riddick Geplaatst June 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2006 Hallo Ik heb 4, 10x15 velgen voor mijn 79 er cj7. Met 33x12,5 banden lopen ze aan tegen de bladveren. Kan ik dat alleen oplossen met spoorverbreders? Er zijn toch genoeg cj ,s met 10j velgen en 33 ers ? De velgen passen verder goed. Ze zitten gelijk met de verdikking op de remklauw. Dus de ET waarde is goed . Het zijn wel smalspoor assen. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst June 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2006 heeft ook te maken hoever je velg naar buiten staat. Ik had bij wrangler met 12,50 x 31 banden probleem en heb de stelboutjes die je uitslag afstellen verder uit moeten draaien. Dus kleinere draaicirkel. Bij een Wrangler zitten die vastgelast met een puntje dus effe sluiptolletje erop. Bij mn eigen wrangler 33x13,50 op 10 J velg geen probleem maar de offset is zo groot dat mn banden 5 cm buiten mn 6 inch fenderflares steken. Ik weet niet of bij CJ net zo zit. Je zit vlak bij B&S dus vraag hen advies Kost niks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2006 hmm wel de juiste BS? http://www.getahelmet.com/jeeps/tech/backspace/ http://www.mallcrawlin.com/forum/showthread.php?t=6572 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
riddick Geplaatst June 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2006 BS = ET waarde ? Aan de achterkant gemeten heb ik 9,5 cm = 3.75 inch. De velgen kunnen niet verder naar binnen , dan lopen ze namelijk tegen de remklauw. Dus eigenlijk zou ik velgen moeten hebben met bv 8 cm back spacing? Ik denk dat ik er maar een paar spoorverbreders opzet van 1 inch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2006 lol BS is dus zelfde als ET ja dan is een set spoorverbreders de goedkoopste oplossing Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst June 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2006 Op de as zit een stelmoer aan beide kanten.... Je moet deze wat meer uitdraaien zodat je wanneer je stuur volledig is omgedraaid die moer eerst tegen de as aanloopt en niet je band tegen de bladveer. Ken de technische termen niet maar als je voor je jeep zit zie je ze aan beide kanten zitten.... Mocht het nt lukken dan neem ik er eens een foto van om te tonen wat ik bedoel Had dat ook op mijn cj... Geen spoorverbreders nodig.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
riddick Geplaatst June 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2006 Die stelmoer lost het probleem niet op. Daar kan je alleen de slag van het wiel aan de voorkant mee stellen. Mijn banden lopen aan de achterkant tegen de bladveren aan. Aan de voorkant heb ik genoeg ruimte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wrangler89 Geplaatst June 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2006 Als je bij het ene wiel de uitslag aan de voorkant kleiner maakt , wordt de uitslag van het andere wiel aan de achterzijde net zoveel kleiner.Ze zijn toch wel met elkaar verbonden hoop ik? Of ben ik nou gek? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
riddick Geplaatst June 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2006 Tja wrangler89.............. Je hebt helemaal gelijk Ik heb de hele vooras uitelkaar gehad......... en daarna natuurlijk die boutje,s niet precies het zelfde terug gezet Probleem opgelost !!! Bedankt voor de reactie,s! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.