hebben we niets opgemerkt wat vreemd leek ( we hebben er ook niet echt naar gezocht...) er lag geen puin in het reservoir...neem aan dat er geen tandjes kapot zijn dan. ohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het klinkt als het overslaan van de tandjes, zouden het de splines van de steekas kunnen zijn.

Controleren: Zet je Jeep in 4wd en krik een wiel op en probeer deze te draaien.

Lukt dit, dan ben ik bang dat je steekas de beste tijd heeft gehad.

Controleer ook de andere kant.

Een andere optie zou de aandrijfas kunnen zijn die bv tegen de versnellingsbak loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou ook iets in een heel andere richting kunnen zijn, pas zelf ook meegemaakt

Bij zware belasting van de motor verdraaide deze zich zover in de motorrubbers dat de ventilator tegen de kunstof kap achter de radiator schuurde met alle lawaai vandien.

Motorrubbers vervangen en 't probleem was weer opgelost.

Verklaart natuurlijk niet dat je niet meer bovenkomt maar ik kan me voorstellen dat je het gas ook wel loslaat als er zo'n geluid uit je auto vandaan komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iid zoals wrangler 92 al zei hebben wij zaterdag de diff open gehad om olie te wisselen.Daarbij geen onregelmatigheden aangetroffen.En als er over elkaar draaiende tanden in het diff waren geweest hadden we toch minimaal behoorlijk wat ijzervijlsel moeten vinden,maar om eerlijk te zijn heb ik niets gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou ook iets in een heel andere richting kunnen zijn, pas zelf ook meegemaakt

Bij zware belasting van de motor verdraaide deze zich zover in de motorrubbers dat de ventilator tegen de kunstof kap achter de radiator schuurde met alle lawaai vandien.

Motorrubbers vervangen en 't probleem was weer opgelost.

Verklaart natuurlijk niet dat je niet meer bovenkomt maar ik kan me voorstellen dat je het gas ook wel loslaat als er zo'n geluid uit je auto vandaan komt.

De kap is nog geheel intact en daar is niets aan te zien. De motor ligt nog lekker stevig in zijn rubberkes dus daar zoek ik het nog even niet , maar toch bedankt....ieder opmerking kan het ei van kolere.....sorry columbus zijn bye1.gif

Iid zoals wrangler 92 al zei hebben wij zaterdag de diff open gehad om olie te wisselen.Daarbij geen onregelmatigheden aangetroffen.En als er over elkaar draaiende tanden in het diff waren geweest hadden we toch minimaal behoorlijk wat ijzervijlsel moeten vinden,maar om eerlijk te zijn heb ik niets gezien.

Hey Ed, Is dat wat met het vacuumgedeelte van Utah of moeten we binnenkort maar eens een speurtocht op touw zetten....... unsure.gifunsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja kan idd goed zijn Utah opperde,dus maar weer eens afspreken.

Ik heb even wat inhaalwerk te doen (* Na twee zaterdagen op rij aan oude schroot te hebben gesleuteld...*) , en zal hem dan nofg even het zand in sturen ( zal ik jou met de heup maar niet aandoen denk ik ??) om vervolgens precies te kunnen vertellen wat ik voel en in wat voor omstandigheid... wacko.gifwacko.gif

Mocht je je collega`s zover krijgen dat ze een bullbar kunnen maken then let me know wink.gif

gr ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ben zojuist even een weiland met zwarte losse grond in gereden sleep.gif en inderdaad weer gerammel en geen aandrijving op de voorwielen lijkt het wel......iemand al een ideetje wat het is ? ( we gaan zondag natuurlijk met z`n allen rijden en ik zal daar ook even laten voelen wat de wagen precies doet....) Het gebeurt in 4 hoog en laag.. ohmy.gif ..met 2 wheel heb ik geen problemen rolleyes.gif .

Zijn er lotgenoten die zioiets hebben van YES......hij heeft hetzelfde shit als ik gehad heb..(mooi zo) dan hoor ik het graag. unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cool.gif Ik heb wel het idee dat het van voren komt.....maar helemaal zeker....nuhhh. Denk dat ik het zondag even goed uit moet proberen met een toeschouwer om te zien welk(e) wiel(en) er op dat moment staken..... Ik neem het mee in de overwegingen, en Jeeped gaat mee , kan hij gelijk luisteren...thanks!

Greetings ADHD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...