Spring naar bijdragen

Het is gemaakt.


Recommended Posts

Jaja hij is eindelijk hersteld.

Ik had een storend geluid aan de voorbrug tijdens het rijden vanaf 70Km/u.

Na het opendraaien van de pond werd het allemaal duidelijk.Er zat speling op heel het differtieel.

Ze hebben alles van het voordiffertieel (lagers ,Zonnewielen,pinion...) moeten vervangen.

Behalve het differtieelhuis.Deze konden ze nog hergebruiken.

Dit zou komen door de constante 4x4 (QuadraTrac).

Hij heeft nog maar 90.000 Km.

Zijn er nog jeepers die dit probleem gehad hebben ?

Ik ben dan '4X4ShopLimburg' geweest om een offerte te laten maken en zij hebben hem laten herstellen bij een firma in Nederland (in Tiel).

Groeten uit Belgie

Cya smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem is heel bekend, deze assen zijn echt een Jeep kwaal. Mijn ZJ is al aan de derde vooras bezig sinds 65000 km. Allen door de dealer vervangen, want een differentieel in/uit elkaar halen en vooral afstellen vinden ze te moeilijk (dus complete as vervangen is makkelijker).

Bij de firma in Tiel (B&S autoparts waarschijnlijk) is dit een zeer bekend fenomeen, zij hebben mijn achteras onlangs ook voorzien van een nieuwe diff. en trac-lock. Prima werk, achteras is weer fluisterstil. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by ZJFred@Mar 23 2004, 17:45

...zij hebben mijn achteras onlangs ook voorzien van een nieuwe diff. en trac-lock. Prima werk, achteras is weer fluisterstil. wink.gif

Hoi Fred,

Trac-lock, is dat niet zo'n automatische 'detroit locker' maar dan wat moderner?

Kun je eens wat vertellen over hoe het 'bevalt' op de weg en in het terrein? Heb je er alleen één op de achteras of ook één in de vooras?

Vulture

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trac-lock is 'gewoon' een LSD, ik weet niet of het een merknaam of een typische Jeep benaming is. Hij zit alleen op mijn achteras (voor zover ik weet blink.gif ), en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben, zowel on als offroad. Voor gemengd gebruik (het is tenslotte mijn dagelijkse auto) is dit denk ik de beste optie. Uiteraard voor het zware werk zijn twee handmatig inschakelbare sperren het beste, maar daar heb je niets aan op de gewone weg (bij bv gladheid zoals sneeuw).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by JeePee@Mar 25 2004, 23:10

Bij gladheid rijd ik liever met uitgeschakelde sper door een bochtje als met een LSD. Met een LSD ga je bij gladheid en iets teveel gas al snel uit de bocht i.p.v. door de bocht.

Haal je nu niet LSD en auto-lock door elkaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...