iwanL Geplaatst July 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2006 Ik dook dus onder mijn auto (1994 YJ) op zoek naar olielekken (apart vraagje bij *) Zie ik het volgende bij de behuizing van de koppeling: de spacer plate lijkt verbogen en ik mis geloof ik een bout. Je ziet geloof ik de kopplingsplaat zitten???? close up van voor naar achter gefotografeerd foto van rechterzijde voertuig De olie is van het motorblok en niet ook nog uit de koppeling, denk ik. Vraagjes: -Klopt het dat deze behuizing uit zichzelf al 'open' is? Er lijkt origineel al een open spleet tussen behuizing en spacer plate te horen, maar dan kan er toch vuil inkomen? -Koppelingsplaat is "droog" volgens de Haynes. Dus als ik het goed begrijp kan ik hier nog even mee doorrijden? Of ben ik toch een klets olie kwijt? Kan de auto heel even niet missen, en ga voorlopig toch niet offroad. Groet Iwan *) ik heb dus lekkage bij het kleppendeksel. Verlies niet veel olie maar het wordt wel een smerig zooitje. Is de sealant door mezelf te vervangen? Mijn mecanic vindt het niet de moeite t.o.v. de kosten die het met zich meebrengt. Ik heb geen brug of gespecialiseerde apparatuur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst July 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2006 Kleppendeksel is een gekend probleem vooral bij de 4.2l maar ook bij de 4.0L Ben je zeker dat het het kleppendeksel is, kan ook achterste keering van de krukas zijn. Vervanging kleppendeksel doe ik altijd zo: Alles eraf van oude pakking en goed proper maken en licht opschuren. Nieuwe kurkenpakking erop met zowel boven als onder een goede vlakkenafdichting, daarna het kleppendeksel erop en goed zorgen dat ook de ontluchtingen in het deksel open zijn. Dan een dagje laten uitharden en dan zou het dicht moeten zijn. succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wrangler89 Geplaatst July 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2006 Wat je daar ziet zitten is de starterkrans. Daarachter zit inderdaad de koppelingsplaat , en dat is idd een droge koppeling. Wel hydraulisch bediend. Vermoedelijk ben je een keer in het terrein achteruit rijdend met de spacerplaat achter iets hards blijven haken waardoor het ding een beetje verbogen is. Het kan ook al wel jaren zo zitten , want kwaad kan het niet. Er zat inderdaad al origineel een opening , dat haeb je goed gezien. Er mist ook geen bout uit , daar zit alleen een centreerpen. Dus relax , niks aan de hand zo te zien. (Je kunt hem wel weer wat in model kloppen natuurlijk). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iwanL Geplaatst July 15, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2006 Dat is fijn om te horen dat het niet al te ernstig is! Ik heb geen idee waar ik achter zou kunnen zijn blijven haken, want heb de laatste tijd helemaal geen rare dingen gedaan met de wagen. Kan me alleen nauwelijks voorstellen dat ik het eerder niet gezien heb... Aan de andere kant, ik heb de wagen bijna anderhalf jaar en kom heel vaak dingen tegen waarvan ik denk:"klopt dat wel?" en meestal valt het mee (soms ook niet). Heb al een aantal keer onder de auto gelegen en elke keer zie ik weer wat nieuws... Nou ja, ik kan er mee doorrijden en dat is het belangrijkste. Zal mijn mecanic wel vragen of er nog el cheapo iets aan recht te kloppen is. wrangler_tj: krukaskeerring is droog, als ik het goed zie. Het blok zweet uitbundig aan de rechterkant. Verliest an sich niet veel olie maar het wordt wel erg vies. Ik denk dat ik het nog even op de lange baan schuif: mijn uitlaatspruitstuk is aan het vergaan (klein barstje op een niet lasbare plek, verderop nog een barstje) en ik pak het wel in 1 keer allemaal tegelijk mee als die het begeeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.